חדשות מתפרצות

לרגל שנה לשבעה באוקטובר: שדולת הכנסת סיירה באתרי המורשת בעוטף עזה

מבזק חדשות

השדולה לשימור אתרי מורשת בכנסת קיימה היום (ראשון) סיור מיוחד בעוטף עזה, במלאת שנה לאירועי השבעה באוקטובר. הסיור, שהתמקד בשימור מורשת חבל תקומה, התקיים בהובלת שר המורשת עמיחי אליהו ויו"ר השדולה ח"כ זאב אלקין.

במסגרת הסיור ביקרו המשתתפים בכפר עזה, שם קיבלו סקירה מקיפה על פעילות המורשת בחבל התקומה. בהמשך, התכנסו בבית המייסדים בשדרות, שם הוצגו בפניהם פעולות התיעוד והשימור המתקיימות באזור עוטף עזה. 

במהלך הסיור בכפר עזה נקבע על ידי שמעון אלקבץ מזוזה בביתה של בתו סיון שנרצחה בשבעה באוקטובר יחד עם בן זוגה נאור חסידים.

בין המשתתפים בסיור נכחה גם שירה שפירא, אמו של גיבור ישראל ענר שפירא הי"ד, המשמשת כמובילת מרחב מורשת בחבל תקומה. כמו כן השתתפו חברי הכנסת משה סעדה, משה סולומון, יצחק קרויזר ולימור סון הר מלך ומנכ"ל משרד המורשת איתי גרנק.

בתום הסיור אמר שר המורשת עמיחי אליהו: "אנחנו מחויבים לשמר את מורשת הגבורה של תושבי עוטף עזה ולהנציח את סיפורי הגבורה של הנופלים והניצולים. חבל תקומה הוא עדות חיה לכוח העמידה של העם היהודי ולנחישות שלנו להמשיך ולשגשג בארצנו. זו חובתנו המוסרית להבטיח שהסיפורים האלה יישמרו לדורות הבאים".

יו"ר השדולה לשימור אתרי מורשת ח"כ זאב אלקין: "ישנה חשיבות עליונה בתיעוד, שימור והנחלה של מורשת הטבח ב-7.10, תוך כדי העיסוק האינטנסיבי שלנו בשיקום היישובים בחבל תקומה. הסיפור של מה שקרה, גם של הזוועות הנוראיות שביצעו מחבלי חמאס, גם סיפורי גבורה של אזרחים ישראלים, וכמובן גם הסיפור של המחדל הנורא של המדינה, שאסור שיחזור על עצמו. רק עם שמחובר לעברו מסוגל להביט אל פני העתיד ולבנות אותו".

אנה ברסקי 27/10/2024 17:31
שתפו:
חדשות כתבות אחרונות