נשבע להציל חיים - ונשבע גם ליטול אותם: כתב אישום הוגש בשבוע שעבר נגד מחמד עזאם, רופא מתמחה במרכז הרפואי סורוקה שנשבע אמונים לדאע״ש וצרך תכנים קשים ברשת, זאת בנוסף למעצרו. 

לאחר שנעצר: כתב אישום הוגש נגד שב"ח שהתחזה לאדם חובש כיפה
חשד לרצח בקרית גת: גבר בשנות ה-30 לחייו נעצר לחקירה

החשוד נעצר לפני כחודש בחשד פעילות ביטחונית בהשראת המדינה האסלאמית (דאע״ש). האזרח, מחמד עזאם, בן 34, תושב באר שבע ובמקור מנצרת, משמש כאמור כרופא מתמחה במרכז הרפואי ״סורוקה״. 

במסגרת חקירתו בשב״כ וביחידה המרכזית של מרחב הנגב במחוז הדרומי עלה כי עזאם הצטרף לארגון הטרור כחבר תוך מתן שבועת אמונים לארגון, זאת בנוסף לצריכה אינטנסיבית של תכני רשת קשים המזוהים עם דאע״ש על פני משך זמן ממושך. 

לצד תכני מדיה רבים של דעאש שנמצאו במכשיר ניידו האישי של המשיב והכוללים, בין היתר, תכנים קשים של ירי, הוצאות להורג, עריפת ראשים וגופות מרוטשות, נמצאה גם תיקייה משנת 2024 בשם "ספרי חומרי נפץ " וכן תיקייה נוספת מאותה שנה של "הכנת רעלים" ובה קבצים רבים הכוללים קבצים של "הכנת רעלים – קורס רעלים", "הכנת רעלים – הכנת רעל ריצין" ועוד.

עם תום חקירתו הגישה הפרקליטות כתב אישום חמור נגד הרופא. מבית החולים סורוקה נמסר: "הנהלת בית החולים רואה בחומרה רבה ומזועזעת מההאשמות. המקרה נחקר ומטופל על ידי רשויות החוק האמונות על הנושא, ואנו סמוכים ובטוחים בטיפולן".