חברת תדיראן חשפה אתמול למשקיעיה את התוכנית האסטרטגית לחמש השנים הקרובות, שתגדיל את הכנסותיה מ־850 מיליון לשנה כיום ל־2 מיליארד שקל ב־2025, זאת באמצעות מכירת מיליון מזגנים. התוכנית כוללת גם התרחבות לתחומים נוספים, כולל השקעות במו"פ טכנולוגי לייצור פתרונות בתחום איכות האוויר. בכוונת החברה להמשיך את הקמפיין הפרסומי בכיכובו של שחקן הקולנוע האמריקאי מורגן פרימן.

תדיראן, הנשלטת ומנוהלת על ידי משה ממרוד, מתכוונת להגדיל את פעילות הרכישות ולהפוך לחברה בינלאומית הפועלת גם באירופה באמצעות שיתופי פעולה בינלאומיים. לפני חצי שנה עמדה תדיראן לרכוש חברת מיזוג תעשייתית, אבל ברגע האחרון נסוגה מהעסקה.

משה ממרוד עם מורגן פרימן (צילום: ערן לם)
משה ממרוד עם מורגן פרימן (צילום: ערן לם)

את הרבעון הראשון של 2020 סיימה החברה עם גידול של 6.4% במחזור מכירות ל־184 מיליון שקל. הרווח הגולמי גדל ב־22.5% ל־53.9 מיליון שקל בזכות עלייה בהיקף ההכנסות, ירידה בעלויות הרכש ובשער הדולר ומהכרה ברווח בגין פרויקט התייעלות אנרגטית בבתי חולים.

הרווח הנקי גדל ב־126% ל־17 מיליון שקל. ההון העצמי עומד על 338.3 מיליון שקל. התוכנית האסטרטגית מתבססת על ארבעה עוגנים ובהם פיתוח הצעת ערך ייחודית בתחום טיפול באוויר. במסגרת זו גויס לאחרונה אבי מנקס כסמנכ"ל טכנולוגיות (CTO).

בתדיראן זיהו את תחום איכות האוויר כבעל פוטנציאל צמיחה ממשי, ולכן הקימו חטיבת טכנולוגיה וחדשנות. הסנונית ראשונה בתחום תושק בקרוב בסדרת המזגנים החדשה. מבחינת תדיראן, אירופה, האחראית ל־6% משוק המיזוג העולמי, נחשבת לאזור האטרקטיבי ביותר לחדירה. אלא שדווקא במדינות אלה עלולה החברה להיתקל בתחרות בינלאומית, כמו יצרני מיזוג מסין (האייר) ומישראל (אלקטרה). מניות תדיראן נסחרות בבורסה בתל אביב והמזגנים מיוצרים במפעל בעפולה. נוסף לכך, מחזיקה החברה במותגים אמקור וקריסטל.

"בצל משבר הקורונה, הפעילות למניעת זיהום הפכה למשמעותית עוד יותר. אני מאמין שאסטרטגיית הצמיחה שהצגנו, המכוונת לאוויר נקי ולפתרונות טכנולוגיים, ואשר כוללת גם כניסה לשווקים חדשים, תביא אותנו להשגת היעדים", אמר ממרוד.