ענקית התרופות הישראלית "טבע" סיימה את הרבעון הרביעי של השנה הקודמת ברווח של 110 מיליון דולר בהשוואה להפסד עתק של 2.9 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2018.

הכנסות החברה עלו בשיעור סמלי של אחוז והסתכמו ב־4.5 מיליארד דולר. מאידך, תחזית ההכנסות ל־2020 כולה הייתה מאכזבת ומסתכמת ב־17 מיליארד דולר.

הכנסותיה של טבע הושפעו לרעה מהיחלשות הדולר לעומת השקל וגם משינויים חד פעמיים באופן ההצגה החשבונאית. למרות זאת, מניית החברה הגיבה בחיוב ובמסחר בנסד"ק עלתה אתמול בשעות הצהריים (שעון ישראל) בכ־10 אחוז.

מנכ"ל טבע, קאר שולץ, הביע אופטימיות לגבי פעילות החברה בשנה הנוכחית ואמר: "בכוונתנו לשפר את הרווחיות ולפעול כך שהחוב שלנו במערכת הפיננסית יפחת".למרות דברי שולץ, אנליסטים הביעו פסימיות לגבי תחזית ההכנסות, במיוחד לאור העובדה שמכירות הקופקסון נמצאות בירידה ובהנחה שמכירות אלה יסתכמו בשנה הקרובה ב־1.2 מיליארד דולר בלבד.

רווחי גב ים קפצו ל־463 מיליון שקלים

הרווח הנקי של חברת הנדל"ן גב ים לשנת 2019 זינק ב־70% בהשוואה ל־2018, והסתכם ב־463 מיליון שקל. גב ים היא חברה בת של נכסים ובניין הנמנית עם קבוצת אי.די.בי ומנוהלת על ידי אבי יעקובוביץ. 

הסיבה העיקרית לזינוק הינה מימוש נכס נדל"ן בפרויקט מת"מ בחיפה, מה שהגדיל את הרווח ב־100 מיליון שקל. בנוסף, בחלק מהנכסים בוצע שיערוך, שתרם לרווח החד־פעמי. ההכנסות מדמי שכירות גדלו בשנת 2019 ב־11% ל־510 מיליון שקל. החברה מתפעלת 12 פרויקטים שבהם הושקעו 2.3 מיליארד שקל, ואשתקד השלימה 12 עסקאות בהיקף 270 אלף מ״ר. 

גב ים מרבה בשיתוף פעולה עם מוסדות אקדמאיים כמו האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. בנוסף, במהלך השנה הושלם פרויקט המשרדים טו־הא בתל אביב בשיתוף חברת אמות. 

חברת האם נכסים ובניין השלימה אתמול עסקה למכירת חלקה בנכס בתל אביב לחברת העיר הלבנה תמורת 57 מיליון שקל. בעקבות כך יופיע במאזניה לרבעון הרביעי רווח נוסף, של 23 מיליון שקל.

אופיס דיפו חנכה חנות דיוטי פרי ראשונה באילת

רשת "אופיס דיפו", שבבעלות איש העסקים רני צים, חנכה אתמול חנות דיוטי פרי באילת תחת המותג טאץ' איט. ההשקעה בחנות מוערכת ב־10 מיליון שקל, והיא תפעל תחת המותג הקיים בחנויות זהות בנתב"ג.

חנות של "אופיס דיפו". צילום: מורג ביטן
חנות של "אופיס דיפו". צילום: מורג ביטן

הסניף הראשון באילת יופעל מקניון אייס־מול וישתרע על שתי קומות. בקומת הקרקע יוצגו למכירה מוצרי טיפוח וחשמל, ובקומה השנייה יימכרו מכשירי סלולר וציוד סלולר, מוצרי טכנולוגיה, גיימינג ומחשוב. המעבר בין שתי הקומות יתאפשר עם מעלית ייעודית. החנות השנייה תמוקם במתחם RED (מול הגשר הסמוך לקניון). 

בחנויות יהיו עמדות של המותגים סמסונג, אפל, וואווי, נספרסו ומגוון רחב של טלפונים סלולריים, מוצרים למטבח ולבית, גיימניג, מוצרי טכנולוגיה ופנאי ובידור. היקף המכירות נאמד בשנה האחרונה ב־400 מיליון שקל.

אופיס דיפו מנוהלת על ידי מנשה זילכה (גוגי) ולמנהל פעילות טאץ' איט באילת מונה חגי וידאל, בעל ניסיון של 20 שנה בתחום הקמעונאות ומתמחה בהקמת חנויות במעברי גבול. רחלי חן תהיה מנהלת השיווק האחראית על ניהול מערך הפרסום של כלל הקבוצה.

הבעלים, רני צים: "מחירי המוצרים בחנויות באילת יהיו זהים למחירי מוצרים בדיוטי פרי נתב"ג. כוח הקנייה הגדול של הרשת יאפשר הוזלת מחירים נוספות בחלק מהמוצרים".