הרכב האוטונומי של גוגל נפתח לכולם: חברת ויימו הודיעה כי לאחר תקופת הפיילוט, נפתחה לכולם האפליקציה להזמנת שירות הנסיעות ברכב האוטונומי מתוצרתה ברחבי סן פרנסיסקו. מנגד העלתה רשות הבטיחות בארה"ב חששות לאור כמה ארועי תקלות שהעלו סימני שאלה בדבר תקינות הרכבים והסיכון לתאונה.

ויימו היא חברת הטכנולוגיה של גוגל שהחלה בפיתוח רכבים אוטונומיים כבר בשנת 2009. בשנת 2015, גוגל החלה להפעיל את הרכב האוטונומי בכבישים ציבוריים. כיום, מפעילה החברה שירותי רובוטקסי, רכב אוטונומי מלא ללא נהג, בפניקס שבאריזונה ובסן פרנסיסקו. בקרוב יחל השירות גם בלוס אנג'לס, ובאוסטין שבטקסס.

סקודה סופרב החדשה: חיית אוטוסטרדות מלוטשת השומרת על ערכי המותג   
עסקת ענק: גוגל תשכור שליש ממגדל ToHa2 בת"א ב־115 מיליון שקל לשנה

ווימו, מכונית אוטונומית (צילום: רויטרס, waymo)
ווימו, מכונית אוטונומית (צילום: רויטרס, waymo)

גוגל השקיעה סכומי עתק בפיתוח היכולת האוטונומית, ופיתחה בעצמה את החומרה, הכוללת חיישנים ומערכת ראייה המושתת על חיישני תצפית 360 מעלות סביב הרכב, חיישני זיהוי עצמים במרחק של 300 מטרים מהרכב, ומכ"מים המבחינים בכלי רכב אחרים מסביב ובאובייקטים נוספים בתנועה. כדי להפעיל את הרכב, יש לרשות המשתמש כפתורי "התחל נסיעה", "נעילה", "עצור" ו"עזרה".

פונקציית הלמידה של הרכב, חוזה מסלולי רכבים אחרים בתרחישי תנועה מורכבים. התוכנה משתמשת ברשת עצבית גרפית כדי להבחין באינטראקציות של ויימו עם כלי רכב אחרים תוך חיזוי תרחישים אפשריים.

בחודש מרץ האחרון קיבלה החברה אישור להפעלת הרכבים האוטונומיים גם בלוס אנג'לס, זאת לאחר שנה של נסיעות מבחן ברחבי העיר. החברה, הממוקמת בקליפורניה, מפעילה את הרכבים בכמה ערים נוספות הסמוכות לסן פרנסיסקו.

בינתיים המתחרים כבר מתכוננים להאצת פיתוח הרכב האוטונומי שלהן: חברות כמו ג'נרל מוטורס ואמזון מגבירות את קצב העבודה כדי להשיק את הרכבים מתוצרתן, במהלך שנראה שיתרחב לעוד חברות בעתיד הלא רחוק.