רכבי פנאי מנהלים

קיה EV6 חשמלי: הפתעה מקוריאה
קטגוריה: חשמלי | תא מטען: 520 ליטר | דירוג בטיחות:  | פרימיום: הספק 229 כ"ס, הנעה קדמית, סוללת 77.4 קוט"ש, 528 ק"מ טווח, מחיר: 249 אלף שקל | GT־Line: הספק 325 כ"ס, הנעה כפולה, 484 ק"מ, מחיר: 299 אלף שקל

בתחרות הפנימית בקונצרן יונדאי־קיה, מצליחה האחות הקטנה להפתיע לא פעם - אף ששני המותגים מתבססים על אותם רכיבים מכניים.
ה־EV6 היא תאומה לאיוניק 5, אבל למעשה דומה הרבה יותר בממדים ובמאפיינים לג'נסיס GV60 היקרה יותר. זאת חשמלית שעוצבה ופותחה כדי להוכיח שגם מכונית נטענת יכולה להיות ספורטיבית ומהנה לנהיגה כמו מכונית בנזין, עם הבונוס של מניעת זיהום מהאגזוז ורמת פליטות נמוכה יותר משל מרכבי בנזין, בהתאם לאמצעי ייצור החשמל באותה מדינה.

מחיר גבוה משמעותית משל איוניק 5 לא מנע ממנה להפוך מבוקשת מאוד, בארץ כמו בעולם, ובצדק. טסלה מודל Y מהירה ומרווחת ממנה, אבל לא מסוגלת להתחרות בעיצוב ובשלדה שלה.

אהבנו: עיצוב, אבזור, מרווח, סביבת נהג, התנהגות כביש, ביצועים בעיקר ב־GT־Line.
פחות אהבנו: נוחות עירונית, תג מחיר גבוה.

ציון: 9.5

קיה EV6  (צילום: רמי גלבוע)
קיה EV6 (צילום: רמי גלבוע)

פיג'ו 3008 פלאג־אין: לא רק בשביל להגיע

קטגוריה: פלאג־אין | תא מטען: 395 ליטר | דירוג בטיחות:  | פרימיום: נפח 1,600 סמ"ק, הספק: 225 כ"ס, הנעה קדמית, טווח חשמלי 61 ק"מ, צריכת דלק משולבת 71.4 קמ"ל, מחיר: 250 אלף שקל | 4X4 GT: נפח 1,600 סמ"ק, 300 כ"ס, הנעה כפולה, טווח חשמלי 62 ק"מ, צריכת דלק משולבת 77 קמ"ל, מחיר: 280 אלף שקל  

לדור הבא של ה־3008 שייחשף בחודשים הקרובים כבר תהיה גרסה חשמלית מלאה, בינתיים יש פלאג־אין.
אהבנו: אף על פי שמדובר בדגם ותיק, הוא עדיין אחד המהנים ביותר לנהיגה, עם סביבת נהג מקורית ואבזור טוב.
פחות אהבנו: לנוסע שלישי מאחור יהיה קצת צפוף. יקר.
ציון: 8.5

פיג'ו 3008 (צילום: יואל שוורץ)
פיג'ו 3008 (צילום: יואל שוורץ)


טסלה מודל Y: החשמלית הנמכרת בעולם
קטגוריה: חשמלי | בסיס: 300 כ"ס, סוללת 60 קוט"ש, 455 ק"מ טווח, הנעה אחורית, מחיר: 224 אלף שקל | לונג ריינג': 450 כ"ס, 75 קוט"ש, 533 ק"מ, הנעה כפולה, מחיר: 271 אלף שקל | פרפורמנס: 535 כ"ס, 75 קוט"ש, 514 ק"מ, הנעה כפולה, מחיר: 279 אלף שקל | לכולם תא מטען 854 ליטר | דירוג בטיחות:  גרסת הקרוסאובר המבוססת על מודל 3 הפכה בשנה שעברה לאחת משלוש המכוניות הנמכרות בעולם, ציון שיא לחשמלית.

אהבנו: ביצועים, מרווח, טכנולוגיה, רשת טעינה מהירה מוזלת בלעדית, ואת המחירים החדשים.
פחות אהבנו: איכות תא הנוסעים, ידידותיות למשתמש והחשש שאילון מאסק שוב יוריד מחירים רגע אחרי שנקבל אותה.
ציון: 8.5

טסלה מודל Y (צילום: קינן כהן)
טסלה מודל Y (צילום: קינן כהן)


פולקסווגן ID.4 חשמלי: יוקרתי סולידי
קטגוריה: חשמלי | הספק: 204 כ"ס | סוללה: 82 קוט"ש | טווח: 519 ק"מ | תא מטען: 543 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 235־293 אלף שקל  
הקרוסאובר הראשון של פולקסווגן, משלישיית סקודה אניאק ואאודי Q4 איטרון.
אהבנו: עיצוב, מרווח, אבזור וטווח.
לא אהבנו: נוחות הנסיעה והמחיר הגבוה.
ציון: 8.5

פולקסווגן ID.4  (צילום: פולקסווגן)
פולקסווגן ID.4 (צילום: פולקסווגן)

MG EHS: בלי חרדת טווח
קטגוריה: פלאג־אין | נפח מנוע: 1,500 סמ"ק | הספק: 258 כ"ס | סוללה: 16.6 קוט"ש | טווח חשמלי: 52 ק"מ | צריכת דלק: 55.5 ק"מ לליטר | תא מטען: 463 ק"מ | דירוג בטיחות:  | מחיר: 189 אלף שקל
רכב הפלאג־אין הנמכר ביותר בארץ.
אהבנו: יחידת הנעה וביצועים, אבזור ומרווח.
לא אהבנו: הנדסת אנוש, נוחות עירונית, היעדר מצב אוטומטי לבחירה יעילה בין הנעה חשמלית ובנזין.
ציון: 8

MG EHS (צילום: קינן כהן)
MG EHS (צילום: קינן כהן)

יונדאי איוניק 5 חשמלי: לחדש את ה־SUV
קטגוריה: חשמלי | הספק: 217־305 כ"ס | סוללה: 72.6 קוט"ש. טווח: 430־481 ק"מ | הנעה קדמית בבסיס, כפולה בדגם היקר והחזק | תא מטען: 531 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 214־270 אלף שקל
עוד לפניה שיווקה כאן יונדאי את הגרסה החשמלית לאיוניק דור ראשון, והשיקה בעולם את הקונה החשמלית על אותו בסיס. איוניק 5 הייתה החשמלית המתקדמת הראשונה של הקוריאנים, שאחריה החליטו להפוך את איוניק למשפחת דגמים שלה.
ה־5 הייתה הראשונה עם הפלטפורמה המוצלחת שעל בסיסה הושקו גם חשמליות של שאר מותגי הקונצרן, קיה EV6 וג'נסיס GV60 (ראו בקטלוג), הקרוסאובר 7 המושבים קיה EV9 שיגיע בסוף השנה, דגם הסדאן איוניק 6 שהושק בארץ בתחילת החודש, ובטח עוד דגמים שטרם נחשפו.

אהבנו: גם שנתיים אחרי שהושקה איוניק 5 העיצוב עדיין לא שגרתי ולא מגושם כמו בקרוסאוברים אחרים. תא הנוסעים מצוין, מאובזר וסופר־מרווח לנוסעים ולמטען. התנהגות הכביש טובה, גם אם אינה ספורטיבית. תומכת בטעינה אולטרה־מהירה בקצב של 350 קילוואט, שתהיה זמינה לציבור בארץ בתחנות פז מסוף השנה. דגם ספורטיבי מסקרן, איוניק N5 יושק בהמשך השנה.
פחות אהבנו: מתחילה להפסיד במרוץ טווח הנסיעה.
ציון: 9.5

יונדאי איוניק 5 (צילום: קינן כהן)
יונדאי איוניק 5 (צילום: קינן כהן)

טויוטה ראב4 פלאג־אין: ראב מכר
קטגוריה: היברידי: 2,500 סמ"ק, 218־306 כ"ס, 17.5 קמ"ל, תא מטען 580 ליטר, דירוג בטיחות: , מחיר: 200־270 אלף שקל | פלאג־אין: 2,500 סמ"ק, 306 כ"ס, סוללה 18.1 קוט"ש, טווח 75 ק"מ, 100 ק"מ לליטר, תא מטען 490 ק"מ, דירוג בטיחות: , מחיר: 280 אלף שקל
אחד מרכבי הפנאי הפופולריים בארץ, עם זמני המתנה של כמעט שנה.
אהבנו: ביצועים בשתי הגרסאות, צריכת דלק בפלאג־אין, מרווח פנימי ותא מטען, שמירת ערך.
פחות אהבנו: צריכת דלק בהיברידי, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, ומחיר גרסת הפלאג־אין, על סף רכבי יוקרה.
ציון: 8

