עדכונים חיים

השבוע ה-22 למחאה נגד הרפורמה: כ-150 אלף הפגינו בתל אביב

המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכה זה השבוע ה-22 עם רבבות מפגינים ברחבי הארץ. לדברי המארגנים, כ-150 אלף מפגינים השתתפו בהפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב, שנפתחה בדקת דומייה לזכר הלוחמים שנהרגו בגבול

מחאה נגד הרפורמה בתל אביב, שבוע 22 מחאה נגד הרפורמה בתל אביב, שבוע 22 (צילום: REUTERS/Corinna Kern)

אחרי ליל המעצרים הסוער, המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכה היום (שבת) זה השבוע ה-22 עם רבבות מפגינים בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. ההפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב נערכה במתכונת מיוחדת ונפתחה בדקת דומייה בעקבות התקרית החריגה בגבול מצרים, בה נהרגו שלושה לוחמי צה"ל.

לאחר ההפגנה קבוצת מפגינים חסמה את כביש איילון לזמן קצר ופוזרה על ידי המשטרה. מפגין אחד שהדליק אש במקום נעצר. בסיום הערב המארגנים עדכנו כי כ-300 אלף מפגינות ומפגינים יצאו למחות נגד הרפורמה, מתוכם כ-150 אלף השתתפו בהפגנה המרכזית בתל אביב. הצטרפו לשידור החי: 

מהמארגנים נמסר: "מטה המאבק מבקש להביע צער עמוק על מותם של שלושת חיילי צה״ל בגבול מצרים ולהביע הערכה גדולה לכוחות הביטחון הפועלים בשטח. בצד זאת, לא נאפשר לעבור לסדר היום על ההתנהלות המחפירה כלפי מפגינים אמש בקיסריה. אנו רואים בממשלה אחראית ישירה ובלעדית לכל שפיכות דמים ומעשה אלימות".

"אנו מגנים בחריפות את התנהלותו הבזויה והאלימה של יו״ר ועדת חוקה ח״כ שמחה רוטמן כלפי מפגינה אמש בניו יורק. כמו בישראל כך גם בכל בעולם, נמשיך להשמיע בעוצמה את קולו של הרוב הדמוקרטי בישראל, ואיש לא ירתיע אותנו. כל ניסיון לדכא באלימות את המאבק יוביל להתעצמות פעולות ההתנגדות ולהחמרתן. הממשלה וזרועותיה חייבות להפנים כי ההתנגדות לדיקטטורה לא תיפסק לעולם, אלא רק תלך ותגבר".

"קו ישיר עובר בין נאום ההסתה של לוין לאלימות של ח״כ רוטמן ושל משטרת ישראל נגד המפגינים. הניסיון להפוך את ישראל לדיקטטורה נמצא בעיצומו, כך אומרים תחת כל עץ רענן חברי הממשלה ובראשם נתניהו ולוין. מולם מתייצבים כבר 22 שבועות מאות אלפים, נחושים מתמיד לעצור את ההפיכה המשטרית. אנו קוראים לראשי האופוזיציה לנקוט עמדה ברורה נגד ההסתה והאלימות של רוטמן ומחוז חוף במשטרת ישראל".

מארגני המחאה: כ-300 אלף מפגינות ומפגינים יצאו הערב למחות נגד הרפורמה

מארגני המחאה עדכנו כי כ-300 אלף מפגינות ומפגינים יצאו הערב למחות נגד הרפורמה המשפטית, מצומת הגומא ועד אילת. בהפגנה המרכזית בקפלן השתתפו כמאה חמישים וחמישה אלף איש ובשאר המוקדים כמאה ארבעים וחמישה אלף. 

לדבריהם, למרות אלימות המשטרה ותקיפת המפגינה על ידי חבר הכנסת רוטמן, בסיכום הכולל של כל הפגנות-שבת שהתקיימו ב-22 השבועות האחרונים, יצאו לרחובות בסך הכל כ-6.3 מיליון איש.

מעריב אונליין

מפגין שהבעיר אש באיילון נעצר

אלון חכמון
מפגינים חוסמים את איילון (צילום: שב"פ)

אחרי ההפגנה בקפלן: איילון נחסם לתנועה לשני הכיוונים

אחרי ההפגנה בקפלן: איילון נחסם לתנועה לשני הכיוונים.

מעריב אונליין

מובילי המחאה בתגובה לבן גביר: "מורשע בטרור מגבה אלימות משטרתית, לא מפחדים ממך"

מובילי המחאה בתגובה לבן גביר: "מורשע בטרור מגבה אלימות משטרתית. הוא לא שר לבט״פ, הוא שר האלימות וההסתה. בן גביר תפנים: לא מפחדים ממך, נמשיך להפגין בכל מקום נגד השותפים לניסיון ההפיכה".

מתן וסרמן
מחאה נגד הרפורמה בתל אביב, שבוע 22 צילום: REUTERS/Corinna Kern

לפי המארגנים: כ-150 אלף מפגינים בתל אביב

מתן וסרמן

בן גביר שוחח עם מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז חוף וגיבה את התנהלותם מול המפגינים בקיסריה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח הערב עם מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז חוף וגיבה את התנהלותם באירועים אמש מול בית ראש הממשלה בקיסריה, במהלכם קבוצת מתפרעים (שלא מייצגת את כלל המפגינים), התנהגה בניגוד לחוק, מיררה את חיי התושבים, סירבה להנחיות השוטרים ובסופו של דבר התנפלה על השוטרים שביקשו לאכוף את החוק, תקפו שוטרים ואף הגיעו לתחנות משטרה וביקשו לחסום אותן.

