חדשות מתפרצות

תושבי הצפון ואחים לנשק במחאת ענק בכרמיאל: "קוראים להחזרת החטופים בעסקה עכשיו והשבת המנדט לעם!"

מבזק חדשות

293 יום לשבעה באוקטובר: מחאות הצפון התאחדו להפגנת ענק בהשתתפות אלפי ישראלים מעמיעד, ראש פינה, צמח, נהלל, יקנעם, כרמיאל, שכניה, נהריה, לוחמי הגטאות, בית העמק, חורפייש – אלקוש, קיסריה, חיפה, כרכור ומרכז הארץ. אל המפגינים הצטרפו אחים ואחיות לנשק במיצג מחאה להפלת ממשלת הקיצוניים עם תמונות ושמות חברי הקואליציה.

אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני ז"ל: "רוני שלי הייתה אחת ומיוחדת, אני לא מאמין שעברו כמעט עשרה חודשים מאז שראיתי את הילדה שלי, ואני עוד יותר לא מאמין שלא אראה אותה יותר לעולם. אני קורא מכאן ומבטיח, אנחנו לא ננוח ולא נשקוט על המחדל, על הזלזול ועל ההפקרה. אנחנו נילחם על הקמת ועדת חקירה ממלכתית (לא ממשלתית!) כדי שנלמד מה לתקן. כדי שנדיח את מי שצריך".

ד"ר אמיר ח'ניפס, ממובילי אחים לנשק, יו"ר התנועה הדרוזית לדמוקרטיה ושוויון: "אנחנו לא חברי קונגרס אמריקאים, אנחנו תושבי הארץ אהוביה הנאמנים, ואנחנו יודעים בדיוק איך הפכת מדינה משגשגת לילד הכאפות של המזרח התיכון. לא נקרא על שמך שום כיכר ושום בניין, אפילו לא לול תרנגולות, מקומך בהיסטוריה ייזכר כמי שהחריב את הצפון והרס את ההתיישבות, החקלאות וההתפתחות באזור הכי יפה בארץ. בשם אלפים מתושבי הצפון אני אומר לך נתניהו,
הצפון הוא הפנינה של המדינה דין קריית שמונה הוא כדין תל-אביב, דין מטולה כדין הרצליה, דין מעלות הוא כדין קיסריה".

עו"ד רעות פורסטנר אברהם, בעלת משק חקלאי, ממובילות מחאת עמיעד: "כבר שנים שהצפון מוזנח בבריאות, בחינוך, בתרבות, בתשתיות ובתעסוקה, ומהשבעה באוקטובר הופקר חבל הארץ היפה שלנו לחלוטין והצפון בוער. הממשלה הזאת הוכיחה באינספור מעשיה ומחדליה שהיא פשוט לא סופרת את הצפון. אפס מעשים ליישום החלטותיה שלה לשיקום ופיתוח הצפון. עובדים עלינו בעיניים".

פרופ' שקמה ברסלר, ממובילות המחאה הארצית: "הפקרת החטופים, כמו הפקרת הצפון עולות בקנה אחד עם תפיסת העולם הקנאית גזענית שהשתלטה על ממשלת ישראל ומובילה את כולנו לאבדון. כל עוד בן גביר, סמוטריץ' וסטרוק ממשיכים לאחוז בהגה השלטון, ההפקרה תמשך, אף בעיה לא תפתר והאסון הבא כבר מתדפק על הדלת".

שקד שדה 25/07/2024 21:30
שתפו: