עדכונים חיים

הסלמה במחאה: עימותים בין המשטרה למפגינים; מכת"זית הופעלה

המונים הפגינו נגד הרפורמה המשפטית ב-95 מוקדים ברחבי הארץ. השר לביטחון לאומי תקף: "מי שמסית וחוסם עורקי תחבורה - צריך לטפל בו במלוא החומרה"

עימותים בין מפגינים למשטרה במחאה נגד הרפורמה המשפטית עימותים בין מפגינים למשטרה במחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

המונים הפגינו הערב (שבת) נגד הרפורמה המשפטית. ב-95 מוקדי הפגנות ברחבי הארץ, ביניהם: תל אביב, בת ים, אשדוד, חיפה וירושלים.

לקראת המחאה הערב בתל אביב וחיפה: רשימת חסימות הכבישים המלאה
בן גביר במכתב למפכ"ל לקראת המחאה הערב: "לחדד את מדיניותי לגבי חסימות כבישים"

מהמארגנים נמסר: "לאחר שיחות עם המשטרה אנו סמוכים ובטוחים שהם יתעלמו לחלוטין מהנוכחות של הטרוריסט וידאגו להגן על המחאה של מאות אלפי הישראלים ברחבי הארץ. הניסיונות של בן גביר החלש להשתלט על המשטרה ולפגוע בהפגנות נכשלים כישלון חרוץ".

עימותים בין מפגינים למשטרה במחאה נגד הרפורמה המשפטית צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מספר העצורים בתל אביב עלה לארבעה; איילון נפתח לתנועה

מספר העצורים בתל אביב עלה לארבעה. מנגד, המשטרה הודיעה כי נתיבי איילון נפתחו לתנועה בשני הכיוונים. 

אלון חכמון
הפגנוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המחאה בירושלים: ארבעה מפגינים נעצרו בחשד להפרת סדר ואלימות כלפי שוטרים

ארבעה מפגינים נעצרו במהלך המחאה בירושלים בחשד להפרת סדר ומקרה אלימות כלפי שוטרים, והועברו לחקירה בתחנת המשטרה. מהמשטרה נמסר כי לקראת סיום המחאה, החלה תהלוכה ברחובות הסמוכים שהגיעה עד רחוב בן סרוק, שם נבלמו המפגינים ע"י כוחות המשטרה. 

אלון חכמון
עימותים בין המשטרה למפגינים במחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: דוברות המשטרה)

לראשונה במחאה הערב: מכת"זית ופרשים הופעלו נגד מפגינים בת"א

המשטרה עדכנה כי הופעלו מכת"זית וכוח מפרשים לעבר מתפרעים בנתיבי איילון, סמוך לפרשת דרכים. 

אלון חכמון
המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: דוברות המשטרה)

המחאה בתל אביב: שלושה נעצרו בחשד להפרת סדר; עימותים בין מפגינים לשוטרים

המשטרה עדכנה כי שלושה מפגינים נעצרו בחשד להפרת סדר. כוח משטרה חסם את הרמפה במחלף השלום ובלם את ירידת המוחים לאיילון. לטענת המשטרה. המפגינים החלו להתעמת עם כוח השיטור גם במחלף השלום לכיוון צפון.

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

אלון חכמון
המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

כ-200 מפגינים פרצו את החסימה במחלף השלום; המשטרה הכריזה על הפגנה כלא חוקית

המשטרה עדכנה כי כ-200 מפגינים פרצו את החסימה במחלף השלום לכיוון דרום ה והבעירו אבוקה. כוח משטרה בולם אותם על הרמפה, ההפגנה הוכרזה כלא חוקית. 

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

אלון חכמון
איתמר בן גביר צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

השר בן גביר: "אין לי כוונה להתנצל, בטח לא בפני האנרכיסטים שמבקשים להבעיר את תל אביב"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ערך הצהרה לתקשורת ואמר: "אני מגיע לכאן במסגרת התפקיד שלי כשר לביטחון לאומי, זאת העבודה שלי ובדיוק כמו שעומר בר לב לפני ואמיר אוחנה לפניו וגלעד ארדן לפניו וכל שרי ביטחון הפנים הגיעו, אני מגיע לכאן כדי לממש את המדיניות שלי, אין לי כוונה להתנצל בפני אף אחד, בטח לא בפני האנרכיסטים שמבקשים להבעיר את מדינת תל אביב".

