ענקית הקמעונאות האמריקאית "טרגט" סוגרת תשע חנויות בערים מרכזיות בארבע מדינות בארצות הברית עקב גניבה ופשע מאורגן. החנויות ממוקמות בערים ניו יורק, סיאטל, פורטלנד, סן פרנסיסקו ואוקלנד.

הביטולים לא נגמרים: המכה החדשה שספג אריאל זילבר
מתכננים טיול לאירופה? כדאי שתתחסנו מפני הדבר הבא

בהודעה שפרסמה הרשת נאמר כי מנהליה הוסיפו אבטחה והטמיעו כלים אחרים נגד גניבה לפני שהחליטו לסגור את החנויות. עובדי החנויות שנסגרו יוכלו לעבור לסניפים אחרים.

ההודעה של "טרגט" מגיעה באותו יום שבו ה-NRF, הפדרציה הלאומית לקמעונאות, פרסמה נתונים חדשים על מצב הגניבה הקמעונאית. ה-NRF מסרה כי הצטמקות ממוצעת, מונח המתייחס לסחורה שנעלמת עקב גניבה חיצונית ופנימית, הונאה, נזק וסיבות אחרות, עלתה לקמעונאים בהפסדים של 112.1 מיליארד דולר ב-2022, לעומת 93.9 מיליארד דולר ב-2021.

ה-NRF ציינה כי קמעונאים מודאגים יותר ויותר מכך שפשעי חנויות הופכים למסוכנים ואלימים יותר ובוחרים לסגור חנויות במקומות פגיעים במיוחד.

"טרגט" אמרה שהיא תמשיך לבצע "השקעות משמעותיות" כדי לשמור על בטיחות שאר 150 החנויות שלה בשווקים האלה, ועל כמעט 2,000 החנויות בפריסה הארצית.

הרשת אמרה שהיא משתפת פעולה עם חקירות משרד ביטחון המדינה של ארצות הברית כדי להילחם בגניבות קמעונאיות ולבצע "השקעות משמעותיות" בהגנת סייבר.

היא גם מגבירה את מודיעין האיומים וניתוח הנתונים שלה כדי לעקוב וללכוד פעילות של קבוצות פשע מאורגן, ותומכת בחקיקה למניעת פשיעה קמעונאית.

"טרגט" לא הייתה הקמעונאית היחידה שהעלתה חששות לגבי פשיעה קמעונאית. כ-200 בעלי עסקים באוקלנד סגרו את החנויות שלהם לכמה שעות אתמול בבוקר וקיימו הפגנה כדי להסב את תשומת הלב לפשע הפוקד את האזור.

נתונים סטטיסטיים של פשיעה ממשטרת אוקלנד מראים שהפריצות המסחריות זינקו ב-76% מ-2021 ל-2022 ועלו ב-56% בהשוואה לממוצע של חמש שנים.

ההפגנה נערכה מחוץ ל-"Le Cheval", מסעדה וייטנאמית שהייתה עמוד התווך המקומי כבר קרוב ל-40 שנה והודיעה לאחרונה כי תיסגר בסוף החודש.

"המסעדה הזו שרדה את מגפת הקראק, את המהומות ואת הקורונה, אבל היא לא יכולה לשרוד את הפשע. אנחנו חייבים לשים לזה סוף ולסיים את זה עכשיו", אמר גרג מקונל, בעלים של חברת ייעוץ מקומית.