חברת הקרוזים האמריקאית נורוויג’ן קרוז ליין ישראל (NCL  Norwegian Cruise Line), השלישית בגודלה בעולם, בעלת 54 שנות ניסיון בהפלגות נופש וצי מפואר של אוניות, חדרה לישראל באופן רשמי בחודש מאי האחרון (2023), כשאחת מבין 19 הספינות שלה עגנה בנמל חיפה, והודיעה חגיגית על שתי הפלגות חורף שייצאו מישראל בחודשים נובמבר ודצמבר השנה (עם היתכנות להפלגות נוספות בהמשך).

בחזרה לעתיד: החידושים המעניינים לקראת החזרה ללימודים
ללקוחות נמאס לחכות בתור? הנה 3 פתרונות יצירתיים לשיפור החוויה

השקת ההפלגות החדשות מישראל ואליה על ידי החברה, עוררה סקרנות בקרב נוסעים ישראלים שיעלו בחודשים הקרובים על הסיפון המפואר לחופשה קצת אחרת, בשיט תענוגות בן 11 יום עם עצירה ב־5 מדינות: ישראל, קפריסין, יוון, טורקיה ואיטליה.

ישראל כיעד
"ישראל היא יעד חשוב עבור NCL", שיקף הארי סומר, נשיא ומנכ"ל נורוויג'ן קרוז ליין ישראל, "בשנים 2017־2019 היא דורגה בין עשרת היעדים הבולטים והמבוקשים ביותר, הישג מרשים ביחס לאוכלוסייה המונה כ־9 מיליון תושבים".

אזורי השיט של NCL חובקי עולם וכוללים יעדים קלאסיים באירופה לצד יעדים אקזוטיים ורחוקים כמו האיים הקריביים, המיועדים לארח את הנוסעים בחודשי החורף (ינואר־אפריל). ישראל, שנכנסה כעת לרשימת היעדים של החברה, מצטרפת לכ־300 יעדים שבהם היא עוגנת. NCL הייתה חברת הקרוזים הראשונה בעולם שפרצה בשנת 2010 את הגבולות המסורתיים שהיו מקובלים בענף, והציעה לאורחיה חופשה בסגנון חופשי (Feel Free). המשמעות: כל אורח יכול לבחור מתי, עם מי ואיפה לאכול, ללא קוד לבוש רשמי גם בעת ארוחת הערב - קונספט שמתאים יותר גם לקהל הישראלי.

"בשנים האחרונות זיהינו שהאורחים הישראלים שלנו כמהים לעלות על הפלגה מנמל חיפה", ציין ניק וילקינסון, סגן נשיא אזורי של NCL בישראל, במזרח התיכון ובאפריקה, "הקו החדש שאנו משיקים מישראל הוא רק ההתחלה של שותפות ארוכת שנים. יתרה מכך, גם הספינה החדשה ביותר שלנו, Norwegian Viva, שהושקה ממש עתה, תעגון בחיפה ב־2025, מה שמאשרר את החשיבות של השוק הישראלי עבורנו".

בהמשך להבטחתו של וילקינסון, נספר כי ממש לפני כשבועיים, במהלך חודש אוגוסט השנה, אירחה Norwegian Cruise Line את האורחים הראשונים על סיפונה של האונייה החדשה ביותר שלה, Norwegian Viva היוקרתית, השנייה בקטגוריית הפרמיום (PRIMA) של החברה, שיצאה להפלגת בכורה ברחבי אירופה למסע בן 9 ימים שהחל בוונציה והסתיים בליסבון עם עצירות ביעדי חוף מובילים כמו: סלרנו, אמלפי, רומא ופירנצה, קאן ואיביזה.

"NCL מציעה לאורחים שלה לחקור את אירופה על סיפונה המפואר של Norwegian Viva, תוך שהם נהנים מעיצוב מרהיב, ממרחבים מאובזרים, מחוויות מרוממות, מהיצע קולינרי מגוון ומשירות אדיב במיוחד המסופק על ידי הצוות הטוב ביותר בתעשייה", אומר דיוויד ג'יי הררה, נשיא נורוויג'ן קרוז ליין. "האג'נדה שלנו היא Live it Up, ואין לי ספק שהאורחים שלנו יעשו בדיוק את זה בזמן שהם משייטים בהנאה בין ערים תוססות באירופה או באיים הקריביים".