טויוטה ראב 4 (צילום: רמי גלבוע)
טויוטה ראב 4 (צילום: רמי גלבוע)

סקייוול ET5: תוספת טווח
קטגוריה: חשמלי | הספק: 204 כ"ס | תא מטען: 467 ליטר | דירוג בטיחות: לא נבחן במבחן הריסוק האירופי | סוללת 72 קוט"ש: טווח 400 ק"מ, מחיר: 210־220 אלף שקל | סוללת 86 קוט"ש: טווח 489 ק"מ, מחיר: 245 אלף שקל
מראשוני הדגמים החשמליים הסיניים בארץ.
אהבנו: גדול ומרווח, מאובזר מאוד, טווח בדגם ה־86 קוט"ש החדש.
פחות אהבנו: אין עדיין תוצאת מבחן ריסוק אירופי, התנהגות כביש בינונית, מחיר גבוה.
ציון: 8

סקייוול ET5 (צילום: עמית ארגוב)
סקייוול ET5 (צילום: עמית ארגוב)

טויוטה bZ4x: חשמלי שיודע לרדת לשטח
קטגוריה: חשמלי | הספק: 204־218 כ"ס | סוללה: 71.4 קוט"ש | טווח: 502 ק"מ בהנעה קדמית, 459 ק"מ בכפולה | תא מטען: 452 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 246־266 אלף שקל
הרכב החשמלי הראשון של טויוטה. בהמשך השנה יקבל שדרוגי טווח.
אהבנו: נוחות, שימושיות, יכולת ייחודית בשטח קל בגרסת ה־4x4, שמצוידת במערכת האקס מוד של סובארו.
פחות אהבנו: מחיר, טווח נסיעה נוכחי.
ציון: 8

טויוטה bZ4x (צילום: קינן כהן)
טויוטה bZ4x (צילום: קינן כהן)

איווייז U5 חשמלי: מקום לרגליים
קטגוריה: חשמלי | הספק: 204 כ"ס | סוללה: 63 קוט"ש | טווח: 400־410 ק"מ |
תא מטען: 432 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 177־193 אלף שקל
אחת החשמליות הוותיקות בשוק, של סטארט־אפ סיני מעניין.
אהבנו: עיצוב, מרווח, ביצועים והתנהגות כביש.
פחות אהבנו: דירוג בטיחות בינוני, אין תא כפפות ומספיק תאי אחסון, תצוגת מסכים מסורבלת.
ציון: 8

איווייז U5 (צילום: קינן כהן)
איווייז U5 (צילום: קינן כהן)


סקודה אניאק חשמלי: חשמלי למתחילים
קטגוריה
: חשמלי | הספק: 204 כ"ס | סוללה: 82 קוט"ש | טווח: 517־537 ק"מ | תא מטען: 570־585 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 215־288 אלף שקל
הסקודה החשמלי הראשון, אח תאום לפולקסווגן ID.4 ולאאודי Q4 איטרון. סקודה כדרכה לקחה את הבסיס המשותף לשאר מותגי הקבוצה לכיוון קצת שונה. אפשר להגיד שהאניאק הוא הניגוד הגמור לטסלה מודל Y.
זאת חשמלית שנבנתה כך שנהג שמעולם לא נהג בחשמליות ירגיש בה כמו בבית, בעיקר אם נהג בסקודה לפני כן. התפעול ידידותי, בלי פיצ'רים מגניבים שנראים טוב בפרוספקט או בהודעה לעיתונות, אבל מסרבלים אחר כך את החיים לבעלי הרכבים.
מי שרוצה גרסה קצת יותר מעניינת יכול לרכוש את גרסת הקופה, שלא רק נאה יותר, אלא גם משתמשת במקדם גרר נמוך יותר לשיפור טווח הנסיעה. שתיהן הן הזולות ביותר משאר גרסאות הקרוסאובר של קבוצת פולקסווגן שפותחו על אותה פלטפורמה.
אהבנו: סולידי, מרווח, ידידותי לנהג וכרכב חשמלי ראשון. טווח ארוך, ועוד יותר בגרסאות הקופה.
פחות אהבנו: נוחות עירונית, תוספת של כ־20 אלף שקל לקופה.
ציון: 9

סקודה אניאק (צילום: יואל שוורץ)
סקודה אניאק (צילום: יואל שוורץ)

הונדה CR־V: עדיין איתנו
קטגוריה: היברידי | נפח מנוע: 2,000 סמ"ק | הספק: 183 כ"ס | צריכת דלק: 14 ק"מ לליטר | תא מטען: 497 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 235־265 אלף שקל
הגרסה האחרונה של רכב הפנאי היפני הוותיק.
אהבנו: מרווח לנוסעים ולמטען, נוחות נסיעה, מוניטין.
פחות אהבנו: ללא שבעה מקומות למרות הגודל, יכולת שטח מוגבלת מאוד למרות ההנעה הכפולה, צריכת דלק גבוהה יחסית לרכב היברידי והמחיר גבוה.
ציון: 7.5

הונדה CR־V (צילום: הונדה )
הונדה CR־V (צילום: הונדה )

מקסוס יוניק 6: יש חיה כזאת
קטגוריה
: חשמלי | הספק: 175 כ"ס | סוללה: 72.6 קוט"ש | טווח: 354 ק"מ. תא מטען: 906 ליטר | דירוג בטיחות: לא נבחן במבחן הריסוק האירופי | מחיר: 233 אלף שקל
המותג מקסוס שייך ל־SAIC הסינית, אך לא זכה עדיין להצלחה של מותג אחר שלה, MG.
אהבנו: יוניק 6 הוא קרוסאובר סופר־מרווח, גם לנוסעים ועוד יותר למטען. אבזור טוב.
פחות אהבנו: הטווח קצר יחסית לרכב בגודל ובמחיר כזה, ואין ציון במבחן הריסוק האירופי.
ציון: 7.5

מקסוס יוניק 6 (צילום: מקסוס )
מקסוס יוניק 6 (צילום: מקסוס )

רכבי פנאי גדולים

BYD טאנג: הרבה חשמל
קטגוריה: חשמלי | הספק: 518 כ"ס | סוללה: 86.4 קוט"ש | טווח: 400 ק"מ | תא מטען: 235 ליטר | דירוג בטיחות: לא נבחן במבחן הריסוק האירופי | מחיר: 315.5 אלף שקל
יש בארץ כבר עשרות דגמי מכוניות חשמליות, בשוק העממי ובשוק היוקרתי. אבל דווקא בקבוצת רכבי הפנאי הלא יוקרתיים יש כרגע רק אחד חשמלי לגמרי, הטאנג של BYD.
מדובר בקרוסאובר גדול, יותר מסורנטו ומסנטה פה, שמוצע בסין גם בגרסאות לא חשמליות, וחולק רכיבים עם מכונית הסלון החשמלית האן. לא מדובר בחשמלי שמכוון רק כדי להציל את כדור הארץ: הוא מאיץ מ־0 ל־100 ב־4.6 שניות קצרצרות ונדירות בקרב קרוסאוברים גדולים, הוא עוקף בכל מקום, והוא מאובזר כמו רכב יוקרה: חלון שמש פנורמי, ריפודי עור, מסך מולטימדיה 12.8 אינץ', כניסה והתנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית ו־12 רמקולים.
אהבנו: הרבה נוכחות, הרבה כוח, הרבה מקום בשתי שורות המושבים הראשונות.
פחות אהבנו: שורת המושבים השלישית מרווחת פחות, הולך קצת לאיבוד בנסיעה מהירה בסיבובים, אין תוצאת מבחן ריסוק פומבית שתאמת את רמת הבטיחות שלו.
ציון: 9

BYD טאנג (צילום: קינן כהן)
BYD טאנג (צילום: קינן כהן)


קיה סורנטו: מבחר ומחיר
קטגוריה: היברידי | מנוע: 1,600 סמ"ק | הספק: 230 כ"ס, צריכת דלק: 15.1 ק"מ לליטר | תא מטען: 179 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 271 אלף שקל | פלאג־אין: מנוע 1,600 סמ"ק | סוללה 13.8 קוט"ש | הספק 265 כ"ס | צריכת דלק: 62.5 ק"מ לליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 318 אלף שקל
סורנטו הוא אחד מכלי הרכב שמציעים הכי הרבה אפשרויות הנעה בארץ: יש בנזין בסיסי, דיזל, היברידי והיברידי נטען.
אהבנו: עיצוב סמי־יוקרתי, מבחוץ ומבפנים. מאובזר מאוד, ביצועים טובים, נוחות טובה ויכולת לנסוע כ־40 ק"מ על חשמל בלבד בגרסת הפלאג־אין, מה שמספיק לנסיעה יומית של רבים.
פחות אהבנו: למרות הממדים, שורת המושבים השלישית די צפופה. הנעה כפולה בפלאג־אין לשטח רך בלבד. מבחינה כלכלית היברידי החסכוני הוא העסקה העדיפה.
ציון: 9

קיה סורנטו (צילום: קינן כהן)
קיה סורנטו (צילום: קינן כהן)

טויוטה היילנדר: יפני אמריקאי
קטגוריה: היברידי | נפח מנוע: 2,500 סמ"ק | הספק: 244 כ"ס | צריכת דלק משולבת: 19.6 ק"מ לליטר | תא מטען: 241 ליטר | דירוג בטיחות: לא נבחן במבחן הריסוק האירופי, ציון “טוב" הגבוה במבחן הריסוק המקביל של IIHS בארה"ב | מחיר: 320־355 אלף שקל
נציג לרכבי הפנאי שיצרני הרכב היפנים בונים במיוחד עבור השוק האמריקאי, וישראל היא אחת המדינות הבודדות מחוץ לצפון אמריקה שמקבלות אותם.
אהבנו: צריכת דלק מצוינת לרכב 7 מקומות גדול. נוח ומרווח מאוד בשתי שורות המושבים הראשונות.
פחות אהבנו: השורה השלישית לא מרווחת יותר מאשר בקרוסאוברים שעולים 150 אלף שקל פחות, על אף המחיר תא הנוסעים די פשוט, והתנהגות הכביש מזכירה שמדובר ברכב אמריקאי תכלס, למרות הסמל.
ציון: 8

טויוטה היילנדר (צילום: קינן כהן)
טויוטה היילנדר (צילום: קינן כהן)

יונדאי סנטה פה: מוצלח אבל יקר
קטגוריה: היברידי | נפח מנוע: 1,600 סמ"ק. הספק: 226 כ"ס | תא מטען: 130 ליטר | צריכת דלק: 13.5 ק"מ לליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 335 אלף שקל
הגרסה מופחתת הזיהום לקרוסאובר הקוריאני הושקה אצלנו בשנה שעברה.
אהבנו: איכות, אבזור, שימושיות.
פחות אהבנו: ההנעה הכפולה מוסיפה מעט מאוד יכולת שטח אבל פוגעת בצריכת הדלק, המחיר גבוה בעשרות אלפי שקלים מקיה סורנטו התאום. רוצים סנטה פה חסכוני? קנו את הדיזל הזול משמעותית.
ציון: 8 

יונדאי סנטה פה (צילום: יונדאי)
יונדאי סנטה פה (צילום: יונדאי)

רכבי פנאי יוקרתיים גדולים וקטנים

וויה פרי: הפתעה מסין
קטגוריה: חשמלי | הספק: 489 כ"ס | סוללה: 106 קוט"ש | טווח: 500 ק"מ | תא מטען: 560 ליטר | דירוג בטיחות: לא נבחן במבחן הריסוק האירופי | מחיר: 390 אלף שקל

כחלק מהפלישה הגדולה של דגמים חשמליים מסין, מגיעים אלינו גם מותגי יוקרה חדשים. וויה (Voyah) הוא אחד מהם. הוא נמצא בבעלות דונגפנג, אחת מארבע יצרניות הרכב הגדולות במדינה ומתמקד בדגמים חשמליים ופלאג־אין, תוך שימוש ברכיבים של יצרנים אירופיים ואפילו עיצובים של סדנת איטלדיזיין האיטלקית. פרי (Free) הוא הראשון מביניהם שמגיע אלינו, בגרסה חשמלית בלבד, עם שפע של אבזור: מערכת ראיית לילה, מושבים קדמיים עם מסאז', מתלי אוויר שיכולים להגביה את הרכב לנסיעה בשבילים ולהנמיך אותו לנסיעה מהירה בכביש. גם הממדים נדיבים, הוא גדול כמו אאודי Q8 איטרון אף שהוא הרבה יותר קרוב במחיר ל־Q4 הקטן בהרבה. צמד מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, יוצרים הנעה כפולה ומאפשרים תאוצה זריזה מאוד מ־0 ל־100 קמ"ש: רק 4.4 שניות.

אהבנו: אבזור של חשמליות שעולות 200 אלף שקל יותר, מרווח טוב, ביצועים מצוינים, טווח ארוך יחסית בפועל. המתלים מאפשרים לו להיות נוח כשרוצים, או ספורטיבי כשמתחרעים.
פחות אהבנו: קצב טעינה אטי, מותג אלמוני.
ציון: 9

וויה פרי (צילום: אודי עציון)
וויה פרי (צילום: אודי עציון)


ב.מ.וו iX: צורת הדברים שיבואו
קטגוריה: חשמלי | הספק: 326/523 כ"ס | סוללה: 77/111 קוט"ש | טווח: 408/600 ק"מ | תא מטען: 500 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 585־785 אלף שקל
הקרוסאובר החשמלי הראשון של ב.מ.וו שתוכנן מראש כרכב חשמלי כמעט נטול פשרות.

אהבנו: עיצוב, טכנולוגיה, מרווח, התנהגות כביש וטווח עם הסוללה הגדולה.
פחות אהבנו: טווח עם הסוללה הקטנה, מחיר ועודף תחכום באפשרויות השליטה ברכב.
ציון: 9

ב.מ.וו iX (צילום: רמי גלבוע)
ב.מ.וו iX (צילום: רמי גלבוע)

טסלה מודל X: טיל חשמלי
קטגוריה: חשמלי | הספק: 670/1,020 כ"ס | סוללה: 85/100 קוט"ש | טווח: 576/543 ק"מ | תא מטען: 350 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 722/794 אלף שקל
קרוסאובר 7 המושבים של סטלה הוא אחת המכוניות הכי מהירות בארץ, עם 0־100 ב־2.6 שניות, שמשפילות ברמזור פרארי ולמבורגיני.
אהבנו: ביצועי חלל, בטיחות גבוהה, אבזור נדיב, תקופת אחריות ארוכה ושימושיות.
פחות אהבנו: הנדסת אנוש, איכות חומרים ותא נוסעים לא ברמה של מכונית יוקרה במחיר הזה.
ציון: 9

טסלה מודל X (צילום: טסלה)
טסלה מודל X (צילום: טסלה)

ג'נסיס GV70: בנטלי קוריאנית
קטגוריה: חשמלי | הספק: 489 כ"ס | סוללה: 77.4 קוט"ש | טווח: 455 כ"ס | תא מטען: 503 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 470־520 אלף שקל
אהבנו: עיצוב לא שגרתי כולל חזית "בהשראת" בנטלי הבריטית, אבזור וביצועים.
פחות אהבנו: נוחות נסיעה ובידוד רעשים. מהיר יותר מגרסת הבנזין אבל פחות ספורטיבי באופי.
ציון: 9

ג'נסיס GV70 (צילום: אודי עציון)
ג'נסיס GV70 (צילום: אודי עציון)

לקסוס RZ: סוף־סוף חשמלי
קטגוריה: חשמלי | הספק: 313 כ"ס | סוללה: 71.4 קוט"ש | טווח: 404־436 ק"מ | תא מטען: 522 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 390־450 אלף שקל
רכב פנאי גדול ראשון של לקסוס, שמתחרה באאודי Q8 איטרון ושות'.
אהבנו: עיצוב שונה, מאובזר, מרווח, נוח וזריז. מחיר תחרותי.
לא אהבנו: סביבת הנהג של הגרמניות עדיין טובה יותר.
ציון: 9

לקסוס RZ (צילום: יחצ לקסוס)
לקסוס RZ (צילום: יחצ לקסוס)

אאודי Q5 פלאג־אין: עניין טעון
קטגוריה: פלאג־אין | מנוע: 2,000 סמ"ק | הספק: 299־367 כ"ס | סוללה: 17.9 קוט"ש | טווח: 57 ק"מ | צריכת דלק: 58.8 ק"מ לליטר | תא מטען: 455־465 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 457־496 אלף שקל
כמו אחיו הקטנים, גם את רכב הפנאי הבינוני של אאודי אפשר לקבל בגרסאות רגילה וספורטבק (קופה).
אהבנו: את העיצוב המרהיב של הקופה, הנסיעה השקטה והביצועים.
פחות אהבנו: הטווח החשמלי בפועל די קצר.
ציון: 8.5

