חדשות מתפרצות

"אל תגיד שצה"ל יוזם!": ניר דבורי איבד את זה בשידור חי

מבזק חדשות

לא רק תושבי הצפון חיים על הקצה כבר חודשים ארוכים, אלא גם הפרשן הצבאי של הערוץ, ניר דבורי, שנקלע לעימות עם האלוף במיל' עמוס ידלין.

לידלין יש ידע, יש תחזיות שלפעמים מדייקות (הזהיר מבעוד מועד ודי במדויק מהתלקחות אזורית בגלל החקיקה המשפטית) ולפעמים מפספסות (היה בטוח שעוד אישורי עבודה לתושבי עזה, כדרישת מערכת הביטחון, יגרמו לחמאס לחשוב פעמיים לפני שיתקוף). יש לו בעיקר נאמנות גדולה למערכת הביטחון שמלווה בקוצר רוח כלפי מי שלתפיסתו מבין פחות ממנו, במקרה הזה - יריב במשקל כבד (הכוונה לביטחוניזם) כניר דבורי.

דבורי מקווה שצה"ל ייזום יותר, ידלין מוחה: "צה"ל יוזם", ודבורי מתפוצץ: "אל תגיד שצה"ל יוזם!". ידלין מנסה להרגיע: "בוא לא ננהל את המלחמה באולפנים", אבל דבורי כבר שועט לכיוון ביירות, כשעל הדרך חוטף העורך של המשדר: "מיכאל, אתה לא נותן לי לדבר!", כועס דבורי - עד שאל המערכה נשלחת יונית לוי בתפקיד עמוס הוכשטיין, כדי למסמס מתקפה של דבורי בטרם תסלים למלחמה רב זירתית עם ידלין באולפן ומיכאל(?!) בקונטרול. לזכותה ייאמר שבניגוד להוכשטיין, היא מצליחה להרגיע מעט את דבורי הנסער.

לו אני מעסיקו של דבורי, אני ממנה אותו לתפקיד הכתב המדיני של הערוץ בקוסטה ריקה למשך מחצית השנה הקרובה. זה לא מפני שדבורי אינו צודק (דעתי ממש כדעתו, אי אפשר להמשיך עם הקרקס הזה בתקווה למנוע מלחמה כוללת שתגיע בכל מקרה ובתנאים עוד פחות נוחים לישראל), אלא מפני שהוא נקלע להלך רוח קיצוני, כזה שגורם לו להתעמת גם עם חבריו לאולפן בתדירות הולכת וגוברת.

לטור המלא בוואלה

ניר קיפניס, וואלה! 25/08/2024 09:56
שתפו: