חדשות מתפרצות

מנהל משמר החינוך הממלכתי: "אנו דורשים מהרשויות המקומיות לגבות את שביתת המורים"

מבזק חדשות

מנהל משמר החינוך הממלכתי, עו"ד איתמר קרמר: "שביתת ארגון המורים היא אחת המוצדקות ביותר שהיו. נכון, גם אני הורה וגם אני מרגיש שיותר מכל הייתי רוצה שהילדים שלי לא ייפגעו. אבל מחובתנו, כהורים, כאזרחים, להתייצב לצד מורות ומורי ישראל.

"ממשלת ישראל הופכת עולמות עבור המגזרים שהיא מייצגת, בתי הספר הממלכתי דתיים זוכים לעדיפות, ההורים מקבלים מלגות וסבסוד, רשתות החינוך החרדיות מקבלות פרוטקשן קואליציוני, אבל הילדים שלנו, לא רק בצפון ובדרום, מופקרים לחלוטין, בהיעדר שר חינוך שיעמוד איתן עבורם. לצערי הרב, שר החינוך לא מצליח לפתוח שנת לימודים, למעט אצל השותפות הקואליציוניות שלו. שיטת היהלומים של מירי רגב עובדת גם בחינוך. משרד החינוך מקדם את מעונות היום החרדיים, את רשתות החינוך הפרטיות, את הפנימיות הדתיות ביו"ש, אבל את בתי הספר שלנו הוא הזניח לחלוטין.

"הממשלה מתחמקת ממילוי הסכמים, מעסיקה מורים בחוזים אישיים לפי האג'נדה המוצהרת של פורום קהלת שנועדה לפורר את הלכידות הישראלית, להעמיק את הפערים החברתיים והכלכליים, ולפרק את הסיכוי שלנו לנהל כאן מדיניות שתדאג לכל ילדי ישראל.

"אני מצפה מהרשויות המקומיות לגבות את המורים שלהם. במיוחד מראשי הרשויות הליברליים. על כולנו להבין שהמאבק כנגד החלשת מעמד המורים והפגיעה בשכרם הוא מאבק על עתיד הילדים שלנו, על עתיד המדינה בכלל. אין מדינה בלי חינוך. ואין חינוך בלי מורים. כשמעמד המורה נרמס על ידי שר החינוך, ועל ידי הרשויות המקומיות מי יבוא ללמד? האם בוגרי התיכון בעיר שלכם יבואו להיות מורים בבית הספר שבו גדלו אם הם יידעו שראש הרשות שלהם מוכן לוותר עליהם לטובת טאלנטים של קהלת? האם הם יבואו כשהם יודעים שמנהל אגף החינוך שלהם יפנה להם עורף ברגע שיש לחץ של הורים? זו ההזדמנות שלנו להתעלות. לגלות סולידריות אמיתית כלפי עובדי ועובדות ההוראה".

יובל בגנו 01/09/2024 07:41
שתפו: