תקיפה חריגה: בלבנון הופיעו הלילה (שישי) דיווחים כי בוצעה בכיר חיזבאללה חוסל בתקיפה ממוקדת המיוחסת לישראל על בניין בעיירה ג'נאטה שבאזור העיר צור. בהמשך הופיעו דיווחים שונים, לפיהם הבכיר שהיה יעד החיסול נמלט מהמקום לפני ההפצצה. הבניין בן שתי קומות קרס ונהרס כליל. פרט לבכיר יש עוד הרוגה אחת ולפחות 20 פצועים. 

מסתערבים קנו דירה בנוסייראת הרבה לפני החילוץ: הפרטים המטלטלים נחשפים
על דבר אחד לא חשבנו - חיסול סינוואר יכול לפתור את הדילמה הבאה

תקיפה בג'נאטה שבדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

עוד דווח בלבנון כי התקיפה בוצעה באמצעות טיל ששוגר מן הים ופגע באופן ממוקד בבניין, מה שגרם לקריסתו המוחלטת. תושבי הכפר ג'נאטה העידו כי יש בזירה "הרס עצום". העיירה נמצאת כ-20 ק"מ מגבול ישראל. וכוחות ההצלה הלבנונים טיפלו בנפגעים שלכודים בהריסות המבנה.

הטילים לצפון (צילום: צילום מסך לפי סעיף 27א)
הטילים לצפון (צילום: צילום מסך לפי סעיף 27א)

התקיפה מגיעה לאחר שאתמול חיזבאללה שיגר מטח כבד, שכלל כ-40 רקטות וכטב"מים לעבר הצפון. שני בני אדם נפצעו באורח קל מירי נ"ט לעבר כלי רב סמוך למושב מרגליות. בעקבות המטחים הכבדים, לוחמי האש בסיוע כוחות חבירים מקק״ל, רט״ג, צה״ל וגופים נוספים פעלו בריבוי זירות שריפה ברחבי הגולן והגליל העליון. משטרת ישראל סגרה את כביש 959 בין צומת האמיר (ווסט) לצומת גונן. 

כזכור, התקיפה מגיעה לאחר שהשבוע צה"ל חיסל את טאליב סמי עבדאללה, בכיר חיזבאללה בלבנון. הוא חוסל כתוצאה מתקיפה אווירית של ישראל בעיירה ג'ויה שבמחוז צור בדרום המדינה, ולאחר זמן קצר מת מפצעיו. התקיפה כוונה לעבר "מפגש פסגה" של בכירי ארגון הטרור שהתקיים בבית מגורים. בנוסף לסמי עבדאללה, חוסלו שלושה בכירים נוספים בחיזבאללה ששהו עמו. 

טאליב סמי עבדאללה (צילום: רשתות ערביות)
טאליב סמי עבדאללה (צילום: רשתות ערביות)

בערוץ אלחדת' הסעודי נטען כי סופאן המכונה "אבו טאליב", הוא איש חיזבאללה הבכיר ביותר שחוסל עד כה, מאז תחילת המלחמה בחודש אוקטובר האחרון. בערוץ הסעודי אף הוסיפו כי התקיפה בג'ויה בדרום לבנון, היא "המכה החזקה ביותר שספג ארגון הטרור מאז תחילת המלחמה".