עשרות מפגינים וכלי רכב הגיעו היום (חמישי) לשער הכניסה המזרחי בנתב"ג וגרמו לעומסי תנועה במקום, ברקע הניסיון לשבש את נסיעתו המדינית של רה"מ נתניהו לרומא כחלק מ"יום ההתנגדות לדיקטטורה". ראש הממשלה הגיע במסוק לנתב"ג והמראתו צפויה בקרוב, לאחר מספר דחיות. לצורך הטעיית המפגינים בוצע תרגיל הטעיה בו מסוק הוצב ליד הדסה, אולם בני הזוג נתניהו המריאו במסוק אחר לנתב"ג. מפגינים שהיו בקירוב למסוק צעקו לעברו ומחו.

עם הגעתו, נשא ראש הממשלה דברים והתייחס לסערה הציבורית סביב הרפורמה: "אנחנו מנסים להגיע להבנות לגבי הרפורמה המשפטית, לצערי אני רואה שעד עכשיו כל המאמצים האלה נתקלו בסירוב גורף של האופוזיציה ויש ניסיונות שלהם לדרדר את המדינה לאנרכיה, הנושא זו לא הרפורמה, המטרה שלהם היא להביא לבחירות שישיות, נעשה הכול כדי למנוע את זה, ולא ניתן לאף אחד לשבש את הדמוקרטיה הישראלית ולבטל את החלטת הרוב במדינת ישראל כפי שבאו לידי ביטוי בדמוקרטיה בתקופה האחרונה", כך לפי נתניהו.

"הנהגתו מסוכנת": המחאה החריגה נגד בנימין נתניהו באיטליה 
הרפורמה לא תעבור במלואה? נתניהו: "היקפה תיקבע בשבועות הקרובים"

צפו:

מסוק עם ראש הממשלה נתניהו בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
מסוק עם ראש הממשלה נתניהו בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, עומסי תנועה כבדים נוצרו בכביש המוביל לטיסות היוצאות בטרמינל 3, כאשר כלי רכב רבים נוסעים באיטיות רבה. ההגעה של נוסעים רבים לטרמינל מתעכבת. כמו כן, שוטרים במקום עצרו 14 מפגינים ונתנו דוחות לאלו שעיכבו את התנועה. צוין כי כל רכב שיחסום את התנועה יקבל דוח של 500 ש"ח. בנוסף, חוסמת המשטרה לסירוגין את הכניסה בכיכר שבכניסה המזרחית לנתב"ג, המפגינים צועקים לעבר השוטרים "בושה". בינתיים המשטרה מנסה למנוע מהמפגינים לרדת לכביש.

דוח בהפגנה בנתב''ג (צילום: דוברות המשטרה)
דוח בהפגנה בנתב''ג (צילום: דוברות המשטרה)

כמו כן, מפגין שהיה בהפגנה נדרס על ידי רכב במקום. ממארגני ההפגנה נמסר: "ההסתה של שר הטיקטוק מחלחלת לשטח. בן גביר הפירומן רצה דם של מפגינים וקיבל. אנו חוזרים על קריאתנו למשטרה - התעלמו מהדרישות ההזויות של בן גביר, אפשרו לנו לקיים את המחאה הדמוקרטית ועשו כל שניתן לדאוג לשלום המוחים הנתונים להסתה ולאלימות".

מפגין נדרס בהפגנה בנתב''ג (צילום: דוברות המשטרה)
מפגין נדרס בהפגנה בנתב''ג (צילום: דוברות המשטרה)

מפגינה שישבה על הכביש וסירבה להתפנות פונתה על ידי השוטרים והועברה לאי התנועה. היא טענה: "באתי להפגין, אני נגד פגיעה במישהו. איימו עליי שיזיזו אותי. ישבתי כמה דקות ואז העבירו אותי. ככה לא מתנהגים". 

הפגנה בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

בני, אחד המפגינים שהגיע מאור עקיבא: "אני נלחם פה למען המדינה והדמוקרטיה, למען האחדות, שלא יגנבו לנו את המדינה. הבאתי פרחים לחלק לכולם". על רקע ההפגנה, ישנם גם נהגים תומכי נתניהו שצועקים לעבר המפגינים. בכניסה המזרחית לנתב"ג נוצר עומס אך לעת עתה אין שיבושים בטרמינל 3. אישה שהגיעה עם מזוודה לנתב"ג אמרה: "הורידו אותי בכניסה כדי שלא אתקע, אם לא תהיה ברירה אקח מונית".

ניידת משטרה בהפגנה בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
ניידת משטרה בהפגנה בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, הגיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למקום והתעמת עם מפגינים במקום. השר בן גביר הבהיר: "לא נאפשר אנרכיה, אני בעד חופש המחאה אבל בשום אופן לא בחסימת הכבישים ושיבוש התנועה". 

צפו בעימות בין בן גביר והמפגינים בנתב"ג:

בן גביר בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני

לאחר מכן אמר בן גביר: "אני לא מפסיק לחשוב על שיחה שהייתה לי עם אימא ששולחת את הבת שלה לניתוח ואני שואל את עצמי, זה מה שאתם רוצים? למנוע ניתוח מילדה קטנה? למנוע מזוג צעיר שאסף כל כך הרבה זמן כסף כדי ללכת לחופשת החלומות שלו, לשבש להם? אני האחרון שיצא נגד הפגנות. מותר להפגין, אני הפגנתי עשרות שנים, תפגינו, תצעקו, זו דמוקרטיה. אנרכיה אסור לאפשר, זו ההנחיה שלי לשוטרים, כרגע זה מיושם כאן ומקווה שזה ימשיך".

"הנחיתי את המדיניות שלי למשטרה", הוסיף, "איזה אמצעים, איזה כוחות, האם יעצרו או לא יעצרו, האם יחרימו רכבים, שאני מבין שזו אופציה ששוקלים במשטרה, זה לא החלטות שלי, זה החלטות של המשטרה. היא תבצע את זה ואני סומך עליהם. המדיניות שלי צריכה להיות מיושמת והמדיניות הזו היא לאפשר לשבעים אלף איש שעוברים כאן היום, לא לשבש את החיים שלהם. אף אחד לא אמר אל תפגינו, אבל אני לא רוצה ולא מוכן להרוס חיים של שבעים אלף איש, זו הציפייה שלי מהמשטרה ואני מקווה שהמשטרה תעמוד במשימה".

איתמר בן גביר בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
איתמר בן גביר בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

מרשות שדות התעופה נמסר כי בטרמינל 3 אין כלל עומסים בעמדות הצ'ק אין, נוסעים שהגיעו מוקדם יותר מחשש שייתקעו הופתעו מהתורים הקצרים. "יצאתי מוקדם יותר, חששתי שלא אספיק לטיסה, ולא האמנתי שהכל הולך כל כך מהר, יהיה לי יותר זמן בדיוטי", סיפר נוסע שהגיע מראשון לציון. 

עם זאת, חברות התעופה נערכו לאפשרות של שיבושים ועיכובים אך בינתיים יש פחות עומסים מהרגיל. בתוך כך, ההיערכות המוגברת נמשכת לנוכח החשש משיבושים בהמשך היום. נתיב אחד בנסיעה לטרמינל 3 הופקע מראש לטובת שוטרים עם אופנועים וניידות.

עיקרי הרפורמה המשפטית והמשמעויות (צילום: ללא קרדיט)
עיקרי הרפורמה המשפטית והמשמעויות (צילום: ללא קרדיט)