קרסו מוטורס, יבואנית רנו לישראל, השיקה היום (שני) את הקרוסאובר הקומפקטי של רנו, שנקרא "קאדג'אר". מדובר ב"אח" של ניסאן קשקאי ושניהם בנויים על אותה פלטפורמה וחולקים מכלולים דומים, אולם רנו מייצרת את הקרוס אובר שלה בספרד וניסאן בבריטניה.



גרסת הבסיס של קאדג'אר, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר שמוכר לנו מדגמי רנו אחרים וגם מניסאן קשקאי, מוצעת תמורת 140 אלף שקלים – מחיר שממקם אותה בין גרסאות הבסיס של יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' עם מנועי 1.6 ליטר אטמוספריים. תמורת 5,000 שקלים נוספים בלבד מוצעת גרסת טורבו-דיזל בסיסית, עם מנוע ה-1.5 ליטר של רנו ותיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית, וזה הופך אותה לגרסת הדיזל הכי פחות יקרה בישראל של קרוס אובר קומפקטי.



בעוד שרמת האבזור הבסיסית לא כוללת מערכת מולטימדיה מקורית או בקרת אקלים (אבל כן כוללת מובילאיי בהתקנה מקומית), שתי תצורות המנוע מוצעות גם בשלוש רמות אבזור נוספות: 'זן' (145 אלף שקלים לבנזין ו-150 אלף שקלים לדיזל) שבה כלולה כבר מערכת מולטימדיה עם תפריטים בעברית ומערכת ניווט, "מפתח חכם", התראה מפני סטייה מנתיב ומפני כניסה לנתיב לא פנוי, חיישני חניה ועוד.



רמת 'דינמיק' (149 אלף שקלים לבנזין, 154 אלף שקלים לדיזל) מוסיפה על כך גם גג פנורמי ועוד, ורמת הגימור הגבוהה ביותר – 'אינטנס' (153 אלף לבנזין, 158 לדיזל) מוסיפה ריפודמשולב עור, חישוקי 19 אינטש ועוד. קאדג'אר יתמודד בישראל בראש ובראשונה בקיה ספורטאז', יונדאי טוסון וניסאן קשקאי, וכן במיצובישי אאוטלנדר, מאזדה CX-5, טויוטה ראב 4, סובארו XV ואחרים.



ענת מילוסלבסקי כחלון, מנהלת רנו בישראל, צופה שעם כניסתה המשמעותית הראשונה של רנו לשוק הקרוס אוברים (בעבר מכרה רנו את קוליאוס שיוצר בדרום קוריאה) הוא יהפוך ל"שחקן משמעותי", אך יחד עם זאת, לדבריה, מספר הכלים שיעלו על הכביש בארץ מוגבל בגלל הקצאה מצומצמת של רנו לשוק הישראלי.