על רקע המתיחות הגוברת לקראת תגובה ישראלית על הפגיעה הקשה במג'דל שמס, והתגובה הפוטנציאלית של חיזבאללה, שעלולה להיגרר למלחמה אזורית, שוחח היום (רביעי) אלוף משנה א', מב"ס רמת דוד, עם ברק סרי ויהודה שלזינגר ברדיו 103fm והתייחס לדברים. 

"תמיד חשוב להיות רגוע, זה לא סותר בשום צורה את זה שמסתכלים קדימה", אמר. "התפקיד שלי הוא להיות דרוך. זה נכון בשבועיים האחרונים, וזה נכון לעשרת החודשים האחרונים. אצלנו זאת בהחלט לא תקופה של המתנה. בכל הזמן הזה אנחנו טסים, אוספים מידע, מתכוננים, בונים עוד ועוד יכולות וכלים שלכשיזדקקו להם יופעלו. אנחנו פוגעים במחבלים ותוקפים . היום אני יותר מוכן מאתמול. ככל שהזמן עובר אנחנו טובים יותר".

התחנה הבאה איראן? מטוסי הקרב העוצמתיים שארה"ב תספק לישראל
באיראן לא יחכו עם התגובה עד סיום הפסגה מחר; בלינקן לא יגיע לישראל

עוד המשיך: "אני מפקד על הבסיס הגדול ביותר של חיל האוויר בצפון. העובדה שאני מושך תשומת לב מנסראללה וחיזבאללה לא חדשה ולא מפתיעה. בוודאי שהאויב מתקדם וחושב, אני מניח את זה ולא רק מהשבועות האחרונים. גם מדברים שהתפרסמו וגם באופן כללי אני לא מרגיש שדברים שנחשפו מייצרים פה הפתעה או סיכון שאנחנו לא יודעים להתמודד איתו". 

"אני אשמח שנסראללה יסתכל על רמת דוד, ואשמח אם הוא יתמקד בי ולא ביישובים אזרחים. קשה מאוד לאתר את חיל האוויר. אין לי ספק שינסו. מעניין אותם לראות איפה היכולות ואיך יתמודדו עם הבסיס שלי. אני מרגיש עם זה די בנוח".

"רמת דוד כאן, מוכן, נלחם. הבסיס הצפוני ביותר שממנו אנחנו יודעים להמריא, להגן ולתקוף וזה לא השתנה. אנחנו מניחים שנסראללה מסתכל, ואנחנו צעד אחד לפניו גם בהיבט הזה".

"אני לא רוצה להגיד דברים בשם פיקוד העורף או דובר צה"ל", אמר. "ההנחיות אחראיות ומדויקות מאוד עם הבנה טובה מה צריך להגיד לאזרחים ומתי. אני רואה את הצד שלנו, זה מאוזן ומדויק. גם אנחנו מקשיבים לדברים האלה, וצריך להקשיב למי ש ותן את המסרים האלה".

"אנחנו לא סופרים 'איקסים'. עושים את המשימות שלנו הכי טוב שאפשר, ועסוקים במה שעוד לא עשינו ומסתכלים קדימה. כל הנתונים קיימים, יש פה את האנשים הכי טובים שאפשר היה לדמיין, רתומים ועובדים יום ולילה כבר 313 ימים. אף טייסת מחיל האוויר לא ירדה מכוננות לדקה. היקף המשימות שעשינו חסרות תקדים. אף אחד לא חשב שמספרים כאלה יגיעו, לא ברמה האישית ולא ברמת הטייסת או הבסיס כולו. אני מאוד גאה בפעולות התקפיות שנעשות. מה שמשותף להרבה מאוד לוחמים וצוותי קרקע. המקומות הכי נוגעים ללב הם המשימות עם כוחות הקרקע, ונקודות שבהם הם זקוקים לסיוע ולחילוץ".

על בוקר 7 באוקטובר אמר: "קטונתי להסביר את הפער הזה. זה כישלון גדול שכל מפקד בצה"ל, בטח אני, חייב לשאת אותו עמוק בלב. צלקת שתישאר איתו עד ליומו האחרון. אין אחד שלא שואל את עצמו איך אפשר היה להיות צעד לפני, לחצוץ בין האויב לאזרחים שלנו, לילדים שלנו, לחטופים שעוד לא הספקנו להחזיר"

"העובדה היא שלא היינו שם ולא הצלחנו להגן עליהם מאויב מרושע. כל מה שאפשר לעשות כרגע הוא להפוך את הכישלון הזה להמון אחריות, כדי שדבר כזה לא יקרה שוב. אנחנו עוד לא בשלב התחקיר של המלחמה, אנחנו בשלבים הקריטיים ואולי המבחנים הגדולים עוד לפנינו. את הכישלון של 7 באוקטובר לא נוכל למחוק".