אאודי Q5  (צילום: יואב פולס)
אאודי Q5 (צילום: יואב פולס)

ב.מ.וו iX3 חשמלי: למתחשמלים מתחילים
קטגוריה: חשמלי | הספק: 286 כ"ס | סוללה: 80 קוט"ש | טווח: 456 ק"מ | תא מטען: 510 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 469 אלף שקל
גם הגרסה החשמלית של ה־X3 קיבלה שם נפרד.
אהבנו: נראית יותר מתמיד כמו X5 הגדול, קלה ומהנה לנהיגה, נוחה ושקטה.
פחות אהבנו: העיצוב קצת משעמם יחסית לחשמליות, והתאוצות פחות מרשימות.
ציון: 8.5

ב.מ.וו iX3  (צילום: קינן כהן)
ב.מ.וו iX3 (צילום: קינן כהן)

לנד רובר דיפנדר: יש שקעים בטבע?
קטגוריה: פלאג־אין | מנוע: 2,000 סמ"ק | הספק: 404 כ"ס | סוללה: 15.4 קוט"ש | טווח: 40 ק"מ | צריכת דלק: 26.3 ק"מ לליטר | תא מטען: 550 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 684 אלף שקל
הדור החדש של הדיפנדר והראשון אחרי 60 שנה מקבל ברוח הזמן גרסה נטענת ובעתיד גם יוקרתיים גדולים.
אהבנו: עיצוב רטרו, תא נוסעים מוצלח, יכולת עבירות אמיתית בשטח.
פחות אהבנו: רק חמישה מקומות בגרסה הזאת, מחיר.
ציון: 8.5

לנד רובר דיפנדר (צילום: יח''צ לנד רובר)
לנד רובר דיפנדר (צילום: יח''צ לנד רובר)

אאודי Q8 איטרון: קאמבק ירוק
קטגוריה: חשמלי | הספק: 408 כ"ס | סוללה: 106 קוט"ש | טווח: 508 ק"מ | תא מטען: 569 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 600־620 אלף שקל
אחד מרכבי הפנאי החשמליים הראשונים נחת באחרונה בארץ בגרסה מעודכנת, שמתקנת כמה חסרונות של הדגם המקורי ובראשם טווח הנסיעה הקצר.
אהבנו: ביצועים, עידון, נוחות נסיעה והתנהגות כביש.
פחות אהבנו: גם המחיר חטף מכת חשמל וקפץ למעלה.
ציון: 8.5

אאודי Q8 (צילום: אודי איטרון)
אאודי Q8 (צילום: אודי איטרון)

Wey Coffe 01: תראו את הטווח
קטגוריה: פלאג־אין | מנוע: 2,000 סמ"ק | הספק: 476 כ"ס | סוללה: 36.7 קוט"ש | טווח: 146 ק"מ | צריכת דלק: 250 ק"מ לליטר | תא מטען: 371 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 285־320 אלף שקל
עוד סינית יוקרתית, הפעם ממותג ששייך לגרייט וול.
אהבנו: אבזור, מרווח, טווח חשמלי, אפילו שבפועל הוא קצת מעל 100 ק"מ, ביצועים מצוינים ותמורה למחיר.
פחות אהבנו: התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה לא ברמה של המתחרות, מערכות הבטיחות מציקות בהתרעות שווא מתישות.
ציון: 8.5

Wey Coffe (צילום: קינן כהן)
Wey Coffe (צילום: קינן כהן)

לקסוס NX: סגר את הפער
קטגוריה: היברידי: 2,500 סמ"ק, 244 כ"ס, צריכת דלק 17.5 ק"מ לליטר, מחיר: 310־340 אלף שקל | פלאג־אין: 2,500 סמ"ק, 309 כ"ס, סוללה 18.1 קוט"ש, טווח 74 ק"מ, צריכת דלק 100 ק"מ לליטר, מחיר: 350־384 אלף שקל. תא מטען 549 ליטר, דירוג בטיחות:
הדור החדש של רכב הפנאי היפני שמתחרה בב.מ.וו X3 ובאאודי Q5 ממשיך להיות כמעט היחידי שמציע אופציה היברידית מלאה, ומנגד גם גרסת פלאג־אין ארוכת טווח.
אהבנו: קל לשימוש ולנהיגה, מאובזר, זריז, טווח חשמלי ארוך, מחיר תחרותי.
פחות אהבנו: הגרמניות עדיין מעניקות יותר תחושת יוקרתיות.
ציון: 8.5

לקסוס NX (צילום: יחצ לקסוס)
לקסוס NX (צילום: יחצ לקסוס)

DS7 קרוסבק פלאג־אין: הצרפתים חוזרים
קטגוריה: פלאג־אין | מנוע: 1,600 סמ"ק | הספק: 225־360 כ"ס | סוללה: 14.2 קוט"ש | טווח: 66 ק"מ | תא מטען: 555 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 340־430 אלף שקל
מכונית הדגל של מותג היוקרה הצרפתי הצעיר, שמנסה להחזיר לכבישים את מכוניות היוקרה הצרפתיות שנעלמו.
אהבנו: מתיחת הפנים עידנה את העיצוב לכיוון היוקרתי, האיכות נשארה מצוינת, האבזור והנוחות.
פחות אהבנו: איבד את יתרון המחיר על הגרמנים ועדיין לא נהנה ממוניטין דומה בשוק המשומשות.
ציון: 8.5

DS7 קרוסבק פלאג־אין (צילום: רונן טופלברג)
DS7 קרוסבק פלאג־אין (צילום: רונן טופלברג)

הונגצ'י E־HS9: שיגעון גדלות
קטגוריה: חשמלי | הספק: 435/551 כ"ס | סוללה: 84/99 קוט"ש | טווח: 380/441 ק"מ | תא מטען: 225 ליטר | דירוג בטיחות: לא נבחן במבחן הריסוק האירופי | מחיר: 420־569 אלף שקל
רכב חשמלי יוקרתי יוצא דופן, שמיוצר בידי החברה שהתמחתה במשך שנים בייצור רכבי השרד של השלטון בבייג'ינג.
אהבנו: עיצוב מסובב ראשים, בהשראה ברורה מרולס רויס. מרווח, מאובזר וזריז.
פחות אהבנו: העיצוב פחות אלגנטי מהמקור, האיכות עדיין לא גרמנית, הטווח קצר.
ציון: 8

הונגצ'י E־HS9 (צילום: קינן כהן)
הונגצ'י E־HS9 (צילום: קינן כהן)

מרצדס EQS־SUV: הכי יקר
קטגוריה: חשמלי | הספק: 360־544 כ"ס | סוללה: 108 קוט"ש | טווח: 570 ק"מ | תא מטען: 645 ליטר | דירוג בטיחות: לא נבחן במבחן הריסוק האירופי | מחיר: 1־1.3 מיליון שקל
גרסת הקרוסאובר של מכונית הפאר EQS היא רכב הפנאי החשמלי הכי יקר בארץ.
אהבנו: שיאים של אבזור, עידון ומרווח.
פחות אהבנו: שיאים של מחיר בעיצוב שמרני.
ציון: 8.5

מרצדס EQS־SUV (צילום: מרצדס)
מרצדס EQS־SUV (צילום: מרצדס)

וולוו XC60 פלאג־אין: אבבא של התחום
קטגוריה: פלאג־אין | מנוע: 2,000 סמ"ק | הספק: 455 כ"ס | סוללה: 18.8 קוט"ש | טווח: 77 ק"מ | צריכת דלק: 90.9 ק"מ לליטר | תא מטען: 468 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר 400־420 אלף שקל
הקרוסאובר הבינוני של וולוו הושק מראש בגרסאות בנזין ופלאג־אין. החשמלית תחכה לדור הבא.  
אהבנו: לא מנקר עיניים, מרווח ועשוי היטב. ביצועים מצוינים.
פחות אהבנו: העדכונים המתמשכים שלא מצליחים להסתיר שמדובר כבר בדגם ותיק למדי.
ציון: 8

וולוו XC60 פלאג־אין (צילום: וולוו)
וולוו XC60 פלאג־אין (צילום: וולוו)

מרצדס EQC חשמלי: מהראשונים
קטגוריה: חשמלי | הספק: 408 כ"ס | סוללה: 80 קוט"ש | טווח: 412 ק"מ | תא מטען: 500 ליטר | דירוג בטיחות:
הדגם החשמלי הראשון של מרצדס עדיין איתנו לאחר עדכונים.
אהבנו: מכובד, מפואר ונוח. ביצועים מצוינים.
פחות אהבנו: טווח קצר, כבד ומגושם.
ציון: 8

מרצדס EQS־SUV (צילום: מרצדס)
מרצדס EQS־SUV (צילום: מרצדס)

ריינג' רובר איווק: יוקרה ירוקה
קטגוריה: פלאג־אין | מנוע: 1,500 סמ"ק | הספק: 309 כ"ס | סוללה: 15 קוט"ש | טווח: 60 ק"מ | צריכת דלק: 66 ק"מ לליטר | תא מטען: 591 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 456־478 אלף שקל
דגם הבסיס של ריינג' רובר הוא גרסה מהודרת יותר של ריינג' רובר ספורט.
אהבנו: תחושת יוקרתיות נדירה ברמת המחיר הזאת, רמת אבזור גבוהה, התנהגות כביש טובה וביצועים זריזים.
פחות אהבנו: נוחות נסיעה ומרווח במושב האחורי.
ציון: 8.5

ריינג' רובר איווק (צילום: רמי גלבוע)
ריינג' רובר איווק (צילום: רמי גלבוע)

רכבי פנאי יוקרתיים קטנים 

אאודי Q4 איטרון חשמלי: היה שווה לחכות
קטגוריה: חשמלי | הספק: 204 כ"ס | סוללה: 77 קוט"ש. טווח: 521 ק"מ (534 בגרסת הספורטבק) | תא מטען: 520 ליטר (535 ליטר) | דירוג בטיחות:  | מחיר: 310 אלף שקל (336 אלף שקל).
האח היוקרתי לפולקסווגן ID.4 ולסקודה אניאק זכה לעיצוב אאודי קלאסי, כשהחזית מסגירה שמדובר ברכב חשמלי, והיעדר אגזוז מאחור, כמובן.
כמו בשני הדגמים האחרים, אפשר לבחור בין גרסה רגילה לגרסת קופה, ספורטבק בלשון אאודי, שנראית פחות שמרנית וששיפור במקדם הגרר שלה מאפשר לה להשיג טווח ארוך יותר. השיפור יורגש בפועל בדיוק היכן שצריך אותו: בנסיעות בינעירוניות. גם תא המטען מרוויח עוד קצת נפח. סביבת הנהג ותא הנוסעים מזכירים שמדובר במכונית יוקרה, מבחינת איכות החומרים, היעילות ופשטות התפעול, ואין־ספור אפשרויות שדרוג לאבזור, מהחישוקים ועד הסטריאו.

אהבנו: עיצוב סולידי או מתקדם, לבחירת הנהג, תא נוסעים שנמצא רמה אחת מעל טסלה מודל Y, מרווח מצוין ונוחות טובה.
פחות אהבנו: הביצועים טובים אבל לא ברמה של מודל Y, וגם הטווח פחות ארוך.
ציון: 9

אאודי Q4 (צילום: אאודי)
אאודי Q4 (צילום: אאודי)

ג'נסיס GV60: טיל קוריאני
קטגוריה: חשמלי | הספק: 228, 318, 480 כ"ס | סוללה: 77.4 קוט"ש | טווח: 466־517 ק"מ | תא מטען: 432 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 329־489 אלף שקל.
האח המהודר במשפחת קיה EV60 ויונדאי איוניק 5.
אהבנו: עיצוב לא שגרתי, ביצועים טובים ומצוינים בגרסה החזקה, אבזור נדיב, כולל מצב "דריפט" ויכול להטעין חשמליות אחרות ומכשירים חשמליים.
פחות אהבנו: תא מטען קטן, נוחות נסיעה.
ציון: 9

ג'נסיס GV60 (צילום: ג'נסיס)
ג'נסיס GV60 (צילום: ג'נסיס)

וולוו XC40: מראשוני המהפכה
קטגוריה: פלאג־אין: 1,500 סמ"ק, 262 כ"ס, סוללה 10.7 קוט"ש, טווח 44 ק"מ, מחיר: 285 אלף שקל | חשמלי: 231/407 כ"ס, סוללה 69/78 קוט"ש, טווח 417/414 ק"מ, מחיר: 280/310 אלף שקל. תא מטען: 452 ליטר, דירוג בטיחות:      
וולוו הייתה אחד היצרנים הראשונים שהשיק דגם אחד בכל גרסות ההנעה הנפוצות כיום. דגם הכניסה שלה נמכר בדגמי בנזין, פלאג־אין וחשמלי.

אהבנו: עיצוב סולידי ונקי, מרווח יחסית לממדים, מחיר הדגם החשמלי הבסיסי.
פחות אהבנו: מערכת מולטימדיה מבוססת גוגל, טווח הגרסאות החשמליות, נוחות עירונית.
ציון: 8.5

וולוו XC40 (צילום: וולוו)
וולוו XC40 (צילום: וולוו)

וולוו C40: אותם הדברים, אבל יפה
קטגוריה: חשמלי | הספק: 231/407 כ"ס | סוללה: 69/78 קוט"ש | טווח: 417/442 ק"מ | תא מטען: 420 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 290/300 אלף שקל
גרסת הקופה של ה־XC40.
אהבנו: עיצוב מעניין יותר שגם משפר את הטווח, ביצועים בעיקר עם המנוע החזק וההנעה הכפולה, התנהגות כביש ומחיר.
פחות אהבנו: נפח תא המטען לא אושר בידי איקאה.
ציון: 8.5

וולוו XC40 (צילום: קינן כהן)
וולוו XC40 (צילום: קינן כהן)

מרצדס EQB חשמלי: השביעייה החשמלית
קטגוריה: חשמלי | הספק: 228 כ"ס | סוללה: 66.6 קוט"ש | טווח: 410 ק"מ | תא מטען: 140 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 400־475 אלף שקל
האח הגדול של ה־EQA והגרסה החשמלית ל־GLB.
אהבנו: נוחות, שימושיות, רכב שבעה מקומות זול יחסית לרכבי יוקרה אחרים.
פחות אהבנו: מרווח בשורות הנוסעים, טווח נסיעה, אבזור בגרסה הבסיסית.
ציון: 8.5  

מרצדס EQB (צילום: רמי גלבוע)
מרצדס EQB (צילום: רמי גלבוע)

לינק אנד קו 01: כדורי בשר ברוטב סויה
קטגוריה: פלאג־אין | מנוע: 1,500 סמ"ק | הספק: 261 כ"ס | סוללה: 17.6 קוט"ש | טווח: 75 ק"מ | תא מטען: 466 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 230 אלף שקל
וולוו שייכת כבר עשור וחצי לג'ילי הסינית, שבחרה במקביל להשיק מותג יוקרה משלה על בסיס רכיבי החברה השוודית. הדגם הראשון של החברה שמגיע לישראל מבוסס על ה־XC40. השימוש בטכנולוגיה של השוודים, שפותחה במימון סיני, מאפשר ללינק אנד קו קפיצת מדרגה מבחינת התפיסה, הנדסת האנוש והחיבור המורכב של כל חלקי הרכב החשמלי. בהמשך יגיעו לארץ עוד דגמי קרוסאובר של המותג הצעיר, שצריך להוכיח את עצמו כדי להתקבל כחבר במועדון היוקרה הצעירה.

