מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, הודה הערב (שבת) כי טעה בהדחת את מפקד מחוז תל אביב במשטרה. "סבב המינויים רחב היה מתוכנן להיערך תוך זמן קצר, עמי הוא קצין מקצועי, מעורך ומנוסה, ובלי שום קשר למחאות, או למצב הביטחוני, המנוי המדובר היה מיועד ליישום לאחר הרדמאן. טעיתי, טעיתי בשיקול הדעת, טעיתי בעיתוי ובדרך, ואני לא מקל בכך ראש. אני מקבל ומכבד את החלטת היועמ"שית לגבי הקפאת המינוי, וצריך להיות ברור לא מדובר כאן בין מפכ"ל לממ"ז, אין לי ספק שגם אני וגם ניצב אשד, נמשיך להתנהל בממלכיות ובמקצועיות כפי שנהגנו בעד היום".

מפכ"לים וניצבים לשעבר לנתניהו: "העבר את בן גביר מתפקידו" - וכך הגיב השר
מפקד מחוז ת"א תקף את המפכ"ל לאחר הדחתו: "הרסת את המשטרה"

בהמשך, התייחס למחאות נגד הפרפורמה המשפטית ולטענות לשימוש בכוח משטרתי מופרז וטען כי "במשך עשרה שבועות עומדים מפקדי ושוטרים משטרת ישראל ושומרים בגופם על חופש הדמוקרטיה במדינת ישראל. לצד חופש המחאה שמרנו על הסדר הציבורי בכל רחבי הארץ עם אתגרים לא פשוטים, אתגרים יומיומיים גם ברמה האישית וגם ברמה הארגונית. יש מדיניות שר ואנחנו מישמים אותה, תוך הפעלת שיקול דעת מבצעית בשטח. הקו מנחה הוא החוק ושמירת על שלומם של אזרחי מדינת ישראל".

"למשטרה יש מפכ"ל אחד ההנחיות לשטח הן ברוורת לכל התקופה, גם בהתנהלות, הפעלת מדרגי ההפסד ושימוש באמצעים. ההנחיות לפקדים ולשוטרים ברורות, לא רוצים לראות דם ברחובות. לא רוצה לראות תמונות של אזרח מדמם מרימון הלם ואישה בת 70 אזוקה. ניתן לשתמש בכוח, אמצעים כנדרש על פי חוק ובהתאם למדרגים שנקבעו כמפכ"ל. אני מחויב למדינת ישראל, לחוקיה וערכיה, אני מחויב למשטרת ישראל", הוסיף. 

ההצהרה של המפכ"ל תשפיע באופן ישיר גם על המשך דרכו של אשד, ותעמיד בסיטואציה לא פשוטה את את המפכ"ל מול השר. גורמים בכירים במשטרה מסרו: "גם העובדה שרוצים לצאת בהודעה דרקונית לתקשורת מצביעה על הבלגאן שהמשטרה נמצאת בתוכו. בשבועות האחרונים מעמידים את המשטרה בתוך סיר לחץ מבעבע, כל אמירה, החלטה או התבטאות מקבלת פרשנות ומשמעות. לא נעים, פשוט לא נעים להיות חלק מהמערכת הזו בימים אלה".

איתמר בן גביר בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
איתמר בן גביר בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

דבריו של המפכ"ל אינם עולים בקנה אחד עם טענותיו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שאמר בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 כי "מהרגע הראשון המפכ"ל אמר לי 'עמי אשד כושל'. הייתה לו ביקורת מאוד קשה על עמי אשד, יש ביניהם חוסר הערכה. ברגע שיש סבב מינויים מבחינתו הוא מחליף אותו. אני בחרתי בעיתוי של הסבב כי ראיתי את ההתנהלות של עמי אשד שלא הייתה טובה. אם הייתי רוצה לפטר את אשד הייתי מפטר אותו, יש לי את היכולת. היועמ"שית לא דיברה איתי בכלל לגבי ההחלטה שלה. היא הוכיחה למה צריך את הרפורמה המשפטית".