ועדת הכספים של עיריית תל אביב אישרה הערב (שלישי) תקציב המיועד להפעלת תחבורה ציבורית בשבתות בעיר תל אביב-יפו במימון העירייה. התקציב יעמוד על 12.5 מיליון שקלים בשנה, ועלות זו כוללת את חלקן של הרשויות הסמוכות שהביעו את נכונותן להצטרף לפרויקט וכן עלויות נלוות. חלקה של עיריית תל אביב יפו בעלות השנתית הכוללת של הפרויקט מסתכם בכ-9.0 מש"ח.
בשלב ראשון יופעל מערך ההסעות בשבתות בתחומי העיר בלבד אך המטרה היא לתכנן באופן שיאפשר לרשויות נוספות להצטרף לפרויקט (בהיקף ובמסלול שיוגדר בשיתוף עמן). לאחר קבלת ההתחייבויות התקציביות להשתתפות מצידן, יורחב המערך בהתאם. עד סוף שנת 2019 יחלו מספר ערים במטרופולין גוש דן להפעיל מערך היסעים בסופי השבוע. בשלב ראשון יצטרפו לפרויקט עיריות גבעתיים, קריית אונו, רמת השרון ותל אביב-יפו. רשת הקווים הבין-עירונית תפעל בסופי שבוע ותחובר בין הערים, על מנת לייצר רשת תחבורה מטרופולינית אפקטיבית ומשלימה לתחבורה הציבורית שפועלת בימי חול. רשת הקווים זוכה להתעניינות רחבה מצד ראשי רשויות נוספים והיא צפויה לספק פתרון תחבורתי הולם לכארבעה מיליון תושבי המטרופולין.
חולדאי: "יוקר המחייה יירד"
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "רשת התחבורה המטרופולינית מצטרפת לתכנית קווי מוניות השירות של משרד התחבורה, ולמיזמים השיתופיים שמפעילה עיריית תל אביב-יפו - "אוטותל" ו"תל אופן". מטרתם לתת מענה לדרישה הציבורית ההולכת וגוברת ליצירת פתרונות התניידות לאורך כל השבוע ולייצר חלופות תחבורתיות אשר יסייעו לצמצם את הצורך של התושבים ובאי העיר ברכב פרטי ויקטינו את השימוש בו. בכך יתרמו להורדת יוקר המחייה, יקלו על בעיות התחבורה והחנייה ויאפשרו ניידות לאוכלוסיות מוחלשות שאין בבעלותן רכב פרטי".
עו"ד ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית ת"א (יו"ר סיעת "חי -חילונים ירוקים"), אמר כי "זו לא פחות מהחלטה סנסציונית עבור הציבור החילוני במדינת ישראל אשר תשנה מציאות לאזרחים רבים ותינתן להם סוף סוף האפשרות לנסוע בתחבורה ציבורית בשבתות. לכל איש ואישה יש את הזכות לבחור ולהחליט כיצד היא או הוא רוצים לבלות את השבת שלהם, התפקיד של הרשות המקומית הוא לשמור על החופש שלהם. תל אביב-יפו היא בירת החופש של ישראל ותחבורה ציבורית בשבת מחזקת אותה ככזאת.
לדיאנסקי הוסיף כי "בדיוק לפני שנה, התקיימו הבחירות המוניציפליות לעיריית ת"א וסיעת "חי - חילונים ירוקים" בראשותי הובילה אג'נדה חילונית ברורה שבמרכזה הסדרת תחבורה ציבורית בשבתות בתל אביב במימון עיריית ת"א והנה זה עומד לקרות. אני מברך את ראש העיר חולדאי על האומץ הציבורי והנחישות להביא לשינוי המציאות ולאפשר לתושבי העיר ומטרופולין את האפשרות לנסוע בתחבורה ציבורית בסוף השבוע שגם תביא להקטנת השימוש ברכבים פרטיים".
מעיריית רמת גן, שכבר מפעילה תחבורה ציבורית בשבת, נמסר בתגובה כי "רמת גן כחלוצת התחבורה העירונית בסופ"ש מברכת את הערים המצטרפות לדרכה, גאה ומלאת סיפוק שהדרך שהיא פרצה מכשירה לערים אחרות את הדרך להעניק שירות חיוני זה גם לתושבים שלהן. עד שרמת גן עשתה זאת זה היה נחשב בלתי אפשרית פוליטית, ציבורית ומשפטית. הסבבוס של רמת גן צלח את הפולסא דנורא ועתירות הרבנים בזכות המבנה המשפטי היצירתי שלו. כמו כן הסבבוס הוכיח שניתן לגשר פוליטית ואושר במועצת העיר ברוב של כ-80% כאשר הנציגים הדתיים נותרים בקואליציה".