Norwegian Viva החדשה מציעה לאורחיה מגוון חוויות שכוללות מסלול מרוצים לנהיגה בשלושה מפלסים, שוק אוכל עם 11 דוכני מזון שונים, מגלשות מים, מתחם בריאות וספא מפואר, מתחם משחקי וידיאו מתקדם, בר קוקטיילים, שלגביו מציינים המארגנים כי הוא בר־קיימה, כלומר להכנת משקאות משימוש חוזר במצרכים, טיילת חיצונית באורך של יותר מארבעה ק"מ, שמקיפה את הספינה ומאפשרת לצעוד ולשלב פעילויות ספורט כמו ריצה.

חדר עם מרפסת בויוה (צילום: באדיבות נורוויג'ן קרוז ליין (NCL))
חדר עם מרפסת בויוה (צילום: באדיבות נורוויג'ן קרוז ליין (NCL))

כמו כן, יש על הספינה גן פסלים, סיפונים עם בריכות, ג'קוזי ובריכות אינסוף ואף טיילת־גשר מזכוכית, להליכה מעל לגלי הים. Norwegian Viva מאכלסת עד 3,099 נוסעים, ובהתייחס לגודלה, כך אומרים בחברה, היא מציעה את היחס הגבוה ביותר לשטח־אורח בהשוואה לספינות הנופש האחרות בעולם. לצד חדרי אירוח מרווחים (פנימיים, עם חלון לים או עם מרפסת) מוצעות גם סוויטות בגדלים שונים ואזור אירוח יוקרתי, The Haven (גן עדן), בקונספט ייחודי של "ספינה בתוך ספינה", עם 107 סוויטות ושטחים לבילוי נפרד מיתר האורחים באונייה.

"נורוויג'ן ויווה מציבה סטנדרט חדש של יוקרה. האסטרטגיה שלנו היא להבטיח שטחים רחבים, שירות ששם את האורח במקום הראשון, עיצוב חדשני ומעודן וחוויות מעבר למצופה", מסכם סומר, ויש לציין כי דבריו באים לכדי ביטוי בפועל, בהתנהלות הצוות כלפי האורחים בכל פינה בשטחים הציבוריים של הספינה.

עלינו על הפלגת הבכורה של ה־Viva ונוכל לספר שקבלת הפנים לאורחים החדשים אדיבה ומאירה פנים, הליך הכניסה לאונייה, מרגע הירידה בנמל ועד הרישום, איסוף המזוודות, הכניסה לטרקלין וקבלת החדרים, התקיים ללא רבב. סדר מופתי השתקף עם כל ירידה מהספינה ביעדי העצירה וכך גם בעלייה חזרה - אפס תקלות. אנשי צוות של NCL פרוסים וניצבים בכל צומת דרכים שמא נתבלבל בפנייה, הן ברחבי האונייה והן מחוצה לה. שילוט הכוונה נראה בכל מקום וקשה היה לפספס את מה שניסו להורות לנו.

במשקל עודף
מגוון מסעדות עומד לרשות האורחים בכל שעה של היום והלילה. "הצלחנו להביא קונספטים חדשים בתחום המזון", אומר סלי קורט, סגן נשיא מזון ומשקאות ב־NCL, "למשל, מתחם ה־Indulge Food Hallהחדש שלנו מציע 11 אפשרויות הגשה קולינריות לבחירת האורחים ב־340 מקומות ישיבה בפנים או בחוץ. בנוסף, בחדר האוכל המרכזי שלנו, The Hudson, מוגש תפריט עשיר ושונה מדי יום וגם הורחב מגוון מסעדות הנושא להיצע קולינרי משובח". מסעדות הנושא אומנם לא כלולות בדיל שאתם סוגרים מראש, אבל אין ספק שהן מוסיפות להעצמת החוויה ומומלץ לשלב אחת מהן לפחות במהלך ההפלגה, שאחת המשימות בה היא איך לא לשוב ארצה עם משקל עודף.

ויוה אזור (צילום: באדיבות נורוויג'ן קרוז ליין (NCL))
ויוה אזור (צילום: באדיבות נורוויג'ן קרוז ליין (NCL))

ומה באשר לפעילויות אחרות? הן כוללות מבינגו וקזינו ועד טריוויה והופעות חיות, פעילויות יצירה, נהיגת מרוצים, סדנת קוקטיילים ואפילו ערב טעימות יין אל מול שקיעה. זאת ועוד, בחדר האירוח עומד לרשות האורחים מסך עם מערכת שמציגה באופן ידידותי למשתמש את שלל החוויות שכדאי להכיר ברחבי ה־Viva ואף מנגישה רישום אליהן, כולל הזרמת סיורים מאורגנים ביעדי העצירה. ומה ביניהם? עליי להודות שחששתי מטלטלות במהלך השיט, אבל חששות אלה נגוזו, ולמעט הלילה האחרון שהיה מעט סוער (גם זה במידה), צלחה הספינה גם את המשימה הזאת.

אחד הנושאים שמעסיקים רבים בשנים האחרונות הוא נושא הקיימות. על פי החברה, באוניות של NCL מעניקים חשיבות רבה לשמירה על איכות הסביבה והקיימות במטרה להפחית את השפעתן הסביבתית. הושקעו משאבים רבים בבחירת הדרכים לשמירה על טבע ושימוש במזון בצורה מדויקת ולא בזבזנית.

שתי הספינות הראשונות בסדרת PRIMA עושות שימוש בטכנולוגיות חלופיות מתקדמות שמבטיחות עמידה בתקנים בינלאומיים מחמירים, לכך מסייעות, לדברי המארגנים, גם מערכות חדשניות לניקוי גזי פליטה ולטיפול בשפכים וכן, חיבור אלטרנטיבי לרשתות חשמל ביבשה להפחתת הפליטות בזמן עגינה. עוד החלטה שמונים בחברה בגאווה: כדי לא לזרוק מזון, מסייעים לקהילות המקומיות, לאורך נתיבי השיט, עם תרומה לנזקקים.

טיפים למפליגים
לא בכל יעדי העצירה כדאי לרדת מהספינה. אם לא הכנתם תוכנית מראש לביקור ביעד, סביר שתמצאו את עצמכם משוטטים בין רחובות או רובצים על החוף עם בגדי ים. במקרה כזה, שווה לשקול להישאר על הסיפון ולהכיר אזורים על האונייה שפעילים רק בזמן עגינה, כמו למשל הספא. הזמן הפנוי ביעד לא תמיד מספיק והוא מקנה טעימה קלה בלבד מהחוף, שלא תמיד שווה את הלחץ לעמוד בזמנים פן יפליגו בלעדיכם...

טיפ נוסף הוא שאופי החופשה מתאים יותר להרכב זוגי, לכן מוטב שתצאו אליה בשניים (או כמה זוגות) שכן כל הרכב אחר ירגיש חסר. כן נוסיף כי אם מתאפשר, שווה לשקול הגעה ליעד היציאה יום קודם ואף להישאר ללילה נוסף ביעד הסופי אם רוצים לטעום גם ממנו ולא לעבור מיד מהלך רוח של קרוז מפנק להמולת שדה התעופה.

ויוה בליסבון (צילום: באדיבות נורוויג'ן קרוז ליין (NCL))
ויוה בליסבון (צילום: באדיבות נורוויג'ן קרוז ליין (NCL))

מחירים לדוגמה:
נובמבר 2023, Norwegian Epic - שיט בן 11 ימים שיוצא מחיפה בין התאריכים 20.11־1.12.23
שנת השקה: 2010, עברה שיפוץ ב־2020 ומכילה עד 4,100 נוסעים בתפוסה מלאה.

