איזו מציאות הזויה, שזה השירות המבורך שניתן ברגעים קשים אלו: אמדוקס, AWS ונאוטק, נציגי "זום" בישראל, מסייעות ליצור חדרי מפגש וירטואליים ללוויות ומפגשי זיכרון בהשתתפות עד 500 איש באמצעות הזום ללא כל תשלום, כך שגם משתתפים מחו”ל וממקומות מרוחקים יוכלו להשתתף. פרטים בוואטאספ: 052-3165967

לקוראות המהירות: היום (שני) בין השעות 14:00 ל־16:00 יגיע בוטיק המעצבות הנייד “באות לרגע” ממדרשת בן־גוריון למלון דיוויד בים המלח ויחלק בגדי מעצבות ומעצבים לתושבות ותושבי עוטף עזה שנותרו ללא ביגוד (עד עשרה פריטים לאדם). ליצירת קשר, להזמנות ולתרומות: 054-6405454.

קולנוע במתנה: סרטים עכשוויים נבחרים יוקרנו באופן חופשי ביישובים, בקיבוצים, במתנ”סים ובהיכלי תרבות המארחים תושבים מפונים, כל זאת הודות לחברת נונטי מדיה שגייסה את החברות הגדולות ועל כך מגיעה לה תודה גדולה. יישובים המעוניינים להשתלב ולהקרין סרטים מוזמנים לפנות בוואטסאפ: 052-6842248.

בשם הפרקטיות: מפונים יקרים, חברת אביה אחסנה, שבבעלותה מתחמי אחסנה ברחבי הארץ, נרתמת לטובת תושבי העוטף ומציעה אחסנה של עשרה ארגזים למשך שנה ללא עלות: 073-7968016.

לחיי הסטארט־אפ בדרום ובצפון: חברת קולמקס, המציעה פלטפורמות מסחר לבורסות המובילות בעולם, הפכה את משרדיה בתל אביב למוקד אירוח סטארטאפים מהצפון והדרום, ומעמידה לרשותם משרדים וצוות מנטורינג בכיר. המנכ”ל בן קובליס: “אנו מעמידים לפעילות זו את מיטב אנשי המקצוע, על מנת לסייע ולתמוך בהמשך הפעילות הכלכלית, המהווה חלק מהותי בניצחון על הטרור”.

לתיאום הגעה: [email protected]

רואים לכם בעיניים: אלפי עדשות מגע ומשקפי שמש חולקו למפוני הדרום ולחיילים שהוקפצו לחזית מרשת "אופטיקה הלפרין". גם כעת, אם יש מי שזקוק לעזרה, ניתן לפנות לדור: 052-5340313.

אפליקציית “משלוחה” חוברת לעמותת "פתחון לב": דרך האפליקציה ניתן יהיה לתרום איזה סכום כסף שתרצו, והוא יועבר ישירות לכוחות הביטחון ולתושבי הדרום. פרטים באפליקציית "משלוחה".

חיפאים: מרכז החינוך "ליאו באק" פתח מרכז לאיסוף ציוד. ממארגנות המיזם נמסר כי הציבור מתבקש להביא מזון יבש כגון שימורים, בקבוקי שתייה סגורים, עוגיות ועוגות, מנות חמות, תה וקפה, וכן מוצרי היגיינה.

כתובת להבאת הציוד: דרך צרפת 90 חיפה. להתנדבות: דנה 050-9091699.

לנוכח מצב המלחמה בישראל, מוקד חירום רופא אונליין של חברת "ביקורופא" פועל 24/7 עבור כלל אזרחי מדינת ישראל וחיילי צה”ל - השירות ניתן כעת ללא עלות בטלפון 6101*.

אתר “מדלן” מסייע במציאת נכס חלופי לאלו שנאלצו לעזוב את בתיהם בימי המלחמה. לפרטים: madlan.co.il

ולסיום, פנייה חשובה לאנשי התרבות והבידור מביניכם: לראשונה סוכם על חמ”ל שיאחד את כל העוסקים בתרבות עבור אזרחי ישראל וכן על מתווה כלכלי שבמסגרתו ישולמו תעריפי מלחמה לכל אנשי התרבות המגיעים לחזק את המורל. אנשי תרבות וגופים נוספים שרוצים להצטרף לפעילות, מוזמנים ליצור קשר דרך רח”ל (רשות חירום לאומית) או דרך איגוד תעשיות התרבות והבמה במייל: [email protected]

עור אדום

מרגישים שמצב העור שלכם מחמיר בעקבות הסטרס? אתם לא מדמיינים

"סטרס נפשי, חרדה ודיכאון הם האויבים הגדולים של העור. כשאנחנו מרגישים מועקה או נמצאים בלחץ, גם העור שלנו סובל”, מסבירה ד״ר מרינה לנדאו, דרמטולוגית בכירה, מהרופאים המומחים בעולם בתחום הצערת העור ומפתחת סדרת MAHUT - קו מוצרים דרמו־קוסמטיים. “גם ההורמונים שמופרשים במצב של סטרס עלולים להשפיע לרעה על מראה העור. לכן, מצב של סטרס ודיכאון עלול לגרום להחמרה של מחלות עור קיימות, או להוות טריגר להופעה של מחלת עור שלא הייתה קיימת קודם לכן”.

כמעט שאין מחלת עור שאיננה מחמירה במצב של לחץ נפשי, אומרת ד”ר לנדאו. אתה כוסס ציפורניים? בתקופה של לחץ נפשי “תקפיד” לעשות זאת ביתר “מסירות”; את מושכת מדי פעם שערות מתחת לרקה? אוי לשערות בתקופה לחוצה. הדוגמה הקלאסית היא הרפס סימפלקס. הביטוי העיקרי של המחלה הוא הופעת שלפוחיות על השפתיים.

היות שמדובר במחלה שכיחה, כמעט כל מי שסובל ממנה מדווח כי סטרס נפשי הוא אחד הטריגרים להתעוררות ההתקף. דוגמה אחרת היא אקנה: הוכח מחקרית שמתבגרים סובלים מאקנה קשה יותר בתקופה של בחינות או מצבי לחץ אחרים. לא רק שקיימת החמרה בפצעים, מתגברת גם הנטייה לחטט בהם ואף להגביר סיכוי להצטלקויות.

רוב המחלות המלוות בתחושת גרד מחמירות במצבים של סטרס. למשל, אסטמה של העור. זוהי מחלה שכיחה הנובעת מיובש של העור, והנפגעים העיקריים ממנה הם ילדים. במצבים של מתח, גוברים הן היובש של העור והן הרצון לגרד, וכתוצאה מכך הפריחה מחמירה. כנ”ל לגבי פסוריאזיס: זוהי מחלה עורית שמלווה לא פעם גם בדלקת פרקים.

רוב החולים הפסוריאטיים מדווחים על החמרת המחלה בעתות לחץ או בעקבות משברים נפשיים. סבוראיק דרמטיטיס היא מחלה המתבטאת באזורי אודם וקשקשת בקו השיער הקדמי, בגבות ובזוויות האף. המחלה בעלת מהלך כרוני ונוטה להחמיר בעונות מעבר ובמצבי לחץ נפשיים.

ויש מחלות עור שעלולות להתפרץ לראשונה בעקבות סטרס. למשל, אלופציה אריאטה - זן מחלה המתבטא בהתקרחויות מוקדיות, המופיעות באופן פתאומי בקרקפת או בזקן. לא פעם הספר הוא זה שמאבחן את המחלה; אורטיקריה או סרפדת - פריחה מגרדת המופיעה למספר שעות בכל יום היא עוד אחת מהמחלות המופיעות לראשונה בתקופות של סטרס נפשי; גרד כללי ללא פריחה, כשכל הבדיקות תקינות ואינן מצביעות על סיבה אחרת, מבטא לא פעם מצב דיכאוני כרוני.

אולי הדוגמה הכי מוחשית לקשר בין סטרס לעור היא מצב שנקרא NEUROTIC EXCORIATIONS. מדובר בתופעה של גירוד מתמשך ואגרסיבי של אזורים שונים בעור עד כדי פציעה עצמית, שגורמת להצטלקויות. זה כאילו שהגוף מכריז שעדיף לו כאב גופני מהמשך סבל נפשי.

הדבר החשוב ביותר בתקופות של סטרס הוא לא לשכוח את שגרת הטיפוח של העור. זה באופן עקיף גם מרגיע את המתח, כי שגרה מאותתת למוח שהמצב עדיין בסדר, וכי אנחנו מאמינים שבקרוב הכל יחזור לשגרה חיובית. בנוסף, המגע המרגיע של הידיים על העור מייצר את אותם האיתותים. כדאי להשתמש במוצרים שיש בהם מרכיבים מרגיעים (כמו אלוורה וניאצינאמיד - ויטמין B) ומרכיבים ייעודיים לאיזון הפעילות של בלוטות חלב, שמירה על מחסום האפידרמיס וליחוח.

פרחים מהבעל בחזית

6,500 זרי פרחים נשלחו בימים האחרונים לנשים בביתן, כאשר השולח הוא לא אחר מאשר הבעל הנמצא בחזית, יחד עם פתק אישי ממנו. מאחורי היוזמה המפתיעה הזו עומדת “הרבעון הרביעי”, תנועת המונים כל־ישראלית שפועלת כבר שנה וחצי, ומונה מעל 50 אלף פעילים.

הפרחים נרכשו ממגדלים בעוטף עזה, בדרום ובקו העימות בצפון, והמימון ניתן על ידי איגוד חברות הביטוח, ועל כך מגיע גם לו זר.
מאז פרוץ המלחמה הקימה התנועה חמ״ל, שבמסגרתו היא מובילה פעולות שמטרתן לקדם חוסן לאזרחי הדרום ובכלל, בין השאר פינוי וליווי תושבי שדרות, פינוי וליווי תושבי קו העימות בצפון ועוד. לפרטים ולהגדלת תפוצת הפרחים נא ליצור קשר עם אבישג - 050-2675105.

התרומות שריגשו אותי

חסר תקדים: ארגון ידידי צה״ל בארצות הברית (FIDF) הצליח לגייס בתוך 17 ימים 130 מיליון שקלים לסיוע חירום עבור צה”ל. הכספים נתרמו על ידי קהילות יהודיות, חברות וארגונים אמריקאיים, קהילות נוצריות, ומאות אלפי אמריקאים שנרתמים לסייע לצה”ל ולישראל. בסכומים שנתרמו, נרכש ציוד חירום מציל חיים הכולל בין היתר 64 אמבולנסים.

מרגש: פילדלפיה מוצפת במאות פוסטרים עם תמונות החטופים ובמשאיות הנושאות מסכי ענק – כל זאת הודות לד”ר עמית סרוסי, יועץ אסטרטגי ישראלי, שהחליט לקחת חלק פעיל במהלך. יישר כוח.

חברת "קידי ווטש שעוני טלפון חכמים לשמירה על בטיחות הילדים" ממשיכה לסייע ולשמח את ילדי הדרום. החברה נרתמה, יחד עם גופים נוספים, לסייע בחלוקת מאות שעוני טלפון חכמים לילדי העוטף, כדי שנוכל בכל רגע נתון לדעת היכן הם ולהפחית את סף החרדה.