השר מחזק את ידי המפכ"ל ומפקד המחוז, וקורא לפרקליטות למצות את הדין מול הבריונים שתקפו שוטרים. לדבריו: "מי שתוקף שוטרים יש לנהוג כלפיו באפס סובלנות, ותפקידנו לגונן על השוטרים והדמוקרטיה".

אלון חכמון
ההפגנה בתל אביב נפתחה בדקת דומיה צילום: אבשלום ששוני

עשרות אלפי מפגינים בתל אביב; ההפגנה נפתחה בדקת דומיה

מעריב אונליין

כ-2000 מפגינים בצומת נהלל

השבוע התכנסו כ-2000 מפגינים בצומת נהלל במסגרת מסע המחאה להצלת הדמוקרטיה, הנואמים השבוע היו האלוף במיל עמירם לוין, ד"ר מיטל פינטו מומחית למשפט חוקתי, פרופ יועד צור מהטכניון , עמי דרור איש שב"כ בעברו וייזם טכנולוגי וחה"כ רם בן ברק. האירוע התחיל בדקת דומיה לזכר חללי צה"ל שנלו הבוקר בגבול מצרים.

לימור רגב: "גם בשבת קשה זאת כשליבנו עם המשפחות שהצטרפו לצערנו למשפחת השכול אנו חייבים לזכור את המדינה שכולנו רוצים, מדינה יהודית ודמוקרטית. מדינה שיוויונית, מדינה שעליה נלחמים כבר 75 שנה. במיוחד השבוע כשציינו את יום הגאווה בירושלים, כשנציין בשבוע הקרוב  את ימי השנה למלחמות ששת הימים ומלחמת לבנון הראשונה חובה עלינו לזכור – אין לנו ארץ אחרת. אין לנו דמוקרטיה אחרת, אין לנו את הזכות לוותר".

מתן וסרמן
מאות מפגינים בכרמיאל צילום: ללא

מאות בהפגנה בכרמיאל

מתן וסרמן
מיצג מחאה יוצא דופן בנס ציונה (צילום: ללא)

צפו: מיצג מחאה יוצא דופן בנס ציונה

מתן וסרמן
מאות מפגינים בקריית טבעון (צילום: ללא)

מאות מפגינים בקריית טבעון

מתן וסרמן
מחאה בכרכור צילום: מחאת קפלן

אביו של הצעיר שנעצר אתמול באלימות מכוסה בעיניו נאם בכרכור: "אנחנו לא מפחדים"

אורי ברן אביו של גידי שנעצר אתמול באלימות, מכוסה בעיניו, נאם בכרכור: ״אני כאן כדי להעביר מסר פשוט וברור בשם גידי, בשמי ובשם כל מי שמאמין בערכי החירות הצדק והשיווין: אנחנו לא מפחדים! נמשיך לבלום בגופנו את נסיונות ממשלת החורבן שבא לבצע הפיכה משטרית.  נמשיך להפגין בכל מקום ובכל דרך חוקית לא אלימה יצירתית ומלאת אנרגיה. כי זו הדרך בה בחרנו לחיות כאן וזו הדרך שתוביל את כולנו, יחד, לניצחון על מחריבי הדמוקרטיה". 

אלון חכמון

מטה המאבק: "לא נאפשר לעבור לסדר היום על ההתנהלות המחפירה כלפי מפגינים אמש בקיסריה"

מהמארגנים נמסר: "מטה המאבק מבקש להביע צער עמוק על מותם של שלושת חיילי צה״ל בגבול מצרים ולהביע הערכה גדולה לכוחות הביטחון הפועלים בשטח. 

"בצד זאת, לא נאפשר לעבור לסדר היום על ההתנהלות המחפירה כלפי מפגינים אמש בקיסריה. מטה המאבק מגנה בחריפות את מאמצי בן גביר וחבריו לממשלה לדכא את המאבק למען הדמוקרטיה באמצעות שיסוי שוטרי משטרת ישראל במפגינים פטריוטים. אנו רואים בממשלה אחראית ישירה ובלעדית לכל שפיכות דמים ומעשה אלימות. 

מעריב אונליין
מאות מפגינים מול בית נתניהו (צילום: מחאת קפלן)

אחרי המעצרים האלימים: מאות מפגינים מול בית נתניהו בקיסריה

מאות מפגינים מול ביתו של רה"מ נתניהו בקיסריה, במחאה על התנהלות המשטרה כנגד המפגינים אמש והטענות הקשות על אלימות משטרתית והתנהלות בעייתית עם העצורים. 

מעריב אונליין
מאות מפגינים מול בית נתניהו בקיסריה (צילום: ללא)

מאות מפגינים מול בית נתניהו בקיסריה

אירועי המחאה נפתחו מוקדם יחסית עם מאות מפגינים שהגיעו לקיסריה להפגין מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במחאה על התנהלות המשטרה והמעצרים האלימים אמש. 

מעריב אונליין

מארגני מחאת קפלן: בעקבות התקרית הביטחונית בגבול מצרים, ההפגנה תתקיים במתכונת מיוחדת

מארגני מחאת קפלן מודיעים כי בעקבות התקרית הביטחונית בגבול מצרים, ההפגנה הערב תתקיים במתכונת מיוחדת כשתפתח בדקה דומיה לזכר חייל וחיילת צה״ל שנפלו בתקרית. הקטעים האומנותיים שתוכננו להערב בוטלו.

מעריב אונליין
צעדת מחאה בחיפה (צילום: ללא)

אלפי מפגינים בחיפה

מתן וסרמן
עשרות אלפי מפגינים נגד הרפורמה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)