אהבנו: סיני יוקרתי בלי מוזרויות שמאפיינות חלק מהדגמים הסיניים המקוריים. שימוש בסוללה גדולה יותר מאשר בדגם השוודי המקורי מספק טווח חשמלי ארוך משמעותית. האבזור נדיב והמחיר אטרקטיבי.
פחות אהבנו: התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה עדיין לא מהוקצעות ברמה של מכונית יוקרה, המרווח מאחור יכול היה להיות נדיב יותר.
ציון: 8.5

לינק אנד קו 01 (צילום: אודי עציון)
לינק אנד קו 01 (צילום: אודי עציון)

ב.מ.וו iX1 חשמלי: ספורט־חשמל
קטגוריה: חשמלי | הספק: 313 כ"ס | סוללה: 65 קוט"ש | טווח: 429 ק"מ | תא מטען: 490 ליטר | דירוג בטיחות: טרם נבחן במבחן הריסוק האירופי | מחיר: 350 אלף שקל.
הגרסה נטולת הזיהום מהאגזוז של הקרוסאובר הקטן מבוואריה.
אהבנו: עם זינוק של 5.6 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, ממצה את פוטנציאל הביצועים המטורף של החשמליות, יותר מהמתחרים הגרמניים.
פחות אהבנו: עם טווח רשמי של 429 ק"מ הוא ממהר בעיקר לעמדת הטעינה הבאה.
ציון: 8.5

ב.מ.וו iX1 (צילום: קינן כהן)
ב.מ.וו iX1 (צילום: קינן כהן)

מיני קנטרימן: איך שהיא גדלה
קטגוריה: פלאג־אין | מנוע: 1,500 סמ"ק | הספק: 220 כ"ס | טווח: 49 ק"מ | צריכת דלק: 52.6 ק"מ לליטר | תא מטען: 405 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 286 אלף שקל
המיני הקטנה מושקת בעוד ועוד גרסאות, אפילו קרוסאובר.
אהבנו: עיצוב ואופי, ביצועים ונסיעה במצב החשמלי.
פחות אהבנו: נוחות בעיר ומחיר. דגם חדש ומשופר יושק בשנה הבאה.
ציון: 8.5

מיני קנטרימן (צילום: מיני קנטרימן)
מיני קנטרימן (צילום: מיני קנטרימן)

לקסוס UX: היברידי לפני כולם
קטגוריה: היברידי | מנוע: 2,000 סמ"ק | הספק: 184 כ"ס | צריכת דלק: 18.8 ק"מ לליטר | תא מטען: 438 ליטר | מחיר: 230־260 אלף שקל
לקסוס, כמו חברת האם טויוטה, הייתה מחלוצות ההנעה ההיברידית. הקרוסאובר הקטן שלה הוצע מראש בגרסה כזאת, ובהמשך נוספה גם חשמלית שכרגע לא מיובאת, עד להגעת הדגם המחודש, עם סוללה מוגדלת וטווח מוארך.
אהבנו: אבזור, צריכת דלק, נסיעה שקטה.
פחות אהבנו: מרווח פנים, נוחות עירונית.
ציון: 8

לקסוס UX (צילום: יחצ לקסוס)
לקסוס UX (צילום: יחצ לקסוס)

מרצדס EQA: כרטיס כניסה
קטגוריה: חשמלי | הספק: 188 כ"ס | סוללה: 66.6 קוט"ש | טווח: 414 ק"מ | תא מטען: 320 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 320־410 אלף שקל
הגרסה החשמלית של ה־GLA קיבלה שם נפרד.
אהבנו: מצליחה להעביר תחושה של מרצדס, מאובזרת וזריזה.
פחות אהבנו: לא האיכות של המרצדס הגדולות, לא הנוחות והתנהגות הכביש שלהן, יקרה ולא מתבלטת בטווח הנסיעה.
ציון: 8

מרצדס EQA (צילום: קינן כהן)
מרצדס EQA (צילום: קינן כהן)

מרצדס GLA: דברים טובים באריזות קטנות
קטגוריה: פלאג־אין | הספק: 218 כ"ס | טווח: 59 ק"מ | צריכת דלק: 62.5 ק"מ לליטר | תא מטען: 385 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 350־430 אלף שקל
השם שונה אבל מעשית זו גרסת הפלאג־אין של ה־EQA.
אהבנו: תחושה של מרצדס קטנה, נוחות של מרצדס.
פחות אהבנו: ביצועים צנועים, אבזור בדגם הבסיסי, מחירים גבוהים בכולם. דגם משופר הוצג בחו"ל ויגיע לארץ בסוף השנה.
ציון: 8

מרצדס GLA (צילום: קינן כהן)
מרצדס GLA (צילום: קינן כהן)

DS3: פטיפור חשמלי
קטגוריה: חשמלי | הספק: 136 כ"ס | סוללה: 50 קוט"ש | טווח: 330 ק"מ | תא מטען: 350 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 210 אלף שקל
דגם הכניסה למותג היוקרה הצרפתי, שחולק את הבסיס עם פיג'ו e2008.
אהבנו: עיצוב מקורי מבחוץ ובתא הנוסעים, נוחות נסיעה.
פחות אהבנו: כדאי לחכות לדגם המחודש שבדרך, עם טווח וביצועים משופרים, אך אותו מרווח פנימי מצומצם.
ציון: 7.5 

DS3 (צילום: רונן טופלברג)
DS3 (צילום: רונן טופלברג)

רכבי פנאי משפחתיים

BYD אטו 3: החשמלית הכי נמכרת
קטגוריה: חשמלי | הספק: 204 כ"ס | סוללה: 60.5 קוט"ש | טווח: 420 ק"מ | תא מטען: 440 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 163.5־175.5 אלף שקל

עד להגעת אטו 3 כבר קרה שמכונית חשמלית הייתה הכי נמכרת בארץ למשך חודש, אבל הקרוסאובר הסיני החדש היה הרכב החשמלי שהראשון שמוביל את טבלאות המכירות כמעט מרגע נחיתתו, ומתחילת השנה. BYD הסינית מסתערת כעת על ישראל ושוקי ייצוא אחרים בעולם, כשהאטו 3 מוביל אותם. מדובר בקרוסאובר מעוצב ומאובזר, כולל המפרט המקובל בקרב מובילות השוק, כמו מושבים קדמיים חשמליים, גג שמש פנורמי, יציאת מזגן למושב האחורי, מסך 15.6 אינץ׳ ענק בדגם המאובזר במקום 12.8 אינץ׳ בבסיסי, שמגיע גם עם דלת תא מטען חשמלית. לזכותו עומד גם ציון גבוה במבחן הריסוק האירופי ושלל מערכות בטיחות אקטיבית.

אהבנו: נאה, תא נוסעים מושקע ולא סטנדרטי, מסך המולטימדיה מסתובב אנכית או אופקית לפי בחירת הנהג (או הילדים), תפעול קולי מוצלח. הישיבה גבוהה והביצועים טובים.
פחות אהבנו: הטווח המעשי עומד על 330־350 ק"מ בלבד. הטעינה המהירה מוגבלת ל־88 קילוואט בלבד, והתנהגות הכביש סבירה בלבד, עם נטיית גוף בסיבובים ונדנוד בכביש גלי. הטעינה הרגנטיבית מוגבלת ולא מאפשרת נהיגה בדוושה אחת.
ציון: 9

BYD אטו 3 (צילום: תומר פדר)
BYD אטו 3 (צילום: תומר פדר)


טויוטה קורולה קרוס: קורולה, הדור הבא
קטגוריה: היברידי | נפח מנוע: 1,800 סמ"ק | הספק: 143 כ"ס | צריכת דלק: 20.8 ק"מ לליטר | תא מטען: 480 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 169־184 אלף שקל
בשנה שעברה סגרה טויוטה את הפער בין ה־C־HR לראב4, עם קרוסאובר היברידי נוסף.
אהבנו: זריז, חסכוני, ידידותי לנהג ונוח בעיר.
פחות אהבנו: יקר.
ציון: 8

טויוטה קורולה קרוס (צילום: קינן כהן)
טויוטה קורולה קרוס (צילום: קינן כהן)

ג'ילי גיאומטרי C: עממי לטווח ארוך
קטגוריה: חשמלי | הספק: 204 כ"ס | סוללה: 53/70 קוט"ש | טווח: 350־460 ק"מ | תא מטען: 405 ליטר | דירוג בטיחות: לא נבחן במבחן הריסוק האירופי | מחיר: 152־165 אלף שקל
הקרוסאובר הראשון ששילב בישראל בין מחיר של רכב בנזין והיברידי משפחתי.
אהבנו: ביצועים מצוינים, טווח ריאלי של כ־400 ק"מ עם הסוללה הגדולה, נוחות טובה, מושבים קדמיים חשמליים, גג פנורמי, גלגל רזרבי שאין ברוב החשמליות, נסיעה שקטה.
פחות אהבנו: גרסת הסוללה הבסיסית משיגה 300־310 ק"מ, מרווח הגחון מצומצם, עדיין אין תוצאה במבחן הריסוק האירופי.
ציון: 8.5

ג'ילי גיאומטרי C (צילום: קינן כהן)
ג'ילי גיאומטרי C (צילום: קינן כהן)

רנו ארקנה היברידי: ירוק ומעוצב
קטגוריה: היברידי | נפח מנוע: 1,600 סמ"ק | הספק: 143 כ"ס | צריכת דלק: 20.8 ק"מ לליטר | תא מטען: 480 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 169־184 אלף שקל
הסמל צרפתי, אבל הארקנה מיוצר בכלל בקוריאה הדרומית.
אהבנו: עיצוב ייחודי שמזכיר ג׳יפוני קופה של ב.מ.וו ומרצדס שעולים פי שלושה ממנו, מרווח, חסכוני ובעל התנהגות כביש טובה.
פחות אהבנו: הביצועים כשהסוללה אינה טעונה נפגעים, גרסת הבסיס דלה מדי באבזור.
ציון: 8.5

רנו ארקנה היברידי (צילום: קינן כהן)
רנו ארקנה היברידי (צילום: קינן כהן)

טויוטה C־HR: אני יפה?
קטגוריה: היברידי | נפח מנוע: 1,800 סמ"ק | הספק: 122 כ"ס | צריכת דלק: 20.4 ק"מ לליטר | תא מטען: 377 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 160־180 אלף שקל
הקרוסאובר ההיברידי העממי הראשון בשוק.
אהבנו: עדיין נאה, חסכוני ובטוח. תא המטען הקטן מדי הוגדל במתיחת הפנים.
פחות אהבנו: המושב האחורי עדיין חשוך ולא מספיק מרווח למבוגרים. דגם חדש צפוי בשנה הבאה.
ציון: 8

טויוטה C־HR (צילום: טויוטה)
טויוטה C־HR (צילום: טויוטה)

קיה נירו החדשה: רק תבחרו
קטגוריה: פלאג־אין: 1,600 סמ"ק, 183 כ"ס, סוללת 11.1 קוט"ש, 61 ק"מ טווח חשמלי, 348 ליטר נפח תא מטען, דירוג בטיחות: , מחיר: 185 אלף שקל | חשמלי: 204 כ"ס, 65 קוט"ש, טווח 460 ק"מ, תא מטען 475 ליטר, דירוג בטיחות: , מחיר: 200 אלף שקל

קיה נירו היה הקרוסאובר ההיברידי הראשון שהצליח להיות הג'יפון הנמכר ביותר בארץ. הוא ממשיך להימכר בגרסה מעט משופרת המכונה נירו פלוס, בעיקר לחברות ליסינג. אבל בשנה שעברה הושק גם נירו חדש לגמרי, בעיצוב עדכני מבחוץ ומבפנים, מעט יותר גדול, יקר ומשופר משמעותית. גם בדגם החדש אפשר לבחור בין גרסת פלאג־אין לבין חשמלית מלאה, בתוספת יחסית לא גדולה. כך מכסה קיה חלק נכבד משוק הרכבים המחושמלים, ובהמשך השנה צפויה להשיק בארץ גם גרסה היברידית.

אהבנו: את היכולת לבחור עד כמה רחוק ללכת עם ההנעה החשמלית. הפלאג־אין ישיג בקלות צריכה מעולה של 50 ק"מ לליטר בחיים האמיתיים אם יתחיל טעון, גם בנסיעות של כ־100 ק"מ. החשמלי ישיג 400 ק"מ. שניהם נראים טוב על הכביש, עם תא נוסעים מודרני ומאובזר (אם כי חלון שמש יש רק בפלאג־אין).
פחות אהבנו: התנהגות הכביש לא ברמה של קיה EV6 ויונדאי איוניק 6.
ציון: 9

קיה נירו  (צילום: קינן כהן)
קיה נירו (צילום: קינן כהן)

סיטרואן C4 חשמלי: כל האפשרויות
קטגוריה: חשמלי | הספק: 136 כ"ס | סוללה: 50 קוט"ש | טווח: 351 ק"מ | תא מטען: 380 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 180 אלף שקל
ה־C4 הנוכחית היא עוד אחד מדגמי פיג'ו־סיטרואן שאפשר לקבל בגרסאות בנזין, דיזל וחשמל.
אהבנו: עיצוב מעניין, נוחות גבוהה, נסיעה שקטה.
פחות אהבנו: הטווח קצר יחסית, המחיר גבוה.
ציון: 7.5

סיטרואן C4 (צילום: קינן כהן)
סיטרואן C4 (צילום: קינן כהן)

מיצובישי אקליפס פלאג־אין: עכשיו באים?
קטגוריה: פלאג־אין | נפח מנוע: 2,400 סמ"ק | הספק: 188 כ"ס | סוללה: 13.8 קוט"ש | טווח חשמלי: 45 ק"מ | צריכת דלק: 50 ק"מ לליטר | תא מטען: 471 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 220־240 אלף שקל
הקרוסאובר שהושק לפני חמש שנים קיבל במתיחת הפנים בשנה שעברה גרסה נטענת.
אהבנו: עיצוב דמוי קופה יוצא דופן, חסכוני ובטוח. מאפשר נסיעה חשמלית בלי חרדת טווח.
פחות אהבנו: גרסת הפלאג־אין יקרה ב־50־60 אלף שקל מדגמי הבנזין, פער גדול מדי. אבזור מופחת בדגם הבסיסי.
ציון: 7.5

מיצובישי אקליפס (צילום: יח''צ מיצובישי)
מיצובישי אקליפס (צילום: יח''צ מיצובישי)

ניסאן קשקאי היברידי: יקר להיות ירוק
קטגוריה: היברידי | נפח מנוע: 1,500 סמ"ק | הספק: 190 כ"ס | צריכת דלק: 18.5 ק"מ לליטר | תא מטען: 479 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 208־220 אלף שקל
הקרוסאובר היפני קיבל גרסה היברידית מתקדמת, שנוסעת בעיקר באמצעות המנוע החשמלי, ומשאירה לבנזין בעיקר לטעון את הסוללה.
אהבנו: עיצוב, ביצועים, שימושיות.
פחות אהבנו: צריכת הדלק לא טובה יותר משל היברידיים פשוטים יותר, והמחיר גבוה בהרבה מזה של רכבים חשמליים ורכבי פלאג־אין בגודל הזה.
ציון: 7.5

ניסאן קשקאי (צילום: טויטה יח''צ)
ניסאן קשקאי (צילום: טויטה יח''צ)

סרס 3 חשמלי: כמה התקדמנו
קטגוריה: חשמלי | הספק: 163 כ"ס | סוללה: 53 קוט"ש | טווח: 331 ק"מ | תא מטען: 331 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 150 אלף שקל
אחד הדגמים החשמליים הוותיקים בארץ, ועוד יותר בסין שממנה הוא מגיע. נמכר בעיקר במכירות אפס ק"מ, ב־10,000 שקל הנחה ממחירון היבואן.
אהבנו: גבוה ומאובזר.
פחות אהבנו: ללא מערכות בטיחות אקטיבית, טווח קצר במציאות, תא מטען קטן.
ציון: 7 

סרס 3 (צילום: רונן טופלברג)
סרס 3 (צילום: רונן טופלברג)

רכבי פנאי קטנים

טויוטה יאריס קרוס: להיט חסכוני
קטגוריה: היברידי | נפח מנוע: 1,500 סמ"ק | הספק: 116 כ"ס | צריכת דלק: 22.7 קמ"ל | תא מטען: 397 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 146־148 אלף שקל

גרסת הג'יפון של יאריס מבוססת עליה מכנית ומיוצרת לצדה בפס הייצור בצרפת, אבל הרבה יותר ברוח הזמן, עבור הלקוחות שמחפשים כלי רכב גבוהים. העיצוב נאה, צריכת הדלק המצוינת מאזנת במעט את מחיר הרכישה הגבוה, ואפשר לצפות גם לירידת ערך מתונה מג'יפוני בנזין.

