חדשות מתפרצות

שר הביטחון יואב גלנט: "אני מאמץ את תוכנית הביטחון של מועצה אזורית הגלבוע"

מבזק חדשות

לאור התגברות אירועי פח"ע בחודשים האחרונים במרחב מועצה אזורית הגלבוע, הגיע שר הביטחון יואב גלנט לסיור ופגישת עבודה עם ראש המועצה דני עטר על מנת לעמוד מקרוב על מצוקות הביטחון ביישובי הגלבוע.

במסגרת הביקור, קיים השר תצפית והערכת מצב ביישוב רם-און הצמוד לקו התפר עם ראש המועצה ופרויקטור ביטחון וחוסן ציבורי של המועצה, אשר ביקשו את מעורבותו בהקצאת משאבים לטובת ביצוע פיילוט לתוכנית ביטחונית שפותחה במועצה, אשר נועדה לתת מענה לצרכי הביטחון בחירום ובשגרה ותהווה תוכנית ארצית בכלל יישובי קו התפר.

התוכנית של המועצה מתבססת על הנחת העבודה כי לצה"ל אין את היכולת להתפרס בכל הגזרות לאורך זמן ברמת כוננות גבוהה, בה בעת שביישובי המועצה יש אלפי תושבים בעלי ניסיון קרבי עשיר מאוד. על פי הוגי התוכנית, היא כוללת מספר מרכיבי ביטחון ותאפשר עצמאות תפקודית בעת חירום, תוך ניהול חיי שיגרה בטוחים ומוגנות מיטבית לתושבי המועצה.

בנוסף, נענה השר גלנט לבקשת ראש המועצה לבחון חלופות לפתיחת מעבר ג'למה בסופי שבוע ומציאת פתרונות שיקלו על תושבי האזור. הוא הנחה את מנכ"ל משרד הביטחון לקיים עבודת מטה כדי לבצע הפרדה וחלוקת הנטל בין מחסום ג׳למה למחסום סאלם, מבלי לפגוע באיכות החיים ובביטחון התושבים.

ראש המועצה דני עטר: "אירועי השבעה באוקטובר הוכיחו את הצורך של רשויות מקומיות להיות ערוכות לתת מענה ביטחוני בשעות הראשונות של אירוע ביטחוני. תוכנית הביטחון של המועצה נותנת מענה רחב לצרכי הביטחון ועל מנת להתחיל ביישומה יש צורך במעורבות גדולה של כל גורמי הביטחון. מועצה אזורית הגלבוע תהיה פיילוט ליישום תפיסת ביטחון בכל יישובי קו התפר".

שר הביטחון יואב גלנט: "התוכנית שהוצגה תקבל את המשאבים הנדרשים ותיושם בהדרגה תוך תיגבור כיתות הכוננות ויחידות ההתערבות שאנחנו מקימים בנשק המתקדם ביותר ובאימון הטוב ביותר כולל כלי נשק מחלקתיים, רחפנים, וכל ציוד שיידרש על מנת שיוכלו לפעול במרחב ולהבטיח מענה מיידי עד להגעה של הכוחות״.

שקד שדה 18/06/2024 05:04
שתפו: