פינוק חינם ללובשי המדים: רשת rebar הטעימה מאוד־מאוד מבקשת לחזק את כוחות הביטחון ולחלק בחינם משקה חם מסדרת hot החדשה בכל אחד מסניפיה לכל מי שיגיע לבוש במדים. ההטבה תקפה עד 15 בנובמבר.

הישגים בלחימה - ומחיר כבד מנשוא: שני לוחמי גבעתי נפלו בקרב בלב עזה
ארה"ב ביקשה מישראל לשחרר את כספי המיסים הפלסטינים שהוקפאו על ידי סמוטריץ'

סינמטק חולון פותח שעריו לקהל הרחב ומקרין סרטים ללא עלות, מותנה בהרשמה מראש באתר הסינמטק ובשירות הלקוחות: 03־5021552.

מבשלת הבירה הישראלית ג’מס מתגייסת לסייע עם חלוקה של עשרות אלפי ארוחות חמות וכשרות מדי יום. לצורך המשך הפעילות, יצאה המבשלה בקמפיין גיוס תרומות גלובלי שגייס כבר למעלה מ־90 אלף דולר ומטרתו להמשיך את הפעילות. לתרומה חפשו את קמפיין "לקט ישראל" ומבשלת ג’מס באתר Israelgives.

מסרים רכים לילדים: תחת הסלוגן “מכניסים אוויר לפיד” הוקם המיזם הדיגיטלי #לנשום, לטובת חיזוק החוסן המנטלי של אזרחי ישראל. המיזם מנגיש כלים פשוטים למבוגרים, הורים, ילדים וחיילים שמסייעים להתמודד עם חרדה ולחץ במציאות של מלחמה, ואלו מונגשים כסרטונים ואנימציות. חפשו בעמוד האינסטגרם ובטיקטוק Linshom.

"אמהות בחזית" החלו להפעיל בימים אלו מערך תמיכה ארצי לאמהות, סבתות ובנות זוג ללוחמים, הכולל מפגשי זום אינטימיים בהנחיית פסיכולוגים ומנחים מטעם מערך ״אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה״. חפשו בפייסבוק: ״אמהות בחזית״.

חיילות עם ספר תהיים ארט יודאיקה (צילום: פרטי)
חיילות עם ספר תהיים ארט יודאיקה (צילום: פרטי)

"תן ביס" הקימה עמוד מיוחד שבמסגרתו יכולים כל אזרחי המדינה אשר רוצים להירתם למאמץ הלאומי לתרום ארוחה חמה, סל מוצרי מזון וטואלטיקה למען תושבי העוטף, הפצועים וניצולי השואה, בסכום הנראה לכם. לתרומות כנסו לאתר ולאפליקציית "תן ביס".

ארגון "למענכם" בראשות הרב יוסי ערבליך הקים מוקד ייעודי המעניק ליווי רפואי מקצועי חינם לחיילים ואזרחים שנפצעו במהלך ימי המלחמה ולבני משפחותיהם. לפנייה למוקד: 03־9799099.

קו סיוע של האגודה הישראלית לגרונטולוגיה לתמיכה טלפונית רגשית בזקנים: 03־5357161.

גם כלבים נבהלים
אזעקות, בומים וריצות לחדרי מדרגות מלחיצים לא רק אותנו אלא גם את חיות המחמד. 5 עצות להרגעת המצב. גם חיות המחמד ובעלי החיים סובלים מהמצב. עקב השמיעה המפותחת הם עלולים להיכנס למצבי חרדה מקולות האזעקה והפיצוצים ואף לברוח, ללכת לאיבוד ולהיפגע; או שהם נאלצים לעבור למקום חדש ולא מוכר ללא הכנה, לעתים משטח פתוח למרחב קטן, ואז גם הם מרגישים את הלחץ והמתח ששורר בבית. ד”ר ליאת מורגן, רופאה וטרינרית ומקימת אתר יד4, מאגר אימוץ ארצי לכלבים וחתולים, מסבירה כיצד להרגיע את החיות שלנו וכיצד להעביר אותן בבטחה את התקופה הקשה.

1. ארגנו מרחב מוגן ונעים: מומלץ להכין מראש פינה נעימה לבעלי החיים, עם כרית או שמיכה מוכרת ואהובה, קערת מים, מזון ואזור לצרכים. כדאי במידת האפשר להרגיל את הכלב מראש לעשיית צרכים על פיסת דשא סינטטי או פד חד־פעמי על מנת שלא יתאפק בעת שהות ארוכה במרחב מוגן.

