מיקרוסופט, גוגל, אינטל ואמזון הן החברות הנחשקות ביותר בישראל עבור מחפשי עבודה, כך עולה מסקר חדש שנערך על ידי האתר דרושים IL מבית יד 2. על פי הסקר, דווקא חברות ענק דוגמת מטא (פייסבוק) ואפל נותרו מחוץ לעשירייה הראשונה, על אף התנאים שהן מציעות. אלביט היא החברה הישראלית שהגיעה למקום הגבוה ביותר ברשימה – החמישי. את העשירייה הראשונה סגרו החברות מובילאיי, רפאל, התעשייה האווירית, אנבידיה וחברת החשמל.

סקר 50 החברות הנחשקות ביותר בישראל חושף מדי שנה נתונים חשובים גם עבור המעסיקים והן עבור מחפשי העבודה. הסקר גם בחן אילו מאפייני העסקה הם החשובים ביותר לעובדים בישראל.

במקום הראשון נמצא השכר הגבוה, שאותו ציינו כ־68% מהמשיבות והמשיבים כמאפיין החשוב ביותר.

במקום השני נמצא איזון בית־עבודה, שאותו ציינו כ־62% מהמשיבים, ובמקום השלישי – תנאים נלווים טובים במקום העבודה, מאפיין שציינו כ־57% מהמשיבים.

אחריהם דורג מאפיין תנאי עבודה גמישים, שבו בחרו כ־55%, מרביתן נשים.

54% סימנו את הביטחון התעסוקתי כגורם משמעותי, וחשיבותו ניכרת במיוחד בקרב הנשים שהשתתפו בסקר ובקרב משיבים בגילאי 40־55.

לכ־51% מהמשיבים הייתה חשובה במיוחד ההצלחה העסקית של החברה, ולשיעור זהה היו חשובים ההכשרה והפיתוח המקצועי במקום העבודה.

כבוד כלפי העובדים צוין כמאפיין משמעותי בקרב כ־45% מהמשיבים, רובם נשים ועובדים צעירים עד גיל 29.

כ־43% מהמשיבים העידו כי מאפיין החדשנות במקום העבודה חשוב להם, רובם גברים.

כ־40%, רובן נשים, העידו על תמיכת המנהלים בפיתוח המקצועי של העובדים כמאפיין חשוב, בעוד שכ־38% מהמשיבים, מרביתם גברים, העניקו חשיבות יתרה למאפיין האתגר בעבודה.

כ־39% מהמשיבים בסקר, מרביתם עד גיל 39, דירגו את השכר הפוטנציאלי הגבוה בעתיד כמאפיין חשוב, וכ־36% העידו כי חשוב להם במיוחד לשהות בסביבת עבודה ידידותית. כ־32% מהמשיבים סימנו סביבת עבודה יצירתית ודינמית כמפאיין חשוב, וכן את קיומן של הזדמנויות להשפיע באופן אישי במסגרת העבודה.

בסקר השתתפו כ־3,000 בני אדם, מתוכם 58% גברים ו־42% נשים.

לדברי רון שגב פינקלמן, מנהלת התוכן בדרושים IL, "החברות הנחשקות בשוק התעסוקה, בדומה לאשתקד, נותרו חברות ההייטק, למרות המשבר שהענף חווה בימים אלה".