מסלול: חיפה, אשדוד, לימסול (קפריסין), רודוס (יוון), קושדסי ואיסטנבול (טורקיה), פטמוס ופיראוס (יוון), נאפולי, פירנצה ורומא (איטליה).
אטרקציות: לילדים: חדרי מולטימדיה לבני 13־17, אקדמיית Splash לילדים בגילי 3־12 עם משחקים פעילים, יצירות אומנות ומלאכת יד, מתחם משחקי וידיאו, פעוטון למשחק חופשי של הורים עם ילדיהם בני 6 חודשים עד 3 שנים, וסיור "מאחורי הקלעים" כדי לחוות את אזורי התפעול והעבודה של צוות האונייה. למבוגרים: מופע "Burn the Floo" מסעדות נושא, עשרה טרקלינים וברים, קזינו, ספא, חדר כושר, חנויות, ספא, מכון יופי, קזינו, בר אלכוהול ועוד.

המחיר: חדר פנימי החל מ־788 דולר, חדר עם מרפסת החל מ־941 דולר (כולל מסים, לאדם בתפוסה זוגית).
דצמבר 2023, Norwegian Viva - שיט בן 7 ימים בין התאריכים 6־13 בדצמבר (חופשת חנוכה).
תאריך השקה: 2023, מכילה עד 3,099 נוסעים בתפוסה מלאה.

מסלול: מיאמי, רואטן (איי המפרץ), הונדורס, הרווסט קיי, בליז, קוסטה מאיה, מקסיקו, קוסומל, מקסיקו, מיאמי, פלורידה.
אטרקציות: לילדים: מסלול קרטינג, פארק מים גדול, חדרי גיימינג גדולים, חדר הפעלה לילדים, מגלשות דרופ יבשות, מגלשות מים. אזורי משחקים סגורים ופתוחים. למבוגרים: מופע ברודוויי "ביטלג'וס", מסעדות נושא, טרקלינים וברים, קזינו, ספא, חדר כושר, חנויות, בריכת אינפיניטי, סיפון שקוף.

מחירים: פנימי החל מ־1,205 דולר לאדם כולל מסים בתפוסה זוגית. חיצוני החל מ־1,405 דולר לאדם כולל מסים בתפוסה זוגית. מרפסת החל מ־1,555 דולר לאדם כולל מסים בתפוסה זוגית.

ינואר 2024, Norwegian Star - שיט בן 15 ימים בין התאריכים 21.1־4.2.
תאריך השקה: 2013, עברה שיפוץ ב־2021 ומכילה עד 2,348 נוסעים בתפוסה מלאה.
מסלול: בואנוס איירס (ארגנטינה), מונטווידאו (אורוגוואי), פוארטו מדרי (ארגנטינה), פונטה ארנס (צ'ילה), אושואיה (ארגנטינה), סטנלי (איי פוקלנד), בואנוס איירס (ארגנטינה).

אטרקציות לילדים: תוכנית Entourage וחדרי מולטימדיה לבני 13־17, אקדמיית Splash לגילי 3־12 עם משחקים פעילים, יצירות אומנות ומלאכת יד, מתחם משחקי וידיאו, פעוטון למשחק חופשי של הורים עם ילדיהם בני 6 חודשים עד 3 שנים, וסיור "מאחורי הקלעים" כדי לחוות את אזורי התפעול והעבודה של צוות האונייה. למבוגרים: 7 מסעדות נושא, 10 טרקלינים וברים, קזינו, ספא, חדר כושר, מכון יופי, חנויות, מועדון של שנות ה־70, שישה מתקני ג'קוזי. ספרייה, מגרשי כדורסל וכדור עף, מסלול ריצה, מרתף יינות עם אפשרות להשתתף בטעימות יינות במהלך השהות באונייה. סוויטה תרמית, אימוני גולף, מופעים בסגנון ברודוויי ולאס וגאס.

מחירים: לחדר פנימי החל מ־־1,412 דולר. לחדר חיצוני החל מ־1,473 דולר. לחדר עם מרפסת החל מ־2,258 דולר (המחיר לאדם כולל מסים בתפוסה זוגית).