מפעל הדפוס הדיגיטלי דיג'יפאק בשדרות נפתח היום (רביעי) מחדש, זאת לאחר שנסגר לאחר חדירת המחבלים של ארגון הטרור חמאס ותחילת המלחמה. המפעל מתבסס על טכנולוגיית הדפוס הדיגיטלי של HP Indigo הישראלית ומפרנס כ-30 משפחות, מרביתם מתגוררים בעוטף עזה.

"כל אחד מאיתנו הוא חוליה בשרשרת של הכלכלה המקומית, ובמידה מסוימת של הכלכלה העולמית. לא ניתן לחמאס להרוס את זה", אמר יפתח שטרן, מנהל המפעל. "היה חשש לחזור לעבודה", הוסיף. "אינדיגו hp עזרו לנו להרים את הראש, העירייה עזרה באבטחה".

עוד אמר כי "חזרנו לעבוד בעצימות נמוכה, זה לא מה שהיה, כרגע רק אני ועוד שני עובדים נוספים כאן, מתוך שלושים עובדים. אנחנו מאוד לחוצים. מאוד מתוחים". 

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex  יפתח שטרן, מנכ''ל מפעל הדפוס הדיגיטלי DIGIPACK (צילום:  אדי ישראל)
נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex יפתח שטרן, מנכ''ל מפעל הדפוס הדיגיטלי DIGIPACK (צילום: אדי ישראל)

"המדינה צריכה להתכנס ולהבין שהעסקים הקטנים צריכים עזרה, משכורות לעובדים כבר בחודש הקרוב מאיפה נביא? פיצויים לעובדים? צריך לתגמל את העובדים שכן בוחרים להגיע לעבוד. אבטחה, חברות משאיות שלא רוצות להגיע. אי אפשר לחכות לפיצוי שיגיע מתישהו עוד שנה, אנחנו צריכים את זה עכשיו", הוא קרא. "יש חשיבות גדולה ליכולת של עסקים קטנים לקום על רגליהם" ולהמשיך לעמוד בהתחייבויות ללקוחות שלהם – במקרה שלנו תאגידי מזון גדולים בישראל שגם מייצאים לחו"ל".

נועם זילברשטיין, מנכ"ל HP Indigo & Scitex: "עכשיו הזמן לחזק את העסקים שנפגעו במלחמה שפרצה ולהפגין גם חוסן כלכלי וכושר עמידה. אנחנו ב-HP Indigo תומכים בלקוחות שלנו בכל דרך אפשרית ושמחים על פתיחתו מחדש של מפעל דיג'יפק בשדרות. גם המפעל שלנו בקרית גת ממשיך לייצר בתפוקה מלאה ואנו ממשיכים לתת מענה ללקוחות שלנו במלוא הכוח".