יותר מ־35 דגמי מכוניות, קרוסאוברים ורכבי שטח חדשים יושקו בארץ השנה. קולקציית 2024 כוללת כמה דגמי סדאן חשמליים מסין ומארה"ב, דורות חדשים לאייקונים כמו לנד־קרוזר, סופרב וקודיאק - ואפילו ספורטיביות ראשונות עם כבל טעינה. הרשימה המלאה.

אבארט 500e: טיל חשמלי

קבוצה: ספורטיביות, חשמליות
מתי בארץ: ינואר
אחרי שפיאט העבירה את מכונית הרטרו הקטנה שלה להנעה חשמלית, הגיע גם תורה של הגרסה הספורטיבית להיפרד מהבנזין. המראה הספורטיבי נשמר, הגרסה החשמלית קיבלה זמינות כוח משופרת ו־155 כ"ס, המאפשרים 0־100 קמ"ש ב־7 שניות. אלא שהחשמלית שוקלת כ־1.4 טונות, הרבה מאוד למכונית קטנה, אחד הגורמים לטווח הקצר של 255 ק"מ בגרסה הרגילה ו־244 בקבריולה. גם המחיר כבד: מ־220 אלף שקל לדגם הרגיל.

אבארט חשמלית (צילום: יחצ)
אבארט חשמלית (צילום: יחצ)

אורה 07: מבחן הדגם השני

קבוצה: מנהלים, חשמליות
מתי בארץ: רבעון ראשון
החשמלית עם השם הכי מקסים בשוק, ה־ORA פאנקי קאט הסינית מקבלת סוף־סוף אח גדול וגיוון באולם התצוגה. ה־ORA 07 אומנם מקבלת שם יותר סטנדרטי, אבל המתחרה החדשה לטסלה מודל 3 היא סדאן חשמלית בעיצוב רטרו, מה שמורגש היטב בחלקה האחורי וגם בסביבת הנהג, עם המחוונים העגלגלים והעור החום שמקרינים יותר יוקרה ואופי מטסלה.
סוללת 83 קילוואט, הנעה כפולה והספק של 400 כ"ס, מאפשרים טווח של כ־480 ק"מ ותאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש ב־4.4 שניות. הממדים דומים לאלה של טסלה מודל 3, והמחיר צפוי להיות דומה לזה של מודל 3 לונג ריינג'.

ORA 07 (צילום: יחצ)
ORA 07 (צילום: יחצ)

BYD סיל: מלכת המכירות סוגרת פער

קבוצה: מנהלים, חשמליות
מתי בארץ: פברואר
אחרי שנה ורבע של פעילות בארץ, BYD הסינית הצליחה להפוך ליצרן הרביעי הכי נמכר, מיד אחרי יונדאי, קיה וטויוטה הוותיקות, והאטו 3 שלה היא המכונית הנמכרת בישראל. עכשיו היא סוגרת פער בהיצע הדגמים שלה ומנחיתה בארץ סדאן ראשונה, שמתהדרת גם היא בתואר "מתחרה לטסלה מודל 3". הנשק שלה הוא פלטפורמה חדשה ומתקדמת, עיצוב מודרני, שפע אבזור כולל מסך ה־15.6 אינץ' המסתובב המוכר מהאטו 3, וסוללת 82.5 קוט"ש. בדגם ההנעה האחורית הבסיסי היא רושמת 5.9 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש ו־570 ק"מ טווח, ובהנעה הכפולה 3.8 שניות ו־520 ק"מ. המחיר אמור להיות תחרותי מאוד מול מודל 3.

BYD סיל (צילום: יתיר דוידוביץ' יחצ)
BYD סיל (צילום: יתיר דוידוביץ' יחצ)

BYD סיל U: מסתכלת למעלה

קבוצה: קרוסאובר מנהלים, חשמליות
מתי בארץ: רבעון שני
מתחרה למודל 3 זה חשוב, אבל מתחרה למודל Y וגם ליונדאי איוניק 5 זה גם מוכר. סיל U היא גרסת הייצוא של הסונג פלוס, אחת החשמליות הנמכרות בסין. היא בנויה על פלטפורמה ותיקה יותר משל הסיל סדאן, אבל זה כנראה גם יעזור להוזיל אותה כאשר תגיע עם הנעה קדמית, 218 כ"ס ושתי סוללות: 72 קוט"ש בגרסת הבסיס עם טווח של 420 ק"מ, או 87 קוט"ש וטווח של 500 ק"מ. האבזור נדיב, כולל תצוגה עילית בגרסה היקרה ומסך מולטימדיה, ניווט ותפעול 15.6 אינץ' בשניהם.

BYD סיל U (צילום: יחצ)
BYD סיל U (צילום: יחצ)


 BYD טאנג: מתיחת פנים

קבוצה: קרוסאוברים גדולים
מתי בארץ: מחצית שנייה
אחרי שמכר בארץ כמעט 300 יחידות ב־2023, למרות תג מחיר של מעל 300 אלף שקל, יגיע השנה הקרוסאובר 7 מושבים הסיני אחרי מתיחת פנים. מלבד חזית חדשה, שמזכירה את זו של ה־BYD אטו 3, קיבל הטאנג מערכת מתלים אקטיביים שאמורה לעדן את התנהגות הכביש המגושמת של קרוסאובר במשקל 2.5 טונות.
אף שבסין הוא קיים גם בגרסת הנעה אחורית מוזלת, גרסת הייצוא תמשיך להתבסס על גרסת ההנעה הכפולה.

BYD טאנג (צילום: יצרן)
BYD טאנג (צילום: יצרן)

ג'יפ רנגלר: יותר בטוח

קבוצה: רכבי שטח
מתי בארץ: רבעון ראשון
אחרי חמש שנים עובר הרנגלר הנוכחי מתיחת פנים מתבקשת. מבחוץ הגריל הקלאסי קצת פחות בולט, מבפנים תא הנוסעים איכותי יותר ומסך המולטימדיה התרחב ל־12.3 אינץ'.
גרסת הדיזל לא מוצעת עוד, ובמקומה הצטרפה להציע גרסת פלאג־אין מוזלת, וגרסת הרוביקון קיבלה דיפרנציאלים מחוזקים. אחרי שהרנגלר הנוכחי קיבל ציון גרוע של כוכב אחד מחמישה במבחן הריסוק האירופי, זכה הדגם המחודש לחיזוקי מבנה וגם לכריות וילון להגנה על ראשי הנוסעים.

ג'יפ רנגלר (צילום: יצרן)
ג'יפ רנגלר (צילום: יצרן)

דאצ'יה דאסטר: חדש והיברידי

קבוצה: קרוסאובר משפחתי
מתי בארץ: מחצית שנייה
אל שלל הקרוסאוברים הנמכרים בארץ יצטרף השנה הדור הבא של הדאסטר, שיקבל בין השאר את יחידת הכוח ההיברידית של רנו, המשלבת מנוע בנזין 1,600 סמ"ק ומנוע חשמלי בהספק משותף של 141 כ"ס ותיבה אוטומטית, 6 הילוכים ייחודית, ארבעה למנוע הבנזין ו־2 לחשמלי - אבל עם הנעה קדמית בלבד. תהיה גם גרסה ידנית, 1,200 סמ"ק, עם הנעה קדמית או כפולה.
הדאסטר החדש קשוח ונאה מקודמו, הישיבה גבוהה ומרווח הגחון גדל ל־22 ס"מ. תא המטען גדול (472 ליטר), גם סביבת הנהג מודרנית יותר ומערכות הבטיחות האקטיבית שודרגו. במחיר נכון מדובר בתחרות מעניינת ליונדאי קונה ולטויוטה C־HR.

דאצ'יה דאסטר (צילום: יחצ)
דאצ'יה דאסטר (צילום: יחצ)

דאצ'יה ספרינג: החשמלית הזולה בארץ?

קבוצה: מיני, חשמליות
מתי בארץ: מחצית שנייה
הקרוסאובר החשמלי הקטן של דאצ'יה אמור היה להיות מושק בארץ עוד ב־2023, אבל כמה עשרות יחידות שנחתו כאן נשרפו מפגיעת רקטת חמאס במתקן האחסנה של היבואן פריסבי בפארק ראם. בזכות העיכוב נקבל את הגרסה המעודכנת, עם 65 כ"ס, סוללת 27 קוט"ש וטווח משולב רשמי צנוע של 230 ק"מ.
במקביל ממשיכה דאצ'יה לייצר בסין את גרסת הבסיס עם 45 כ"ס, סוללה וטווח זהים, 19 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש ומהירות מרבית של 125 קמ"ש. המתחרה הישירה תהיה הליפמוטור T03, שנמכרת ב־100 אלף שקל, אבל מדובר בתחרות גם לקיה פיקנטו וליונדאי i10 המצליחות.

דאצ'יה ספרינג (צילום: יצרן)
דאצ'יה ספרינג (צילום: יצרן)

טויוטה יאריס ויאריס קרוס: משתדרגים

קבוצה: סופר־מיני, קרוסאובר קטן
מתי בארץ: רבעון שני
הסופר־מיני המצליחה והקרוסאובר שמבוסס עליה עוברים עדכון אמצע החיים. החידוש העיקרי לא יגיע לארץ: תוספת של יחידה היברידית עם 130 כ"ס במקום 116 כ"ס, שמשפרת מעט את הביצועים על חשבון פגיעה קלה בצריכת הדלק, אבל מייקרת את שני הדגמים הלא זולים ממילא.
אנחנו נקבל את החידושים האחרים: שיפור בבידוד הרעשים כדי להעלים את הרעש בהאצה, לוח מחוונים דיגיטלי 9 או 10.25 אינץ', ומסך מולטימדיה 7 או 9 אינץ' בגרפיקה משופרת ומעבר מהיר יותר בין התצוגות. עוד נוספה אפשרות להשתמש בסמארטפון כמפתח כניסה באמצעות אפליקציית טויוטה. מערכת הבטיחות האקטיבית שודרגה במצלמות שמאפשרות זיהוי רכבים מטווח רחוק יותר ומזווית רחבה יותר. בקרת השיוט האדפטיבית יכולה לעקוב אחרי שלטי הגבלת המהירות.

טויוטה יאריס קרוס (צילום: יחצ)
טויוטה יאריס קרוס (צילום: יחצ)

 טויוטה אורבן SUV: נכנסת למשחק

קבוצה: קרוסאובר משפחתי, חשמליות
מתי בארץ: רבעון אחרון
טויוטה לא מיהרה כידוע להסתער על האתגר החשמלי, וגם כשהציגה חשמלית ראשונה לאירופה ועבורנו, היה מדובר ב־bZ4X שנמכר אצלנו ברבע מיליון שקל עוד לפני העלאת המסים.
האורבן SUV שהוצג בינתיים רק כקונספט יהיה קטן יותר: קומפקטי מ־BYD אטו 3, אבל גבוה וג'יפוני יותר. אין עדיין פרטים טכניים, אבל טויוטה מבטיחה תחרותיות במחיר ובתמורה. היינו מהמרים על תג מחיר של כ־180 אלף שקל, שיהפוך אותו נגיש להרבה יותר לקוחות.

טויוטה אורבן SUV (צילום: יחצ)
טויוטה אורבן SUV (צילום: יחצ)

טויוטה לנד־קרוזר: נאמן למקור ולשטח

קבוצה: רכבי שטח
מתי בארץ: רבעון אחרון
אחרי 14 שנה מחליפה טויוטה את הלנד־קרוזר המיתולוגי בדור חדש לגמרי. לעיצוב יש נגיעות רטרו, ובניגוד למקובל נראה שהיפנים הצליחו שלא לפגוע בכושר העבירות המצוין ואפילו לשפר אותו. המפרט עדיין גולל שלדת סולם שהופכת יותר ויותר נדירה, זוויות הגישה והנטישה שופרו, ונוספה אפשרות לניתוק מוט המייצב הקדמי לטובת מהלך המתלה.
תא הנוסעים, עם 5 או 7 מושבים, מודרני ואיכותי יותר, כאשר הרכב מוצע רק בגרסה ארוכה, מה שהוליד שמועות על רכב שטח נוסף, קטן יותר, שטויוטה מפתחת. המנוע העיקרי עבורנו יישאר תחילה טורבו דיזל 2,800 סמ"ק עם 204 כ"ס, ותיבה אוטומטית עם 8 במקום 6 הילוכים. ב־2025 יושק גם מנוע דיזל היברידי קל. בארה"ב מוצעת גרסת בנזין היברידית מלאה, שכנראה לא תגיע בייבוא סדיר.

טויוטה לנד קרוזר (צילום: יחצ)
טויוטה לנד קרוזר (צילום: יחצ)

טויוטה קאמרי: מיישרת קו

קבוצה: מנהלים
מתי בארץ: מחצית שנייה
הג'יפונים לא הרגו את כל מכוניות המנהלים. טויוטה קאמרי היא שורדת אחת, ותכף נדבר על עדכון של שורדת נוספת. חזית חדשה מכריזה על העדכון, שכולל סביבת נהג מחודשת, עם מסך מולטימדיה 12.3 אינץ' שמזדקר מהדשבורד, ועוד מסך בגודל זהה כלוח מחוונים.
יש גם יחידת כוח חדשה, באותו נפח כמו הקודמת (2.5 ליטר), אבל עם 228 כ"ס בגרסת ההנעה הקדמית שתגיע לארץ, עם הבטחה לצריכת דלק נמוכה יותר. גם מערכות המתלים והבלימה כוילו מחדש, ומערכת הבטיחות האקטיבית קיבלה בלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לאחור ויכולת שיוט גם בפקקים.

טויוטה קאמרי (צילום: יחצ)
טויוטה קאמרי (צילום: יחצ)


 טסלה מודל Y: מתיחת פנים לחשמלית הנמכרת בעולם

קבוצה: קרוסאובר מנהלים
מתי בארץ: מחצית שנייה
כרגיל בטסלה אין עדיין הכרזות רשמיות, אבל הדלפות חושפות את פרויקט "ג'וניפר", שאמור לעדכן את הקרוסאובר הפופולרי, כמו שפרויקט "היילנד" עדכן את ה־3 סדאן.
בתפריט: שיפורי טווח וביצועים, שיפורי איכות ואבזור בתא הנוסעים, כולל מסך גם ליושבים מאחור, וגם עליית מחיר מתבקשת.
בסין אמור הייצור להתחיל באמצע השנה, ועשוי להקדים את פסי הייצור בברלין, משם מייצאת טסלה את הדגם גם לארץ, ובארה"ב.

טסלה מודל Y (צילום: קינן כהן)
טסלה מודל Y (צילום: קינן כהן)

יונדאי סונטה: הולכת על ספורטיבי

קבוצה: מנהלים
מתי בארץ: מחצית שנייה
החזית החדשה והמוצלחת יוצרת תחושה של דגם חדש, אבל מדובר בעדכון אמצע החיים המקובל לסדאן הקוריאנית. בניגוד לטויוטה, ליונדאי יש סדאן חשמלית מקבילה, איוניק 6, אבל למי שעדיין לא רוצה להתעסק עם טעינות היא תמשיך להציע את הסונטה, עם יחידה היברידית שכוללת מנוע 2,000 סמ"ק ומנוע חשמלי (192 כ"ס ביחד).
לא רק העיצוב החיצוני עודכן. סביבת הנהג דומה כעת לזו של איוניק 5 ו־6, עם צמד מסכי 12.3 אינץ' גדולים. ידית ההילוכים עוברת לסביבת ההגה ומפנה הרבה מקום לשטחי אחסנה והרחבת החלל בין הנהג לנוסע מלפנים. גם כאן אפשר יהיה להיכנס לרכב באמצעות הסלולר, אם כי לא ברור אם האופציה הזו תוצע אצלנו.

יונדאי סונטה (צילום: יחצ)
יונדאי סונטה (צילום: יחצ)


 יונדאי סנטה פה: חדש לגמרי

קבוצה: קרוסאוברים גדולים
מתי בארץ: רבעון שלישי
ארבע שנים בלבד אחרי השקת הדור הנוכחי חשפה יונדאי סנטה פה קרוסאובר חדש לחלוטין, בעיצוב שונה לגמרי שקצת הזכיר לנו את קיה EV9 החשמלי. בניגוד אליו הוא יוצע עם מנועים היברידיים (1.6 ליטר, 226 כ"ס) ופלאג־אין (1.6 ליטר, 165 כ"ס וטווח חשמלי של יותר מ־50 ק"מ), אם כי תהיה גם גרסת בנזין לשווקים שיעדיפו אחת.
האורך גדל בכ־5 ס"מ ל־4.83 מטר, כדי לשפר את המרווח בשורות המושבים השנייה והשלישית. מלבד המרווח שודרגה השורה השנייה במסך 6.6 אינץ' לשליטה במיזוג, נוסח טסלה מודל 3. גם כאן סביבת הנהג היא ברוח איוניק 5 ו־6 החשמליות.

יונדאי סנטה פה (צילום: יחצ)
יונדאי סנטה פה (צילום: יחצ)

 ליפמוטור C11: השלב הבא

קבוצה: קרוסאובר מנהלים, חשמליות
מתי בארץ: רבעון אחרון
אחרי ההצלחה היחסית של הליפמוטור TO3 הקטנה, יגיע אלינו גם קרוסאובר ראשון של היצרן הסיני. מדובר ברכב 5 מקומות מרווח שפונה לפלח השוק העליון של שוק הקרוסאוברים העממיים, באורך 4.75 מטר ועם בסיס גלגלים של 2.75 מטר, עם שלושה מסכים לנהג ולנוסעים, בגדלי 10.25־12.8 אינץ'. הביצועים נאים: 4.5 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש בגרסת הפרפורמנס, עם 536 כ"ס, הנעה כפולה וסוללת 90 קוט"ש, אבל טווח של כ־400 ק"מ בלבד.

ליפמוטור C11 (צילום: יצרן)
ליפמוטור C11 (צילום: יצרן)


MG3: תחרות סינית ליאריס

קבוצה: סופר־מיני
מתי בארץ: רבעון שני־שלישי
מתקפת החשמליות של המותג הסיני בעל השורשים הבריטיים נעצרת בינתיים במכוניות הקטנות. שם, טוענים ב־MG, אין עדיין יכולת לייצר חשמלית עם טווח ראוי במחיר תחרותי. לכן הדור הבא של ה־MG3 יעבור ממנוע בנזין כמו בדור הנוכחי שנמכר בארץ בעשור הקודם, להנעה היברידית עם מנוע 1,500 סמ"ק וסוללה גדולה יחסית של 2.1 קוט"ש.
מלבד הדמיות ראשונות מבקשת רישום הפטנט של היצרנית בסין אין הרבה פרטים, אבל ההבטחה היא לסופר־מיני מרווחת, עם כל מערכות הבטיחות האקטיביות המקובלות במחיר התחרותי. מאץ'־אפ משמעותי ראשון ליאריס? מעניין.

MG3 הדמייה (צילום: יחצ)
MG3 הדמייה (צילום: יחצ)

MG4 XPower: גולף GTI מוזלת על סוללות

קבוצה: ספורטיביות, חשמליות
מתי בארץ: רבעון שני או שלישי
אחרי שהצליחה עם ה־MG4 ליצור קומפקטית בעלת הנעה אחורית זולה יחסית ומהנה לנהיגה, עניין נדיר מאוד בחשמליות, פונה MG לאתגר האמיתי: לייצר GTI חשמלית. הגרסה החמה של ה־MG4 קיבלה הנעה כפולה, עם תוספת מנוע קדמי, להספק כולל של 435 כ"ס ולתאוצה מ־0 ל־100 ב־3.8 שניות. יש גם התאמה של מערכות הבקרה, המתלים והבלמים. מאחר שהסוללה נותרה עם 64 קוט"ש, הטווח המשולב ירד ל־380 ק"מ.
באירופה תג המחיר זול בעשרות אחוזים משל גולף GTI. עליית המס השנה תפגע בו, אבל יש עדיין פוטנציאל לתג מחיר בסביבות 200 אלף שקל.

MG4 XPower (צילום: יחצ)
MG4 XPower (צילום: יחצ)

MG סייברסטאר: סוף־סוף רודסטר חשמלי

קבוצה: ספורטיביות, חשמליות
מתי בארץ: רבעון שני או שלישי
כשראינו אותה כמכונית תצוגה, היינו סקפטיים, אבל היא באמת קרתה. SAIC הסינית לא התכחשה למורשת של MG שרכשה ומשיקה רודסטר חשמלית ראשונה.
הממדים גדולים משמעותית וכך גם ההספקים, 310 כ"ס בהנעה אחורית ו־536 כ"ס בכפולה. המשקל זינק בהתאם לאזור ה־2 טונות. אם לא קיבלנו מתחרה חשמלית ל־MX5, אז לפחות לפורשה בוקסטר. נקווה להפתעות בגזרת המחיר.

MG סייברסטר (צילום: יחצ)
MG סייברסטר (צילום: יחצ)


מאזדה CX־60: המרוץ ליוקרה

קבוצה: קרוסאוברים מנהלים
מתי בארץ: רבעון שלישי
שנה אחרי ה־90־CX עם שבעה־שמונה מקומות ישיבה, ינחת בארץ CX־60, עם חמישה מקומות ישיבה. האח הקטן מבוסס על אותה פלטפורמה חדשה עם הנעה אחורית וכפולה, מנוע 2.5 ליטר ומנוע חשמלי בהספק משולב של 327 כ"ס. סוללת 17.8 קוט"ש מבטיחה טווח משולב רשמי של 63 ק"מ. יש גם מנוע 3 ליטר היברידי קל.
הממדים גדולים משל CX5 וגם איכות החומרים ורשימת האבזור, כאשר לצד צמד מסכי 12.3 אינץ' למולטימדיה וכלוח מחוונים, יש גם כפתורים פיזיים לתפעול המערכות. יש גם שדרוג בהתנהגות הכביש, ומערכות הבטיחות האקטיבית כוללות בלימת חירום גם בנסיעה לאחור ומניעת פתיחת דלת אם יש סכנה לנוסע בפתיחה. השדרוג לקרוסאובר יוקרתי יתבטא גם בתג מחיר של כ־300 אלף שקל.

מאזדה CX־60 (צילום: יחצ)
מאזדה CX־60 (צילום: יחצ)