שר הביטחון יואב גלנט תקף הבוקר (שישי) את השר לביטחון לאומי איתמר גביר, וטען כי "מעשיו חסרי האחריות מסכנים את הביטחון הלאומי של מדינת ישראל ויוצרים פילוג פנימי בעם". בנוסף, גיבה את ראש השב"כ, רונן בר, ואמר כי "הוא ואנשיו מבצעים את תפקידם ומתריעים מפני ההשלכות החמורות של מעשים אלו".

בתגובה, השיב לדברים בם גביר וכתב בחשבון ה-X שלו: "הבטחת להחזיר את לבנון לתקופת האבן, בינתיים אתה מחזיר את הצפון לתקופת האבן. במקום לתקוף אותי בטוויטר, תתחיל לתקוף את החיזבאללה בלבנון״. בהמשך, תקף פעם נוספת וטען כי ״קברניט המחדל רונן בר ואבי הקונספציה גלנט ממשיכים להתנכל לאוהבי הארץ וחילקו הלילה עוד צווים מנהליים למתיישבים. ראש השב"כ ששיגר "איגרת חירום" היה צריך לקבל כבר ב-8 לאוקטובר איגרת פיטורים, המחדל המתמשך בהתנהלות שלו ושל שר הביטחון צריכה להסתיים, ויפה שעה אחת קודם. יואב ורונן, די להתנכל למתיישבים!״

ראש השב"כ נכנס בבן גביר: "שפיכות דמים שתשנה את המדינה ללא היכר"|
"פועלים מעזה ועד איראן": למה התכוון מפקד חיל האוויר?

המתקפה החריפה מגיעה ברקע הפיצוץ אמש בישיבת הקבינט במהלכה בן גביר דרש לפטר את ראש השב"כ רונן בר. זאת, לאחר הכתב ששלח לרה"מ ולרבים משרי הממשלה, נגדו, כפי שפורסם מוקדם יותר בחדשות 12.  בן גביר נטש את הדיון תוך שהוא מותח ביקורת על ראש השב"כ, "הקונספציה והמשך התקפלות וההתרפסות".

רה"מ והשרים הגנו על בר, בן גביר טען שהוא אחראי לכשל בשביעי באוקטובר ותקף את מכתבו של בר בעניין תפילת יהודים בהר הבית. במהלך הישיבה, התייחס בן גביר לעסקה, וטען כי משמעותה היא כניעה לטרור. הוא אף ציטט מספרו של נתניהו כי "אסור להיכנע לטרור". בשלב זה, התפתח עימות בין בן גביר לראש הממשלה והיועצת המשפטית לממשלה, שבסיומו כאמור, נטש השר לביטחון לאומי את המקום.

גורם שנכח בדיון הקבינט המדיני-ביטחוני אמר הלילה כי השר בן גביר נטש את ישיבת הקבינט הלילה על רקע דרישתו להפר את הסטטוס-קוו הקיים בהר הבית, ולא בשל קריאתו לפיטורי ראש השב"כ - כך לפי ברק רביד בוואלה!
 

בן גביר: "אתם רוצים להוביל קו שבסוף נהפוך לבני ערובה?".

גילה גמליאל : "להזכירך לא אתה בן ערובה, אלא החטופים".  

הוויכוח התגלגל לנושא הר הבית ומכתבו של ראש בשב"כ.

בן גביר לנתניהו: "מראש אמרתי לך כי לא אהיה חלק של ממשלה גזענית שלא מאפשאת ליהודים תפילה בהר הבית". 

היועמ"שית לבן גביר: "אתה זה שהסכמת לתשובה לבג"ץ שלפיה הממשלה ולא אתה הגוף שקובע את המדיניות". 

נתניהו: "הקבינט קובע מדיניות. בהר הבית יהיה סטטוס קוו".

בן גביר: "אם כך, אז תפטר אותי!". 

מוקדם יותר, כתב: "במקום שרונן בר יסיים תפקידו בבושת פנים נוכח האסון הגדול שהוא אחראי לו, כישלון במודיעין ועצימת עיניים תמידית מטרור  ומהאויב שתכנן שנים רצח המוני, שיתוף פעולה עם המחאה שהחלישה את הצבא".

עוד הוסיף: "איש קונספציה שכשל בחוצפה הוא מעז להסית נגד שר בישראל להתערב בפוליטיקה ובסוגיות של מדיניות ולחלק ציונים לפוליטיקאים. ראש השב״כ מנסה לייצר ספינים ולתקוף את השר בן גביר, כדי להסיט את הדיון מאחריותו לקונספציה ולכישלון ה-7.10. זה לא יעזור לו. אחרי חליווה, הוא הבא בתור שחייב ללכת. עכשיו!".

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

כאמור, במכתב שאותו שלח לבכירים רבים בממשלה, ציין בר כי "אני כותב לכם מכתב זה בכאב, בחשש גדול, כיהודי, כישראלי וכאיש ביטחון, על התופעה המתגברת של הטרור היהודי מ'נוער הגבעות'", כתב. "תופעת 'נוער הגבעות' הפכה מזמן לכר נרחב של פעילות אלימה נגד פלסטינים. מעולם לא התחברתי למושג 'פשיעה לאומנית'. זו לא פשיעה מכיוון שיש הפעלת אלימות לצורכי הטלת מורא, כלומר טרור. זו לא 'פשיעה לאומנית' ובוודאי לא לאומית מכיוון שיש בה קריאת תגר על הלאום".

עוד הוסיף: "כיום התופעה פוגשת היעדר גינוי של ההנהגה הנורמטיבית ותחושה של גב שלטוני מסוים. לתופעה הזו המענה אינו השב"כ. השב"כ הוא פלסטר שנועד לטפל במיעוט קיצוני, הוא אינו הבסיס לטיפול בשורש הבעיה. נדרשת קואליציה של מתווי דרך, שרים, משרדי ממשלה, רבנים ומנהיגים אזוריים ובהיעדר כזאת כל דאלים גבר. מנהיגי התופעה מבקשים להביא את המערכת לאובדן שליטה באופן שלא תהיה למערכת הממוסדת יכולת להשתלט על האירועים בשטח".