סמ"ר (מיל׳) רפאל קאודרס, בן 39 מצור הדסה, מת היום (חמישי) מפצעיו, לאחר שנפצע אתמול באורח אנוש באירוע נפילת הכטב"ם בחורפיש שבצפון הארץ. קאודרס שימש כרכז מסורת ורוח בגדוד 5030, בחטיבת אלון (228). בנוסף, באותו האירוע נפצעה חיילת מילואים באורח קשה. 

הציל אותו תחת אש: סיפור גבורה הירואי נוסף מיום הטבח נחשף
הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

11 אנשים נפצעו אתמול במהלך מתקפת הכטב"מים לעבר היישוב הדרוזי. כלי הטיס הבלתי מאוישים התפוצצו בהפרש של מספר דקות זה מזה, זאת כחלק מניסיונו של ארגון הטרור חיזבאללה לפגוע בכוחות ההצלה שהגיעו למקום. רובם של הפצועים באירוע נפצעו באורח קל, אך כאמור באירוע הקשה נרשמה גם התוצאה הטראגית של נפילתו של קאודרס ז"ל, ופציעתה של חיילת המילואים באורח קשה. 

פעילות צה"ל בציר פילדלפי (צילום :דובר צה"ל)

על אף חדירת הכטב"מים לשטח ישראל, לא הופעלה אזעקה במקום. "אני פונה מכאן לקהילה הבינלאומית ולמנהיגיה ומדגיש - אי אפשר להישאר אדישים לטרור הזה, מלבנון ובכלל. ישראל מותקפת מדי יום, כבר חודשים ארוכים, על ידי זרועותיה של איראן בלבנון, תוך הפרה בוטה של כל ההסכמים וההחלטות הבינלאומיות", התייחס אתמול לאירוע הנשיא יצחק הרצוג.

עוד הוסיף: "העולם צריך להתעורר ולהבין שלישראל לא נותרת ברירה אלא להגן על אזרחיה, ואין להתפלא כשהיא תעשה זאת בעוצמה ובתקיפות יותר ויותר. אל תבואו בטענות כאשר המצב יצא משליטה".