מתיחות גבוהה הלילה (שבת) בהר הבית, לאחר שצעירים רבים נכנסו פנימה, סגרו את דלתות המסגד והתבצרו במקום. זוהי פעם נוספת שבה דלתות המקום נסגרות, לאחר שטרם חג הפסח עשרות צעירים, חלקם רעולי פנים, השליכו אבנים וזיקוקים לעבר שוטרים במסגד אל-אקצא.

שלושה שיגורים מסוריה לישראל: רקטה נפלה בשטח פתוח בדרום רמת הגולן
הותר לפרסום: מאיה ורינה די מאפרת הן הנרצחות בפיגוע בבקעת הירדן

לאחר המתיחות, פרסם משרד החוץ הירדני הודעה לפיה מסר כי "אנו מודאגים מההשלכות הקטסטרופליות של הפרת הסטטוס קוו ההיסטורי במסגד אל-אקצא על ידי ישראל. זכותם של המוסלמים לקיים את הטקסים הדתיים שלהם בחודש קדוש זה".

משרד החוץ בירושלים הגיב לירדנים והבהיר: "מי שמחלל את קדושת מסגד אל-אקצא ומתבצר בתוכו הוא המון מסוכן, שהוקצן ומוסת על ידי חמאס וארגוני טרור אחרים. אנו קוראים לירדן, באמצעות הווקף, להוציא מיד ממסגד אל-אקצא את הקיצונים המתכננים להתפרע מחר במהלך תפילות מוסלמיות בהר הבית וברכת הכוהנים בכותל".

בתוך כך, המתיחות הביטחונית מגיעה על רקע מספר זירות בארץ ולאחר שני הפיגועים הקטלניים אתמול בבקעת הירדן ובתל אביב. בבקעה נרצחו שתי האחיות מאיה ורינה די מאפרת, בתל אביב נרצח התייר האיטלקי אלסנדרו פאריני, עורך דין מרומא.

בתוך כך, הערב דובר צה"ל עדכן כי שלושה שיגורים משטח סוריה לעבר ישראל, כאשר רקטה אחת נפלה בשטח פתוח סמוך למושב מיצר שבדרום רמת הגולן. הפרטים בבדיקה. לפי דיווחי התושבים, במקום נשמע קול נפץ. מסתמן כי לפחות רקטה אחת התפוצצה בשטח הסורי.