"אני מסביר את זה בצורה חד משמעית: חופש ביטוי הוא קדוש בעיניי, חשוב בעיניי, אלה שבאים לכאן ורוצים לממש את חופש הביטוי, אנחנו נעשה הכל כדי לאפשר להם את זה. אבל אלה שזורקים גדרות על שוטרים, שמרביצים, שתוקפים, שרוצים לחסום עורקי תחבורה ראשיים, שרוצים לשבש את התנועה בתל אביב, שרוצים למנוע מיולדת להגיע לבית חולים, שרוצים למנוע מאנשים לחזור הביתה, להם לא ניתן. זו המדיניות שלי, זו ההוראה שלי, המפכ"ל מקיים את המדיניות הזו ואני חייב לומר על המפכ"ל, יש לי הערכה רבה רבה אליו. ראיתי אותו בשבוע שעבר בזמן אמת, איך הוא פועל ומונע מהאנרכיסטים האלה להפר את הסדר ואמרתי לו יישר כוח", הוסיף.

מעריב אונליין
יאיר לפיד צילום: אבשלום ששוני

לפיד: "זה שניצחתם בבחירות, לא אומר שהכל מותר לכם"

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד בהפגנה בהרצליה: "הממשלה הזו היא לא ציונית והיא לא פטריוטית. אתה לא ציוני אם אתה שולח ילדים של אחרים להלחם, אבל דואג שהילדים שלך לא יתגייסו. אתה לא אוהב את המדינה אם אתה מזלזל ברוב האזרחים שחיים בה. הממשלה לא קראה נכון את המפה. זה לא נכון שאנשים צעירים הם אדישים. זה לא נכון שלהפגנות אין השפעה. זה לא נכון שהליכודניקים לא מקשיבים לנו. זה לא נכון שאנשים לא מבינים מה הממשלה מנסה לעשות. אנחנו מבינים. הם רוצים למחוק את הדמוקרטיה. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. הממשלה אומרת לנו, 'נצחנו בבחירות'. אף אחד לא טוען אחרת, אבל זה שניצחתם בבחירות לא אומר שהכל מותר לכם. 
 


מתן וסרמן
המשטרה נגד המפגינים נגד הרפורמה בתל אביב צילום: תומר נויברג פלאש 90

מארגני המחאה: "יום חמישי הקרוב - יום ההתנגדות"

מארגני המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט הודיעו כי ביום חמישי הקרוב ייערך " יום ההתנגדות לדיקטטורה". לדבריהם, במהלך היום יתקיימו מאות מחאות ברחבי הארץ. "ככל שהממשלה תדרוס אנחנו נתגבר ונשמור על הדמוקרטיה הישראלית. נבלום בגופנו ובנפשנו את הרס הדמוקרטיה הישראלית", הוסיפו. 

אלון חכמון
אביגדור ליברמן צילום: אבשלום ששוני

ליברמן: "קורא לנשיא המדינה לא לחתום על שום חוק"

ח"כ אביגדור ליברמן בהפגנה באשדוד: "אני נמצא כאן כאיש ימין כמתנחל שנולד בבית ביתרי שמאמין בכל לבו במורשת הרצל ז'בוטינסקי. אני לא זוכר ממשלה שתוך חודשיים הכניסה את כל המדינה לכאוס ואת כל האזרחים לחרדה. כולם מפחדים, ממלחמת אזרחים, ממצב הביטחון, מהביטחון האישי מהמצב הכלכלי. הבטיחו להילחם ביוקר המחיה, בביטחון ברחובות. בפועל מה שיש לנו זה חקיקה פרסונלית וניסיון להקים מדינת הלכה. אני שומע מתקומם, מדברים על רפורמה משפטית. זה לא רפורמה, זה אוסף חוקים שנועדו לשרת שני אנשים. נתניהו ודרעי".

"גם אני מאמין שצריך רפורמה משפטית אבל קודם כל חוקה ובית משפט לחוקה. חייבים להבין שזה שלה ראשון, השתלטות על המערכת המשפטית, וגם על הועדת הבחירות המרכזית. אחרי זה תהיה השתלטות על המוסדות: הספרייה הלאומית, הבנק המרכזי, הלמ"ס, הצבא ועל היהדות. לא ניתן. אני שומע הרבה קולות להידבר, להתפשר להגיע להבנות. יש פה מישהו שמאמין לנתניהו? . ברור שהבנאדם רוצה רק למסמס להרדים ולרמות. אי אפשר להגיע איתו להבנה. אנחנו זוכרים מה אמר עליו סמוטריץ. שמענו רק השבוע אבי מעוז מתפטר כי הוא לא מאמין לו. אחרים גם מתפטרים", טען.

