נערות בגיל ההתבגרות עוברות מסע אישי בהתמודדות עם שינויי גוף ורגש, אבל לנערות המתמודדות עם מוגבלות מסע ההתבגרות קשה כפליים. מסיבה זו פרויקט פל"א של בית החולים השיקומי לילדים ונוער אלי"ן שבירושלים לפתרונות עבור ילדים עם מוגבלויות, בשיתוף עם תוכנית הנערות של עמותת "מחשבה טובה", קיימו אתמול את הפל"אתון - האקתון פתרונות לנערות עם מוגבלויות.

הקונספט של האירוע היה "נשים למען נשים", ובמסגרתו פעלו צוותים המורכבים מ"מייקריות" מהמכללה הטכנולוגית חולון, מבית הספר לריפוי ועיסוק באוניברסיטה העברית, ומנערות צעירות מבית ספר ענבר להעצמה נשית בירושלים, במטרה לפתח פתרונות עבור נערות מבית החולים ולסייע להן בהתמודדות עם אתגרים בחיים.

תמרה חמאד, צעירה בת 15 מירושלים, נותרה משותקת לאחר שנפלה מגובה רב כששיחקה בגן שעשועים. כיום היא מטופלת באלי"ן בשיקום אורתופדי ופיזיותרפי במטרה להשיב לה את היכולת ללכת ולהתנייד ללא כיסא גלגלים.

הצוותים מפתחים עבורה מתקן שיאפשר לה להפוך לעצמאית. קבוצה אחרת תפתח עבור נערות עם ניוון שרירים עגלה מיוחדת שתאפשר להן למכור מזון ברחבי בית החולים. קבוצה שלישית תעסוק בפיתוח טכנולוגיה שתאפשר לנערה עם שיתוק מוחין לשפר את טווח התנועתיות שלה. את הנציגות של מחשבה טובה, המסייעת לאלי"ן באירוע מדי שנה, הובילה APP2U קבוצת נערות מכל העדות, הדתות והמגזרים הלומדת קורס טכנולוגי מתקדם במסגרת העמותה.