חדשות מתפרצות

אביגדור ליברמן: "כל פעולה תוקפנית נגד ישראל חייבת להסתיים בגביית מחיר כבד"

מבזק חדשות

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בכנס השנתי הבינלאומי ללוחמה בטרור ע"ש שבתי שביט, בהובלת המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן:  ״בבוקר שמחת תורה תשפ"ד, השבעה לאוקטובר 2023, התעוררנו מקולות קורעי לב ונפש, וממראות מחרידים כמותם עין לא ראתה. זהו ללא ספק המחדל החמור ביותר שקרה בתולדות מדינת ישראל מאז שנת 1948.

לאחר שנה, לקראת השבעה לאוקטובר 2024, הוצפנו בשורה ארוכה של כתבות, תחקירים וניתוחים למיניהם. לכן אני לא מתכוון לגעת בסיבות שהביאו למחדל הנוראי. 

אבל ברור שהכתובת הייתה על הקיר, ברור שניתן היה למנוע את הטבח והזוועות, אך הצמרת המדינית והביטחונית התנהגה בהתנשאות ובשחצנות, והתעלמה לגמרי מהממצאים והנתונים החד משמעיים שעלו מהשטח. 

את הסיבות והפקת מסקנות אמיתיות למחדל, לפחות לפי דעתי, תוכל לעשות אך ורק ועדת חקירה ממלכתית, מתי שתקום. מה שהרבה יותר קריטי מבחינתי, זה הצורך להבין איך מונעים את המחדל הבא. איך מונעים את מלחמת לבנון הרביעית. 
איך גורמים לחות'ים, לאיראנים ולסורים לרדת כליל מהמחשבה שניתן להתעסק איתנו ולהעניק סיוע לאויבינו. 

הדרך להשיג זאת, היא על ידי אימוץ העיקרון "גביית מחיר"- כל פעולה תוקפנית נגד ישראל חייבת להסתיים בגביית מחיר כבד מהצד השני. תג המחיר צריך להיות ידוע מראש, גלוי, והחשוב מכל- לעמוד בהתחייבות הפומבית שלנו, ולעמוד על קוצו של יוד. ברגע שהוחלט על תג מחיר, יש לגבות אותו, ללא קשר ללחצים או לאיומים כאלו ואחרים.

אנה ברסקי 07/10/2024 11:58
שתפו:
חדשות כתבות אחרונות