ארגון הטרור חמאס פרסם היום (שני) סרטון בו הוא מנהל טרור פסיכולוגי כנגד מדינת ישראל, ומראה שלוש חטופות כאשר אחת מהן צועקת ודורשת מראש הממשלה בנימין נתניהו לשחרר אותן לחופשי מהשבי.

חמאס פרסם תיעוד של חטופה מעזה: "תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר"
"חלק מהם בסכנת חיים מיידית": גוברות הדאגות למצבם של החטופים
לוחמה פסיכולוגית: חמאס מנסה להתכתב עם נרטיב המחדל ולהציג עצמו כמי שדואג לחטופים

"אנחנו נמצאים בשבי 23 ימים, אתמול הייתה מסיבת עיתונאים עם משפחות החטופים, אנחנו יודעים שהייתה אמורה להיות הפסקת אש והיית אמור לשחרר את כולנו. התחייבת לשחרר את כולנו, ובמקום זה אנחנו נושאים במחדל הפוליטי, הביטחוני, בגלל הפאשלה שעשית ב-7 לאוקטובר. אף אחד לא שמר עלינו, ואנחנו אזרחים משלמי מיסים", זעקו החטופות. "תחזיר אותנו עכשיו למשפחות שלנו", הוסיפו.

ילנה טרופנוב, דניאל אלוני ורימון קירשט הן החטופות שמופיעות בסרטון. דניאל אלוני נחטפה יחד עם ביתה אמיליה בת השש, אחותה שרון ובעלה יחד עם בנותיהם התאומות אמה ויולי, נחטפו בעת שהתארחו אצל אחותה של דניאל בניר עוז. המשפחות בינתיים לא מגיבות על הדברים וגם לא מטה החטופים והנעדרים. עם זאת רמוס אלוני, אביה של דניאל, אמר: "מעורר תקווה שהיא בחיים". ילנה טרופנוב נחטפה לעזה מקיבוץ ניר עוז, יחד עם בנה סשה, בת הזוג שלו ספיר ועם אמא שלה אירנה. בעלה ויטלי נרצח. רימון קירשט נחטפה יחד עם בעלה יגב בוכשטב, מקיבוץ נירים.

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה לסרטון החמאס של שלוש החטופות הישראליות כי "מדובר בתעמולה פסיכולוגית אכזרית של חמאס-דאעש. מחבקים את המשפחות. נעשה הכל כדי להשיב את כל החטופים והנעדרים הביתה". ראש הממשלה נתניהו מסר: "אני פונה לילנה טרופנוב, דניאל אלוני ורימון קירשט שנחטפו על ידי החמאס שמבצע פשעי מלחמה. אני מחבק אתכן. ליבנו אתכן ועם שאר החטופים. אנו עושים הכל כדי להחזיר את כל החטופים והנעדרים הביתה".

כזכור, לפני יותר משבוע החמאס פרסם אות חיים ראשון מאחת החטופות בעזה, מייה שם, שנחטפה ככל הנראה מאזור שדרות לאחר שהייתה במסיבה ברעים. בתחילת הסרטון נראית שם כשהיא במהלכו של טיפול רפואי ולאחר מכן היא צולמה בפנייה ישירה למצלמה בה טענה כי "נפצעתי קשה מאוד ביד, לקחו אותי לעזה וניתחו אותי במשך שלוש שעות. דואגים לי, מטפלים בי ונותנים לי תרופות - הכל בסדר. אני מבקשת שיחזירו אותי הביתה כמה שיותר מהר, להורים שלי, לאחים שלי. בבקשה תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר".