נציגי אגודת ידידי הטכניון בארה"ב (ATS) - סניף ניו אינגלנד, ערכו סיור בבוסטון עם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון וראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. במסגרת הסיור ביקרו במשרדי ענקית התוכנה PTC, שמרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל ממוקם בקמפוס הטכניון בחיפה ובו מפותחת תוכנת הדגל של החברה שמשמשת חברות ענק בכל העולם ביניהן לוקהיד מרטין, פרארי, וולוו, צבא ארה"ב וחיל הים של ארה"ב, נאס"א, אינטל, Raytheon, פיליפס, מיצובישי, טושיבה מוטורולה, פולריס ועוד. 

זיו בלפר, מנכ"ל PTC ישראל וסגן נשיא לפיתוח בחברה הבינלאומית שהשתתף בביקור מספר כי במסגרת הביקור במרכז ההדגמה הטכנולוגי של החברה בו מציגות כמה מהיצרניות הגדולות בעולם את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שלהן, הוצגו בפני הנוכחים מוצרים ומערכות מתקדמות, שפותחו באמצעות התוכנות של החברה, כולל מנוע סילון ייחודי ומיניאטורי, רכב של פולריס, אופנוע, מודל של הליקופטר ועוד.

כמו כן נשיא PTC סיפר למשתתפים כי התוכנה של החברה השתתפה גם בתכנון "כיפת ברזל". "שיתוף הפעולה ארוך השנים שלנו עם הטכניון הוא אסטרטגי עבורנו." אמר זיו, "פריצות דרך מדעיות וטכנולוגיות מצריכות כיום שיתוף פעולה הדוק בין האקדמיה לתעשייה ואנחנו פועלים יחד עם  הטכניון לבניית אקוסיסטם חדש עם התעשייה, שיקדם את המחקר המשותף בקמפוס".

"שיתוף הפעולה עם חברת PTC משקף את תפיסת הטכניון בדבר חיוניותם האסטרטגית של קשרי אקדמיה-תעשייה וחשיבותם לעתיד האקדמיה והתעשייה, "אמר נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון. "זה היה ביקור מרשים מאוד. פעילותה של החברה חופפת ומשלימה את תחומי הליבה שלנו ואני מודה על האירוח הנפלא ובטוח שלשיתוף פעולה זה צפוי עתיד מזהיר".