בהמשך לסערה שהתעוררה מוקדם יותר היום (שני) עם אפשרות מינויו של גדעון סער כשר הביטחון בממשלה הנוכחית, מקורבי נתניהו פנו לראשי הקואליציה לבדוק האם הם מסכימים למהלך של צירוף הימין הממלכתי, ואלה נענו להם בחיוב.

המגעים טרם נסגרו סופית, ובשעות אלו הצדדים עוד דנים על שורה של פרטים. בין היתר עלה שמו של ח"כ זאב אלקין כמי שעשוי להתמנות לשר האחראי על מנהלות שיקום הצפון והדרום. בסביבת נתניהו אפילו התחילו לדבר על האפשרות לכנס ישיבת ממשלה מיוחדת עוד השבוע כדי לאשר את המהלך.

סינוואר מאיים: "מוכנים לקרב ארוך, נשבור את ישראל כמו ב-7 באוקטובר"
חיזבאללה מכריז: "הפסקת אש בעזה לא תשיב את תושבי צפון ישראל לביתם"

כזכור, נחשפו הדלפות על המגעים שמתקיימים לאחרונה בין נתניהו לסער על דבר החלפתו בגלנט כשר ביטחון. נתניהו מתכנן להסביר את ההחלפה בטענה כי גלנט אינו מספק כשר ביטחון "התקפי" מספיק. אריה דרעי, יו"ר ש"ס, מעורב אף הוא במגעים ומנסה להרחיב את המהלך לכדי צירופם של בני גנץ וגדי איזנקוט, אם כי בשלב זה לא נראה כי יש היתכנות למהלך זה.

המונים בהפגנות בתל אביב ליד ביתו של סער (צילום: אבשלום ששוני)
המונים בהפגנות בתל אביב ליד ביתו של סער (צילום: אבשלום ששוני)


הערב התקיימה הפגנה ליד ביתו של סער במטרה לקרוא לו שלא להצטרף לממשלת נתניהו. קולות רבים נשמעו בהפגנה, שבהמשך צעדה אל עבר הקריה בתל אביב, מקום התכנסות הקבינט המדיני-ביטחוני, וביניהם: "זה לילה לבן היום. זה ליל גלנט 2. כולם לחסום את הצמתים, את הכבישים, את כל מה שאפשר במדינה. לא לפחד, הם לא ישברו אותנו. אנחנו נאבקים, אנחנו נלחמים״.

במקביל, קיים הפעיל החברתי יאיא פינק שיחת זום עם פעילי מחאה ומסר: ״אנחנו נערכים לליל גלנט 2. זה דיל מסריח שאסור לתת לו לקרות, סלחנו כבר את פיטורי גלנט, את פיטורי היועמ״שית את ההפיכה המשטרית והגיע הזמן לליל גלנט 2. אנחנו נצטרך לצאת לרחובות בכל הארץ בהמונינו כהמוני אלפים נחושים, כדי למנוע את פיטורי גלנט ואת הפגיעה בביטחון מדינת ישראל". 

ברק רביד דיווח ב"וואלה!" כי בכיר בממשל האמריקני אמר הערב: ״לפטר שר ביטחון מנוסה כמו גלנט באמצע מלחמה בעזה ואולי לפני מלחמה בלבנון זה יהיה מהלך משוגע״.