אלוף במיל' עמירם לוין, שהיה מפקד פיקוד צפון, פרסם הבוקר (רביעי) בחשבון ה-X שלו ציוץ בו ביקר נחרצות את חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן ואת הגורמים הביטחוניים שהיו מעורבים בו לכאורה. לוין כינה את האירוע "טירוף מערכות". ישראל בינתיים טרם לקחה אחריות על החיסול. 

עמירם לוין כתב: "טירוף מערכות , גורמי הביטחון היו צריכים להתנגד נחרצות. הלוואי, הלוואי שאני טועה". 

ישראל מאשרת את חיסול הנייה? הפוסט של גורם ממשלתי עורר סערה בעולם  
מדינה שלישית הייתה מעורבת? עכשיו נחשף איך הנייה חוסל 

זירת חיסול הנייה (צילום :רשתות ערביות)

מוקדם יותר היום משמרות המהפכה האיראניות הודיעו בטלוויזיה הממלכתית כי מנהל הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, נהרג בביתו בטהרן, דקות ספורות לאחר מכן, אישר חמאס את הדיווח והטיל אחריות על ישראל. 

המנהיג העליון של איראן, אייתולה עלי חמינאי, פרסם הבוקר תגובה רשמית על חיסול ראש הזרוע המדינית איסמעיל הנייה הלילה בטהרן, בה הוא מבטיח שאיראן תגיב לחיסול. בהצהרתו כתב חמינאי: ״המשטר הציוני הפלילי והטרוריסטי, במעשה זה, סלל את הדרך לעונש חמור עבור עצמו״, והוסיף: ״אנו רואים זאת כחובתנו לדרוש צדק עבורו, מאחר שנהרג כשהיד בשטח הרפובליקה האסלאמית של איראן״. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

איסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)
איסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)

דובר משרד החוץ האיראני מסר כי הרשויות המוסמכות עדיין חוקרות את ממדי ופרטי חיסולו של הנייה. ברשתות הערביות במדינה נכתב כי "מות הקדושים של איסמעיל הנייה בטהרן יחזק את הקשר החזק בין איראן לפלסטינים ולחמאס". 

ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד א-רחמן אל תאני, בציוץ דרמטי ביחס למשא ומתן לעסקת החטופים בחשבון ה-X שלו: "איך אפשר לנהל משא ומתן כאשר אחד מהצדדים הורג את מי שהוא מנהל עמו משא ומתן באותו הזמן?" 

עוד הוסיף: "חיסולים פוליטיים והמשך הפגיעה באזרחים בעזה בזמן שהשיחות נמשכות, מובילים אותנו לשאול: כיצד יכול תיווך להצליח כאשר צד אחד מחסל את המתווך מהצד השני? שלום דורש שותפים רציניים ועמדה עולמית נגד הזלזול בחיי אדם".