לרגל יום המאבק באלימות כלפי נשים, שצוין בסוף השבוע האחרון, החליטו בעמותת מאירים לצאת ביוזמה מרגשת: קבוצת נשים, יוצאות מקלט לנשים נפגעות אלימות בבית שמש, נרתמה לשיפוץ הבית של אחת מחברות הקבוצה.

נפגעת אלימות כלכלית: "לקח לי זמן להבין שמשהו לא בסדר, לא מרגישה מוגנת"

הנשים, שהשתתפו בתוכנית "יוצאות לאור" מטעם עמותת מאירים ובשיתוף מינהל הרווחה בעיריית בית שמש, סיימו את סדנת "הנדיוומן", שנמשכה כשלושה חודשים, ובה הן למדו לבצע בעצמן שלל תיקונים בבית.

"עמותת מאירים - מפיצים טוב" יזמה את תוכנית "יוצאות לאור", במטרה לתת לנשים מענה והכוונה ליום שאחרי המקלט ולהעניק להן כלים לעמוד בכוחות עצמן, כולל בתחומים הנחשבים כ"גבריים".

יזהר נבון, מנכ"ל העמותה, הסביר כי "התוכנית ממשיכה לפעול ללא לאות למען נשים יוצאות מקלט וילדיהן. לראות נשים אמיצות שאוספות את השברים ובוחרות לבנות את עצמן מחדש - זה הדבר הכי מרגש שיש בעיניי".

אסתר אבידן רימון, עו"ס במרכז למניעת אלימות במשפחה בבית שמש, המלווה את התוכנית, הוסיפה כי "14 נשים אמיצות המתמודדות עם המציאות המורכבת של חייהן החליטו לעשות שינוי, ובמקום לקרוא לבעל מקצוע, לשלם כסף או לא לתקן בבית - כי 'אי אפשר', הן החליטו להירשם לסדנה וללמוד לעשות את הכל בעצמן. אני מלאת הערכה לכל הנשים שהשתתפו בסדנה זו, וכמובן בשיפוץ הבית. ראיתי כמה זה משמעותי ומגבש עבורן".