ארנולד נטייב
בני גנץ צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

גנץ: "אין לנו ארץ אחרת ואין לנו דרך אחרת"

ח"כ בני גנץ בהפגנה בבאר שבע: "מאוד חשוב להבין מי האנשים שיוצאים לרחוב: אנשים שמגיעים על המדינה, עובדים בשביל המדינה, משרתים את כל החברה הישראלית, מגיעים מכל המגזרים וזה מאוד חשוב להמשיך ולהגדיל כי אין לנו ארץ אחרת ואין לנו דרך אחרת. הדרך שלנו היא דמוקרטית ובדמוקרטיה נותנים מקום לכולם: אחריות הרוס היא לתת מקום למיעוט ולא לדרוס אותו. אחד הדברים ששמר על ישראל ב 75 השנה לצידו של צה"ל הייתה מערכת משפט עצמאית ועוצמתית ואנחנו חייבים להבטיח לעצמנו שתישאר עצמאית ועוצמתית. אחרת לא תהיה לנו הגנה, לא בתוכנו ולא כלפי חוץ".

"למדינה הזו נגרם נזק בשסע חברתי שהולך ומעמיק ונתניהו נותן לזה להמשיך, נזק חיצוני באובדן הגיבוי המשפטי והכלכלי. אנחנו מקבלים את התמיכה הזו בזכות מי שאנחנו. אין פה אנרכיסטים ופורעי חוק, כל האנשים פה מכבדים את המשטרה. אנחנו רוצים לשדר מסר אחד לכל ישראל: אנחנו אחים. לא נוותר על הדרך המשותפת. תמיד ידענו להסתדר פה ולא ניתן לאף אחד לקלקל את מה שנבנה פה 75 שנה", הוסיף.

ארנולד נטייב
גיורא איילנד צילום: אבשלום ששוני

האלוף במיל' גיורא איילנד: "הדמוקרטיה הזו נמצאת בסיכון גבוה מכפי שנראה"

האלוף במיל' גיורא איילנד בהפגנה: "עוד שבעה חודשים אנו מציינים חמישים שנה לאירוע הקשה ביותר בתולדותינו -מלחמת יום הכיפור. ההנהגה הסבירה שאנחנו בפני חורבן בית שלישי. כאנשים צעירים נלחמנו כדי למנוע את הדבר הנורא מכל. 40 ס"מ מהמצח שלי חבר חטף כדור למצח שלו בחווה הסינית. התמודדנו עם זה, כי עשינו את המעשה הראוי".

"הדמוקרטיה הזו נמצאת בסיכון גבוה מכפי שנראה. עקב קיומם של שלושה דברים: העדר חוקה, ביטול סמכויות בג"צ וקלות רבה בחקיקת חוקים לרבות חוקי יסוד – נגרר מהר למצב שבו חוקי היסוד של יתעוותו בצורה מסוכת חשבו כמה קל יהיה לשנות את חוק יסוד חופש העיסוק, ולהחריג ממנו נשים. זה לא תיאורטי, מבלי שנשים לב זה מתחיל לקרות. עבר חוק שמאפשר לבתי דין רבניים לפסוק בנושאים מסחריים, מקצועיים ואזרחיים נוספים. ברור שיהיו נשים שייפלו למלכודת הזו ויימצאו את עצמן בנושאים אזרחיים לחלוטין,  נידונות על פי דין תורה ולא על פי חוקיה המערביים של מדינת ישראל הדמוקרטית", טען. 

מתן וסרמן

ח"כ סער: "לא להכניס את צבא הגנה לישראל למחלוקת הזאת"

ח"כ גדעון סער בהפגנה בקרית אונו: "לפני שאסיים אני רוצה לבקש רק דבר אחד: לא להכניס את צבא הגנה לישראל ששומר על כולנו למחלוקת הזאת - אנחנו כולנו צריכים לשמור על מדינת ישראל ביחד. לשמור על ישראל, על בטחון ישראל ועל הדמוקרטיה בישראל - אלה כלים שלובים".

מתן וסרמן
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בהרצליה (צילום: אבשלום ששוני)

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט בהרצליה

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט בהרצליה (צילום: אבשלום ששוני)המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט בהרצליה (צילום: אבשלום ששוני)

מעריב אונליין
קובי שבתאי על המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: משטרת ישראל)

המפכ"ל: "המשטרה לא אויב, נמשיך לתת לכם את זכות המחאה"

המפכ״ל קובי שבתאי מסייר באזור רחוב קפלן. במהלך הסיור אמר: "נמצאים פה היום על מנת לאפשר את זכות המאחה הדמוקרטית, עברנו מספר אירועים חריגים שבמהלככם נפגעו גם אזרחים וגם שוטרים, זוהי הזדמנות לאחל לכולם החלמה מהירה, אנחנו כמובן נתחקר את האירועים,  נפיק לקחים ונתקדם הלאה. תודה לאלפי השוטרים הפרוסים ברחבי הארץ על מנת לשמור על זכות המחאה. פונה לציבור הרחב להנמיך את הלהבות, המשטרה לא אויב, נמשיך לתת לכם את זכות המחאה".

קובי שבתאי (צילום: ללא)קובי שבתאי (צילום: ללא)

אלון חכמון
המחאה בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)