"לצערי נדרשנו לקצה של הקצה של הכשירות בשבת, שמחת תורה, 06:29, שגרה, מילואימניקים בבתים. לזנק מ-0 ל-100 לבוא עכשיו לבסיס. לקבל תדריך של דקה, להמריא ולהתנפל על המשימה. אנשים עשו את זה עם כל מסירות הנפש והבנה לאיזו זירה הם מזנקים. האנשים הוכיחו לא רק את מסירות הנפש, אלא גם כשירות שהיא כל מה שנזקקנו לו. הדבר האחרון שאני יכול להגיד על האנשים שהם הוכיחו חתירה למגע וכשירות הכי טובה שלהם. אנשים נכנסו לבסיס ואמרו: אנחנו כאן"

"אני יכול להגיד שהתחלנו ממצב שבו אין הכנה מראש של המטוסים. וחלק רב מהמטוסים זינק מהקרקע רק כשהתחילו להגיע הידיעות הראשונות וכשהתחיל הטבח של חמאס. זה הגיע באיחור. חלף זמן רב מדי, על זה אין עוררין. זו היתה מציאות כאוטית, אני חושב שחלק מהאירועים תוחקרו לעומק וגם פורסמו".

"אנחנו בתקופת הכנות והתכוננות ודריכה של כל היכולות בזמנים קצרים מאוד והיקף גדול מאוד. אנחנו מנצלים כל דקה. כשהאיומים יקרו, אנחנו נהיה שם כדי לתקוף אותם, להגן מפניהם. שהשקט לא יטעה, אנחנו בהכנה של כל יכולת נדרשת. לרגע הזה אנחנו מוכנים מאוד".

בתוך כך, גורם בכיר בחיזבאללה חשף פרטים משמעותיים היום (שני) בשיחה עם רשת אלג'זירה. לפי הדיווח, חיזבאללה הבטיחו שיגיבו לכל תקיפה מצד ישראל, ללא קשר לעוצמתה.

בהמשך לאירועי צילומי הרחפן של בסיס רמת דוד ומפרץ חיפה לפני כשבוע, נראה שסומנו היעדים לתקיפה. הבכיר טען בפני אלג'זירה: "יש ביכולתנו לפגוע במתקנים צבאיים בחיפה, בגולן וברמת דוד בצורה קשה ואיומה". 

נתניהו וגלנט יטרפו את הקלפים? בסעודיה ניתחו את האפשרות לפלישה ללבנון  
תיאום מראש? שר החוץ של לבנון חושף כיצד תראה התגובה הישראלית | דיווח  

חיזבאללה בתיעוד חדש מבסיס חיל האוויר (צילום :חיזבאללה)

לפי הדיווח, הבכיר אמר: "גורמים בינלאומיים ביקשו מאיתנו לא להגיב לתוקפנות הצפויה - הודענו להם שדחינו זאת. אנחנו מסוגלים להפציץ מתקנים צבאיים בחיפה, בגולן וברמת דוד בצורה קשה ואיומה. בהחלט נגיב לכל מתקפה ישראלית. הנהגת חיזבאללה תקבע את צורת התגובה ועוצמתה בתגובה לכל תוקפנות אפשרית".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד אמר הבכיר: "הנציגים הודיעו לנו על הקשר שלהם עם האויב כדי לצמצם פגיעה בחיי אדם, אבל אנחנו לא סומכים על האויב שלנו. המונחים של ישראל לתקיפה קשה או תקיפה מוגבלת לא נוגעים בנו כלל - זו תוקפנות ללא קשר לעוצמה. אנו מתייחסים ברצינות לאיומים הישראלים והתכוננו במלואם לעניין". 

תקיפת מבנה חיזבאללה בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

הבכיר הוסיף: "האימוץ האמריקאי של הנרטיב של האויב לא הפתיע אותנו. פלישה קרקעית ללבנון תהווה תמריץ לשים רגל ראשונה בגליל".

כזכור, דיפלומטים אמריקאים בכירים אמרו אמש לסוכנות הידיעות רויטרס כי מתקיימים מאמצים לצמצם את התגובה הישראלית לטבח במג'דל שמס, בו נרצחו 12 ילדים: "מנסים למנוע תקיפה בביירות ובפרבריה". מקור לבנוני רשמי אמר מוקדם יותר אתמול לערוץ אל-חדאת' הסעודי כי לבנון קיבלה מסר לגבי התקיפה הצבאית-הישראלית הצפויה, שהוגדרה כ"בלתי נמנעת". לבנון ביקשה מהמתווכות לפעול על מנת להגביל אותה, כך שישראל לא תכוון את תקיפתה לעבר ביירות ואזורים מאוכלסים.