חמאס פרסם היום (שבת) סרטון בן 11 שניות בלבד עם אות חיים מחטוף ישראלי נוסף ברצועת עזה - נדב פופלוול בן 51 מקיבוץ נירים. בתיעוד, פופלוול נראה עם סימן של חבלה מתחת לעינו הימנית.

לא ברפיח: על פי הערכות מודיעין - זה המקום בו מתחבא סינוואר

כך מספרים על פופלוול בקיבוץ שלו: "נדב פופלוול (51) מקיבוץ נירים הוא איש משפחה שאוהב לבלות עם האחיינים האהובים שלו. איילת, אחותו, מתארת אותו כחובב ספרות שברשותו אוסף ספרים המונה מאות ספרי מדע בדיוני, הז'אנר האהוב עליו. בזמנו הפנוי נדב אוהב לשחק ברידג' עם חבריו לקיבוץ ולצפות בסדרות מתח".

"בבוקר יום שבת, איילת שוחחה עם נדב בטלפון כאשר המחבלים פשטו על ממ"ד הבית בו שהו נדב ואימו, חנה פרי. היא שמעה את המחבלים מדברים וכמה דקות לאחר מכן קיבלה תמונות של נדב וחנה, כשברקע מחבל חמוש. רועי, אחיהם הבכור של נדב ואיילת, נרצח במתקפה על הקיבוץ. חייבים להחזיר את נדב וחנה הביתה, עכשיו", נכתב בהצהרה.

משפחות חטופים פרסמו הערב הצהרה. יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון: "היום כבר ברור: נתניהו מוביל את מדינת ישראל כולה לכישלון מוחלט. החטופים לא כאן, החמאס חוזר לשלוט באזורים שנכבשו על ידינו, אין אסטרטגיה, הצפון עולה באש, הדרום מטווח, העקורים מופקרים, האסון מעמיק – אם נמשיך ככה, אנחנו נאבד לא רק את החטופים אלא גם את המדינה! נתניהו הוא לא רק המכשול לעסקה, נתניהו הוא גם המכשול למדינה! כדי להציל את החטופים מידי חמאס, צריך להציל את המדינה מידי נתניהו!".

עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר: "גנץ, איזנקוט, גלנט, וכל בעלי המצפון בליכוד ובקואליציה - כדי להציל את החטופים הנמקים במנהרות, כדי להביא לעסקה במהירות, כדי לעצור את מהלכי טירפוד העסקאות, כדי לעצור את פשע ההפקרה - אנחנו קוראים לכם: תפילו את הממשלה!
הממשלה מוותרת על החטופים, הממשלה מובילה את המדינה כולה לאבדון, תפסיקו לשתף פעולה ותצילו את החטופים ואת המדינה! צאו לציבור ותגידו: שכדי להציל את החטופים אפשר וצריך לסיים את המלחמה!".

אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר: "זהו היום ה- 218 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגיהנום בעזה. התכנסנו כאן היום כדי לצעוק לכל עם ישראל: ממשלת ישראל ויתרה על החטופים והפקירה אותם למות בשבי החמאס! כל עוד נתניהו בשלטון החטופים לא יחזרו. היום כבר ברור שרק ממשלה אחרת תוכל להחזיר אותם הביתה!".

היא הוסיפה: "בשבועיים האחרונים ראש הממשלה עסק בטירפוד פושע של עסקאות להצלת החטופים. בגלל נתניהו אין עסקה והחטופים לא חוזרים! הוא מפקיר את בני משפחותינו למוות משיקולים פוליטיים! הכניסה לרפיח והרחבת הפעולה שם גם מרחיקה עסקה וגם מסכנת את בני משפחותינו! כל עוד נתניהו בשלטון החטופים לא יחזרו, כי נתניהו לא רוצה אותם בבית!".