כמאתיים בני משפחה, חברים ומכרים, בתוכם חבר הכנסת אוריאל בוסו (ש"ס), התכנסו הלילה (בין רביעי לחמישי) למסע הלוויתו של, שי אוחיון ז"ל, שנרצח אמש על ידי מחבל סמוך לצומת סגולה בפתח תקווה. מחקירה ראשונית של השב"כ עולה כי המחבל פעל לבדו. הוא עבד במספר אתרי בנייה בפתח תקווה, ואתמול בשעות הצהריים אחז בסכין כדי לדקור את הרב אוחיון ז"ל בליבו. 

תיעוד לכידת המחבל. צילום: מסעדת סושי מרקט

בבית העלמין סגולה בפתח תקווה התאסף מרבית ההמון מחוץ לבית העלמין בשל מגבלות הקורונה. בתוך אולם ההספדים נשאו דברים הרב הראשי של פתח תקווה מיכה הלוי, חבר הכנסת בוסו וראש כולל בארצות הברית בו היה חבר אוחיון, שנשא דברים דרך שיחת וידאו. כל הדוברים דיברו על גדולתו, עוצמתו וגדולותו בתורה של הרב אוחיון. כולם כינו אותו בפה אחד: "צנוע, נעים הליכות, איש שמח בעל ערכים, איש משפחה, אהוב על הבריות שנכנס לתורה לפני זמן לא רב יחסית, אבל בפרק הזמן הזה הספיק לקצור עוד ועוד תארים, הוסמך כרב כשר, אבל ויתר על המעמד לכאורה ובלילות עבד בשמירה על מנת שבבקרים יוכל ללמוד ולהתחזק בתורה".

הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה, אמר בהספדו: "עד לפני מספר שעות היית אישיות נעלמה שאיש לא הכיר והנה כל אחד מכיר את אישיותך הגבוהה, יודע מי אתה - צנוע, עניו, נסתר ונחבא אל הכלים. איש של תורה, ידען ושקדן".

מתוך ההלוויה של נרצח הפיגוע בצומת סגולה. צילום: אלון חכמון

את ההתאספות בתוך אולם ההספדים חתך בבכי קורע לב מראה שבו הלל, בנו בן ה-12 של הרב אוחיון ז"ל, שנצמד לטלית שמסר לו אביו בעת שאמו, האלמנה סיוון, נכנסה לאולם. הוא ניגש אליה, והשניים חיבקו אחד את השני ושברו את השתיקה הרועמת. מיד לאחר דברי ההספד, יצאו המשפחה והקרובים אל מסע הלוויה, כשהם מותירים מאחור מכרים רבים שבאו לכבד את הרב אוחיון בדרכו האחרונה.
 
זמן קצר אחרי שהסתיימה הלווייתו של הרב שי אוחיון, סמוך לשעה 02.00 באמצע הלילה נכנסו כוחות משותפים של צה"ל ושב"כ אל אחד הכפרים הסמוכים לשכם, שם מתגורר המחבל שביצע את פיגוע הזוועה. הכוחות ביצעו חיפוש בבית, אספו חומרי מדיה ומחשבים של בני הבית, תחקרו את בני המשפחה וכל זאת במטרה ובניסיון להתחקות אחר נסיבות המעשה. 

הפיגוע בפ''ת: הרב שי אוחיון (צילום: באדיבות המשפחה)
הפיגוע בפ''ת: הרב שי אוחיון (צילום: באדיבות המשפחה)

האירוע החל כאשר אזרח שצעד על המדרכה ברחוב ירושלים ליד כביש 40, סמוך לצומת סגולה בפ"ת, נדקר בחזהו על ידי אדם שהלך בסמוך אליו. אזרח אחר שנקלע לזירה רדף אחרי החשוד בדקירה עם אלה כשהוא נמלט לכיוון אזור התעשייה סגולה. האזרח הלם בו עם האלה והצליח לבלום אותו ולהפילו על המדרכה. כוחות המשטרה ביצעו, כאמור, את מעצרו. 

מממצאי החקירה עולה כי החשוד הוא חליל דויכאת, תושב שכם בן 46 המחזיק אישור כניסה לישראל, דקר את הקורבן בסכין ולאחר מכן נע לעבר הצומת. כוח משטרה שהיה סמוך לצומת עצר את החשוד ומצא על גופו את הסכין. ממצאי החקירה מעלים חשד למניע לאומני.

חליל דויכאת - המחבל בפיגוע בפתח תקווה (צילום: פרטי)
חליל דויכאת - המחבל בפיגוע בפתח תקווה (צילום: פרטי)

זירת האירוע (צילום: אלון חכמון)
זירת האירוע (צילום: אלון חכמון)

תושב פ"ת, קובי פוקס, סיפר למעריב: "הגעתי למקום אחרי הדקירה כשאני רואה אזרח רודף אחרי הדוקר. האזרח צעק 'מחבל, מחבל' והפיל אותו. הדוקר לא הצליח לרוץ רחוק. המשטרה הגיעה ועצרה אותו". לדברי פוקס, "מבחינתי הגיבור של היום הוא הגבר שהוציא את האלה. הדוקר, בעל חזות ערבית, היה עם סכין בגודל של חרב".  

הסכין שנמצא בזירה בפתח תקווה (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין שנמצא בזירה בפתח תקווה (צילום: דוברות המשטרה)

מימון דיין, עד ראייה, זמן קצר לאחר הפיגוע. צילום: אלון חכמון

תיעוד מנוסת הדוקר ממקום האירוע .קרדיט: נתבי ישראל
 
ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, התייחס לפיגוע בצומת סגולה: "לצערי הרב, התבשרנו בשעות האחרונות על אירוע קשה בו נרצח תושב העיר על ידי מחבל - בן עוולה. אני מבקש להשתתף בצער המשפחה ולחזק אותם בשעתם הקשה. עיריית פתח תקוה תעשה כל שביכולתה כדי לתמוך במשפחה האבלה ולתת להם מענה ככל שיידרש. לצד האירוע הקשה, אני מודה לכוחות הביטחון וההצלה על פעילותם המהירה ועל תפיסת המחבל המתועב. אני קורא לגורמים האמונים על הנושא למצות את הדין במהרה עם המחבל ועם אלו שסייעו לו. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון יידעו לשים את ידם במהרה על כל המעורבים באירוע".