אהבנו: חסכונית באמת, עם צריכת דלק נמוכה ב־30% משל ג'יפוני בנזין מתחרים. הישיבה גבוהה, הביצועים זריזים, והתנהגות הכביש היא מהטובות בקטגוריה. גם רמת הבטיחות גבוהה, וכוללת כרית אוויר המפרידה בשעת תאונה בין הנהג והנוסע מלפנים. לתא המטען נפח משפחתי של 397 ליטר ולמסך המולטימדיה 8 אינץ'.
פחות אהבנו: למרות המחיר הגבוה, הדגם הבסיסי מגיע אפילו ללא חישוקים קלים ועם מפתח פשוט, לעומת חישוקי אלומיניום נאים ומפתח חכם, המאפשר כניסה והנעה גם כאשר המפתח נשאר בכיס. המרווח לא מתבלט לעומת קרוסאוברים אחרים במחיר הזה, והיאריס קרוס רועשת בהאצות בגלל הגיר הרציף. המחיר עצמו גבוה מאוד, כמעט כמו של קרוסאוברים חשמליים לגמרי כיונדאי קונה EV, ודומה לזה של ג'יפוני בנזין גדולים יותר.
ציון: 9

טויוטה יאריס קרוס (צילום: טויוטה)
טויוטה יאריס קרוס (צילום: טויוטה)


יונדאי קונה חשמלי: סוף־סוף תחרות לסינים
קטגוריה: חשמלי | הספק: 136 כ"ס | סוללה: 39 קוט"ש | טווח: 305 ק"מ | תא מטען: 332 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 153 אלף שקל
הגרסה החשמלית של הקרוסאובר הקוריאני, שנמכר גם בדגמי בנזין והיברידיים. דגם חדש הושק כבר בחו"ל ויגיע בהמשך השנה, החשמלי עדיין זמין למכירה.
אהבנו: עדיין תחרותי, בעיצוב, בהתנהגות הכביש ובאבזור שכולל מושבים קדמיים חשמליים. הטווח הרשמי קצר יחסית, אבל בניגוד לחשמליות סיניות, הוא ריאלי גם בחיים האמיתיים.
פחות אהבנו: סביבת הנהג מסגירה את הגיל, ובדרך לאילת תצטרכו לעצור לטעון.
ציון: 8.5

יונדאי קונה  (צילום: קינן כהן)
יונדאי קונה (צילום: קינן כהן)

ניסאן ג'וק היברידי: ברוח הזמן
קטגוריה: היברידי | מנוע: 1,600 סמ"ק | הספק: 143 כ"ס | צריכת דלק: 19.6 קמ"ל | תא מטען: 354 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 155 אלף שקל
סוף־סוף גם למייסד שוק הג'יפונים הקטנים יש גרסה היברידית.
אהבנו: מעוצב כרגיל, זריז, סביבת נהג מודרנית, התנהגות כביש מוצלחת. בניגוד לרוב ההיברידיות, כאן יש גלגל רזרבי.
פחות אהבנו: למרות מערך בטיחות מודרני אין לו בקרת שיוט אדפטיבית ולא התרעת רכב בשטח מת. המחיר גבוה יחסית.
ציון: 8.5

ניסאן ג'וק היברידי (צילום: ניסאן)
ניסאן ג'וק היברידי (צילום: ניסאן)

סוזוקי איגניס היברידי: הג'יפון הכי זול
קטגוריה: היברידי | מנוע: 1,200 סמ"ק | הספק: 83 כ"ס | צריכת דלק: 17.8 קמ"ל | תא מטען: 271 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 110 אלף שקל
רשמית מוגדר האיגניס בידי משרד התחבורה כהיברידי, אף שהוא למעשה היברידי קל, שמשתמש מעט מאוד במנוע החשמלי.
אהבנו: עיצוב של רכב פנאי, ישיבה גבוהה, מרווח יחסית לגודלו, כולל במושב האחורי, ונוח יחסית.
פחות אהבנו: מערך הבטיחות האקטיבית לא כולל בקרת שיוט אדפטיבית, המחיר עלה בשנה האחרונה, צריכת הדלק טובה, אבל לא ברמה של היברידיות אמיתיות (יאריס קרוס, למשל).
ציון: 8.5

סוזוקי איגניס (צילום: קינן כהן)
סוזוקי איגניס (צילום: קינן כהן)

רנו קפצ'ור היברידי: חתיך וחסכוני
קטגוריה: היברידי | נפח מנוע: 1,600 סמ"ק | הספק: 143 כ"ס | צריכת דלק: 21.3 קמ"ל | תא מטען: 440 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 160־177 אלף שקל
מערכת ההנעה ההיברידית של ניסאן ג'וק מניעה גם את הג'יפון הצרפתי, שמשתייך לקבוצת רנו־ניסאן־מיצובישי.
אהבנו: אחד הקרוסאוברים הנאים ביותר, סביבת נהג מודרנית ונעימה, מאובזר, נוח ומרווח יותר מהג'וק המקביל.
פחות אהבנו: כמו שאר רכבי הפנאי הקטנים, לא מתאים לשלושה נוסעים מאחור.
ציון: 8.5

רנו קפצ'ור (צילום: יחצ)
רנו קפצ'ור (צילום: יחצ)

פיג'ו e2008 חשמלי: ליהנות מהדרך
קטגוריה: חשמלי | הספק: 136 כ"ס | סוללה: 45 קוט"ש. טווח: 341 ק"מ | תא מטען: 405 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 171 אלף שקל
גרסה תאומה לאופל מוקה, אבל מוצלחת יותר, כמו שאר דגמי פיג'ו מהדור הנוכחי. גרסת מתיחת פנים נחשפה לאחרונה, ותגיע לארץ ב־2024, כולל שיפורים משמעותיים בדגם החשמלי, בעיקר בטווח ובקצב הטעינה.
אהבנו: נראה נהדר מבחוץ ובסביבת הנהג, אחד הקרוסאוברים החשמליים היחידים שגם מהנים לנהיגה בזכות התנהגות הכביש וההיגוי, רכב זריז ובטיחותי. מרווח יותר מהאופל מוקה הזהה.
פחות אהבנו: המושב האחורי אינו מהמרווחים, טווח תחרותי של 400 ק"מ יהיה רק בדגם המשופר, שיגיע לארץ בשנה הבאה, אף שכבר מהשנה שעברה משווקת אצלנו הגרסה החשמלית עם טווח רשמי של 341 ק"מ, לעומת 319 ק"מ בדגמי השנים הראשונות. המחיר גבוה משל קרוסאוברים סיניים מרווחים יותר ועם טווח עדיף, אבל מדובר באחת האופציות האירופיות היחידות בקטגוריה, וללא ספק הטובה שבהן.
ציון: 9

פיג'ו e2008 (צילום: קינן כהן)
פיג'ו e2008 (צילום: קינן כהן)

סוזוקי S־Cross היברידי: ירוק לשטח קל
קטגוריה: היברידי | מנוע: 1,400 סמ"ק | הספק: 129 כ"ס | צריכת דלק: 17.5 קמ"ל (16.4 ב־4x4) | תא מטען: 430 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 150־170 אלף שקל
הגרסה העדכנית של סוזוקי קרוסאובר, עם אותה מערכת הנעה של ויטארה.
אהבנו: שימושי למשפחה, בנוי היטב, אופציה נדירה להנעה כפולה.
פחות אהבנו: צריכת דלק טובה אבל לא ברמה של היברידי אמיתי, הנעה כפולה מתאימה קצת לבוץ ולשלג, אבל לא ברמה של סובארו XV, כבר לא זול כמו בעבר.
ציון: 8

סוזוקי S־Cross (צילום: קינן כהן)
סוזוקי S־Cross (צילום: קינן כהן)

סוזוקי ויטארה היברידי: זכות אבות
קטגוריה: היברידי | מנוע: 1,400 סמ"ק | הספק: 129 כ"ס | צריכת דלק: 17.5 קמ"ל | תא מטען: 375 ליטר | דירוג בטיחות:  | מחיר: 150־157 אלף שקל
אחד הג'יפונים הראשונים בעולם הפך בדור הנוכחי לקרוסאובר עירוני, עם עיצוב של רכב פנאי, אבל מעט מאוד מיכולת השטח שאפיינה אותו בעבר. מדובר למעשה ברכב היברידי מתון בלבד.
אהבנו: עדיין נראה נהדר, בעיקר בצביעה בעלת שני הגוונים האופציונלית, מרווח מספיק למשפחה קטנה. מסך מולטימדיה 10.1 אינץ' בדגם הבסיסי.
פחות אהבנו: צריכת הדלק לא ברמה של היברידיות אמיתיות, ואין בהיצע גרסת 4X4.
ציון: 7.5

סוזוקי ויטארה (צילום: רמי גלבוע)
סוזוקי ויטארה (צילום: רמי גלבוע)

אופל מוקה חשמלי: תסתכלו עליו
קטגוריה: חשמלי | הספק: 136 כ"ס | סוללה: 45 קוט"ש | טווח: 327 ק"מ | דירוג בטיחות:  | מחיר: 179 אלף שקל
דגם תאום לפיג'ו 2008, עם מיתוג גרמני.
אהבנו: עיצוב, אבזור, נוחות ובטיחות.
פחות אהבנו: צפוף מאחור, טווח נסיעה קצר יחסית, מחיר גבוה משמעותית מזה של רכבי פנאי סיניים גדולים יותר.
ציון: 7.5 

אופל מוקה (צילום: אופל )
אופל מוקה (צילום: אופל )