המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר הכריזה על פתיחת מסלול התמחות חדש וייחודי מסוגו בישראל: ניהול עיצוב אופנה. צעד זה מהווה פריצת דרך אסטרטגית עבור עתיד תעשיית האופנה הישראלית והבינלאומית, ומציע הכשרה ייחודית לדור הבא של מעצבי אופנה מצליחים, בעלי ידע עמוק בעיצוב לצד מיומנויות ניהוליות, מסחריות וטכנולוגיות.

מסלול זה הנלמד במסגרת התואר הראשון בעיצוב אופנה הוא הראשון מסוגו בישראל ומציע לסטודנטים, לצד הכלים בעיצוב אופנה, כלים ניהוליים ועסקיים, התמקצעות בניהול עסק בישראל ומחוצה לו. בעולם קיימות אך ורק תוכניות נפרדות לעיצוב אופנה או לניהול אופנה במוסדות לימוד כמו London College of Fashion, University of the Arts London (England) ו-Fashion Institute of Technology (FIT) (United States) והתוכנית בעיצוב אופנה עם מסלול התמחות בניהול עיצוב אופנה הינה תוכנית ייחודית בעולם המעניקה לסטודנטים את הכלים והידע הדרושים להם להצליח במגוון רחב של תפקידים בתעשייה.

מסלול ההתמחות יתקיים בשנים ג' וד'. לאחר לימודי מבואות העיצוב ופרויקטים בעיצוב אופנה, ישולבו תכנים בתחום הסחר, טכנולוגיות חדישות, קמעונאות דיגיטלית, מיתוג ושיווק תוך התמקדות בזירת האופנה. הידע  המגוון שירכשו במהלך התואר  יפתח בפני הבוגרים מנעד רחב של תפקידים המותאמים לתעשיית האופנה ואפשרויות להשתלב בתחום המסחרי והעסקי באופנה.

המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר פותחת מסלול התמחות חדש בניהול (צילום: אחיקם בן יוסף)
המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר פותחת מסלול התמחות חדש בניהול (צילום: אחיקם בן יוסף)

מתוך בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, כ-20% פותחים עסק עצמאי ומותג ייחודי, ונדרשים, מעבר לעיצוב, לנהל את העסק מבחינה כלכלית. בנוסף, כיום קיים ביקוש מצד בכירים בתעשיית האופנה לאייש בתפקידים מובילים מעצבי אופנה אשר לצד היצירתיות בעיצוב אופנה, מביאים איתם גם את הערך המוסף – ידע בכלכלה, בשיווק אופנה, ניהול מוצר ובקניינות, סחר ומכר באופנה, אסטרטגיה, יזמות ועוד. 

"עולם האופנה עובר טרנספורמציה מואצת בשנים האחרונות", מדגיש אילן בז'ה, ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, "הקמת מסלול הלימודים החדש בשנקר מהווה פריצת דרך משמעותית וייחודית בעולם האקדמי. התוכנית פותחה בהתבסס על מחקר מעמיק בהשתתפות אנשי תעשייה בכירים, מעצבי אופנה ותיקים לצד צעירים, בוגרים טריים וסטודנטים במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. אני נרגש להמשיך ולטפח מעצבים בעלי שם עולמי, וכעת גם לאפשר להם לרכוש את הכלים העסקיים הנחוצים להצלחתם. זוהי זכות גדולה, אחריות רבה והבטחה אדירה לעתיד ענף האופנה הישראלי והבינלאומי". 

אילן בז'ה ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר (צילום: עידו לביא)
אילן בז'ה ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר (צילום: עידו לביא)

תעשיית האופנה היא מהתעשיות הגדולות והחשובות בעולם. היא מעסיקה מיליוני אנשים ואחראית על עיצוב, יצירה, ייצור, שיווק ומכירה של בגדים ואביזרים בעלי ערך. מגמות חדשות באופנה צצות כל הזמן, וחברות האופנה מתעדכנות בחידושים מדי שבוע. לפי הערכות, שוויה של תעשיית האופנה העולמית הוא כ-2.5 טריליון דולר. והיא צומחת בקצב של כ-4% בשנה, וצפויה להמשיך לצמוח בשנים הקרובות.