חדשות מתפרצות

משפחתם של נעדרים, חטופים או שבויים, יהיו זכאים לתגמולים המגיעים למשפחתו של חלל או נפגע פעולות איבה

מבזק חדשות

בני משפחה של נעדרים, חטופים או שבויים, יהיו זכאים לתגמולים המגיעים לבן משפחה של חייל שנספה או נפגע פעולות איבה.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התגמולים לבני משפחה של נעדרים או חטופים בפעולת איבה או במלחמה, התשפ"ד 2023 שהגיש ח"כ ישראל אייכלר יחד עם קבוצה של 82 חברי כנסת. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 18 חברי כנסת ללא מתנגדים.

הצעת החוק קובעת שבני משפחות החטופים והנעדרים יקבלו זכאויות שיהיו משולות לבן משפחה של נספה לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה או חללי פעולות איבה, בהן מענק ראשוני ותגמולים חודשיים של 9,000-11,000 ש"ח בהתאם לקרבה לאדם החטוף או הנעדר, וכן מעטפת של הטבות כלכליות וטיפוליות. 

בנוסף, מגדירה הצעת החוק רובד נוסף של מענקים ייחודים למשפחות החטופים והנעדרים, שיחולקו אחת לרבעון במטרה לסייע במימון פעילויות המשפחה למען שחרור החטופים ואיתור הנעדרים. המענק הראשי, שגובהו הועלה מ-60,000 ל- 90,000 ש"ח ברבעון, יחולק בין בני המשפחה באופן המוגדר בחוק, תחילה בין בן או בת הזוג והוריו של החטוף או הנעדר, ובהיעדרם בין בני משפחה אחרים. בנוסף, יוענקו גם 21 אלף ש"ח בכל רבעון לכל אח בוגר של החטוף או הנעדר, גם כן לאחר העלאה של הסכום ב-3,000 ש"ח ביחס לסכום שהוגדר בנוסח המקורי. 

ההכרה בחוק נוגעת לכלל החטופים והנעדרים, בהם אזרחים ומי שאינם אזרחים אבל נכנסו לישראל כחוק, לרבות מי שנחטפו או הוגדרו כנעדרים באופן שתואם את הגדרות החוק גם לפני ה-7 באוקטובר 2023 והתשלומים ישולמו החל ממועד זה ואילך.

 

יובל בגנו,מתן וסרמן 06/11/2023 20:17
שתפו: