בכירים בבית הלבן צוטטו היום (רביעי) כשהם טוענים שהסרטון של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו האשים את ממשל ביידן במניעת נשק מישראל, גם שקרי וגם פוגע במאמצים של שתי המדינות לבלום הסלמה מול חיזבאללה בגזרת הצפון, כך לפי פרסום בוואלה.

עוד צוטטו הבכירים כשהם מביעים חשש שדבריו של נתניהו יוצרים "קרע פומבי" בין ארה"ב וישראל ובכך למעשה שוחקים עוד יותר את ההרתעה של ישראל באזור, במיוחד מנקודת מבטם של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה והגורם המרכזי שמגבה אותו - איראן. 

הווידאו של נתניהו: פיגוע אסטרטגי ביחסי ארה"ב - ישראל | פרופ' איתן גלבוע   
בזמן שנטבחו בקיבוצים: כוחות צה"ל עוכבו לשווא מלהגיע | דיווח  

בנימין נתניהו על אמברגו הנשק האמריקאי (צילום:- דוברות רה"מ)

"קשה להבין איך סרטון כמו זה שנתניהו פרסם ביום שלישי עוזר להרתעה. אין כמו להגיד לחיזבאללה שארה"ב מונעת נשק מישראל, דבר שהוא גם שקרי, כדי לגרום להם להרגיש מחוזקים", אמר אחד הבכירים.

עוד דווח כי בבית הלבן הביעו תמיהה פומבית לגבי דברי נתניהו. דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר ציינה כי רק משלוח נשק אחד הושהה מאז תחילת המלחמה, בעוד נשק בשווי מיליארדי דולרים זרם ללא הפרעה: "אנחנו באמת לא יודעים על מה הוא מדבר".

עולה שבשיחות סגורות, יועציו של הנשיא ביידן זעמו על חוסר הכרת התודה מצד נתניהו. כמה בכירים שצפו בסרטון אמרו כי ראש הממשלה נראה להם "כמו מישהו שאיבד את זה".

כזכור, אחת ההחלטות שהתקבלו בבית הלבן כתוצאה מהסרטון של נתניהו היא ביטול כינוס הפורום האסטרטגי של ארה"ב וישראל בנושא איראן ולבנון שתוכננה ליום חמישי. החלטה שכבר הכתה הדים בכנסת ישראל והובילה את חברי הממשלה לצאת בביקורת פומבית וחריפה כנגד נתניהו