הרבעון השני של 2024 הסתיים ברווח של 153 מיליון שקל בלבד לשלוש חברות הסלולר הגדולות בארץ: פרטנר, סלקום ופלאפון. פרטנר, בניהולו של אבי גבאי, דיווחה על רווח של 57 מיליון שקל, גידול של 6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

במחצית 2024 הרווח של החברה זינק ב-37% ל-112 מיליון שקל. סלקום, בניהולו של דניאל ספיר, הרוויחה 55 מיליון שקל, זינוק של 48.6% בהשוואה לשנה שעברה, בעוד רווחי פלאפון ירדו ב-6.8% ל-41 מיליון שקל.

פרטנר אינטרנט - כל החבילות שבשוק כרגע
מחקר חדש: זה הגורם החשוב ביותר ללקוחות בבחירת חברת סלולר

דניאל ספיר (צילום: פרטי)
דניאל ספיר (צילום: פרטי)

למרות השיפור ברווחיות, שלוש החברות מאכזבות במונחי תשואה על ההון ואחוז מהמכירות, בעיקר בשל ירידה בהכנסות משירותי נדידה שנגרמה מירידה חדה בהיקף הנסיעות לחו"ל.

התחרות בתחום הטלוויזיה באינטרנט וההשקעות במנועי צמיחה חדשים, כמו תשתית הסיבים האופטימיים והכניסה לדור 5 בסלולר, משפיעים גם הם על התוצאות.

גבאי  (צילום: כפיר סיוון)
גבאי (צילום: כפיר סיוון)

פרטנר מתהדרת בתשתית סיבים המונה 404 אלף לקוחות, אך הצמיחה המשמעותית ביותר היא של בזק. כל החברות נכנסו לשיתופי פעולה בשיווק חשמל פרטי, כאשר בזק בולטת עם כ-10,000 לקוחות.

מנכ"ל פרטנר גבאי ציין: "השקעות מדויקות ושיפור מתמשך באיכות השירות ללקוח מובילים למצוינות תפעולית". מנכ"ל סלקום ספיר הוסיף: "הצגנו תוצאות מצוינות לרבעון השני, עם זינוק ברווח הנקי וגידול בתזרים המזומנים".