על אף מאמציה הרבים בזמן האחרון של שח"ל טלרפואה - חברה ציבורית ישראלית המפעילה מוקד טלפוני רפואי, אשר נסחרת בנאסד"ק, ממשיכה לא להרשים את השוק האמריקאי.

"שופר סדוק של נתניהו": אהוד ברק נכנס בעמית סגל

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הצטרף לשח"ל לפני כשנתיים, ביוני 2022. ברק חלק בתפקיד היו"ר עם יריב אלרואי - בנו של יורם אלרואי, אשר הקים את החברה ב-1986. באפריל 2023 שח"ל נרשמה לנאסד"ק, אך הדברים ממש לא הלכו חלק מאז, כאשר בחודש ינואר האחרון מניית החברה הייתה בצניחה של 45% מאז כניסתה לבורסה האמריקאית והמשקיעים התחילו לאבד את הסבלנות.

בחודשים שעברו מאז - נראה היה כי ברק וחבריו הצליחו להפוך את הקערה על פיה. בחודש מאי, כחצי שנה אחרי השקה רכה מוצלחת, שח"ל השיקה את תוכנית המנויים שלה בארה"ב, העונה לשם "SmartHeart". ארז נחתומי, מנכ"ל שח"ל, ציין עם השקת התוכנית: "ההשקה הרשמית מסמנת אבן דרך משמעותית במשימתנו לשנות את הנגישות לטיפול בלב".

בחודש יוני, נודע כי דיסקונט קפיטל, זרוע ההשקעות של בנק דיסקונט, מנהלת מגעים מתקדמים עם שח"ל ישראל, חברת בת של שח"ל טלרפואה, לגבי רכישת 20% מהחברה בתמורה לכ-45 מיליון שקל.

למרות כל אלו, בסיכום חודש יוני של המסחר בנאסד"ק, מעבר לירידה של כ-11%, נרשמה גם עלייה משמעותית ביותר של 33.33% בריבית שורט (סחר ומכירה בטווח קצר) על המניה של שח"ל, כלומר - מספר הסוחרים שמאמינים כי המניה תרד גדל בשליש. המשמעות - הסנטימנט סביב שח"ל טלרפואה בשוק האמריקאי הוא מאוד שלילי כרגע.

נחכה לראות כיצד יתפתח משא ומתן עם דיסקונט ואיך יהיו הביצועים של "SmartHeart", אבל כרגע מצב העניינים עבור שח"ל הוא לא מזהיר.