2. להרגיע, להרגיע, להרגיע: רצוי להכין לכלבים פינה מרגיעה באזור פנימי בבית או בחדר אטום לרעש עד כמה שניתן, וכן להפחית חשיפה לרעשים. לפיכך, יש להימנע מהשארת הכלב בחצר ללא השגחה. בזמן אזעקה רצוי לקחת את חיות המחמד בצורה רגועה ולשדר ביטחון.

3. חברו לו שבב: האזעקה עלולה לתפוס אתכם בזמן טיול עם הכלב, לכן מומלץ לוודא מראש שהפרטים בשבב האלקטרוני של הכלב מעודכנים במרכז הארצי לרישום כלבים וכן שיש פרטים מזהים על הקולר. כמו כן, יש להקפיד לצאת עם רצועה שלא יוכל לברוח.

4. דאגו למעבר בטוח: בחרו מנשא מתאים לחיית המחמד והפכו אותו לחלל מוכר ומזמין. השתמשו בתמריץ חיובי: הניחו פינוקים, צעצועים ושמיכה רכה בתוך המנשא כדי ליצור אסוציאציות חיוביות.

5. הרגילו אותו בעזרת משחקים: במידה שעברתם לשהות עם כלבכם בשטח קטן וסגור אשר הוא אינו רגיל אליו, מומלץ לתרגל עם הכלב הוצאת אנרגיה במרחב קטן. למשל, משחקי האכלה כגון זריקת חטיף לכיוונים שונים.

זכרו שלגידול כלב או חתול יתרונות בהפחתת סטרס, הן בילדים והן במבוגרים. עוד אין לכם כלב או חתול אך אתם מרגישים מוכנים למחויבות ארוכת הטווח? אמצו דווקא עכשיו. כל כלב או חתול מאומצים מפנים מקום להצלת כלב או חתול מאזור הלחימה. אלפי כלבים וחתולים מחכים לכם ב־ yad4.co.il

גדלות הרוח של משפחת יעבץ
סגן יפתח יעבץ ז”ל, קצין מגלן מרמת השרון, נפל ביום הראשון של הלחימה בקיבוץ נחל עוז. יום לאחר הלווייתו החלו עובדי "אנלייט", החברה שבראשה עומד גלעד יעבץ, אביו של יפתח ז”ל, לפעול להקמת חמ”ל יחד עם עמותת מגלן לגיוס מתנדבים לצורך מענה לצורכיהם של אנשי מערכת הביטחון ותושבי הדרום.

“חמ”ל יעבץ”, שאותו מפעילים כ-100 מתנדבים, מטפל בכל הצרכים העולים מהשטח, תוך גיוס תרומות. בין היתר הם דואגים לאירוח משפחות שהוצאו מבתיהן ותמיכה בהן, ארוחות חמות ללוחמים, ציוד אזרחי, ציוד צבאי וציוד רפואי, לוגיסטיקה ותחבורה. במסגרת עבודת החמ״ל יוצאות מדי יום אלפי מנות אוכל שמחולקות לחיילים, חלק גדול מהן מספקת חברת wix, שאחת מעובדותיה מתנדבת בחמ״ל ויצרה את החיבור ביום הראשון. עוד תורמים קבועים הם "מטבח 94" וגן הילדים ״הצוללת״ בתל אביב, שעבר הסבה למטבח מתנדבות ומדי יום מכין ומחלק מאות כריכים. בשבוע הפעולה הראשון של החמ״ל סופקו 13,500 מנות אוכל. חברים, אתם השראה.
לפניות לחמ”ל ולהצטרפות לצוות המתנדבים: 050־5131351

התרומות שריגשו אותי 
ברכת הדרך: למעלה מ־2,500 ספרי תהילים חולקו לחיילי צה”ל על ידי גבי אקשטיין, מבעלי חברת "ארט יודאיקה". במקביל, הוא דואג לשלוח ליחידות רבות שופרות ומעל ל־10 אלף תפילות לשלום החיילים.

שער הפרחים: במהלך המלחמה נפגע מהירי ביתם של אלה ורונן רפפורט־סלמון ממושב שחר וחלקו עלה באש, יחד עם המשתלה שבבעלותם. דיירי אחוזת צהלה התגייסו לסייע, ורכשו במשותף 100 סחלבים במחווה מרגשת במיוחד.

שימחתם אלפי ילדים: ענקית הצעצועים העולמית MATTEL בראשות הישראלי ינון קרייז תרמה והפיצה אלפי צעצועים לילדים שפונו מבתיהם, לבית החולים סבן לילדים הממוקם במרכז הרפואי סורוקה, למפונים ברשת ישרוטל ועוד.