מתחבר לאפליקציה: סדרת הפרימיום GENESIS של WEBER כוללת גריל גז חכם, דגם GENESIS EPX-435 בעל ארבעה מבערים עשויים נירוסטה ומבער צריבה נוסף לכירת צד, הספק חום כולל של 72,000 BTU וטכנולוגיה מובנית חכמה המתחברת לאפליקציה דרך קישור לבלוטות' - כך שתוכלו לבחור את מידת העשייה, ולקבל התראה להפוך את הבשר או שהמנה הגיעה לטמפרטורה המוגדרת.

הגריל מצויד בתאורת לד להארת משטח הצלייה והכפתורים. המסגרת המובנית מותאמת לסוגים שונים של תבניות ייעודיות: פלנצ'ה, אבן פיצה, סל לצליית ירקות, רשת צריבה ועוד - דבר שהופך אותו למטבח חוץ שלם. יש לו רשת עליונה כפולה ומתרחבת, משטח הגשה ושישה מתלים לכלי עבודה. 10,490 שקל אצל המשווקים המורשים.

GENESIS® E-335 גריל (צילום: יחצ)
GENESIS® E-335 גריל (צילום: יחצ)

נינג'ה בלי עשן: הגריל המוכר של המותג נינג'ה יוצא בדגם משופר ומעוצב EG203, ומציע חוויית "על האש" בתוך הבית בלי העשן מסביב, בעל פאנל תצוגה בעברית. הוא צולה, אופה, מטגן ומשחים, ובעל פיזור חום אחיד בעוצמת חימום של גריל חיצוני. טכנולוגיית CYCLONIC GRILLING מאפשרת עוצמת צלייה מכל הכיוונים בטמפרטורה של 265 מעלות בארבע דרגות צלייה ובקרת טמפרטורה לשליטה על דרגת העשייה הרצויה. מגן ההתזה שומר על חלקי גוף החימום משומן, וכך מצמצם משמעותית את כמות העשן. כל החלקים ניתנים לשטיפה במדיח. 1,090 שקל. 3 שנות אחריות של היבואן שריג. ניתן להשיג ברשתות החשמל.

מבית שריג היבואן הרשמי במחיר 1090 שח. (צילום: יחצ)
מבית שריג היבואן הרשמי במחיר 1090 שח. (צילום: יחצ)

על הדקה: מותג הטאבונים Ooni מציג אתOoni Koda 16 - טאבון גז שמגיע לטמפרטורה של עד 500 מעלות, ואופה פיצה על אבן שמוט תוך 60 שניות בלבד. הטאבון מותאם למרפסות, חצרות וגם לקמפינג, משלב עיצוב ונוחות של בישול ואפייה בגז, בעל לוח אפייה גדול מאבן קורדריט ולהבה חדשנית בצורת L. מתאים להכנת פיצות, בישול דגים, ירקות, בשרים ועוד. ללא צורך בהרכבה - רק לפתוח את הרגליים, להכניס את אבן השמוט ולחבר לבלון הגז. 2,690 שקל באתר היבואן.

טאבון  (צילום: Ooni Koda 16)
טאבון (צילום: Ooni Koda 16)

פותחים מבערים: גריל גז נייד, עם שישה מבערים עוצמתיים וכירת צד, בעל ארבעה גלגלים ומעצור מבית SONAB, דגם .KYQ-6S בעל משטח לפיזור חום ומד טמפרטורה מובנה, רשתות צלייה ממתכת איכותית וציפוי אמייל עמיד וקל לניקוי. לגריל יש כפתור הצתה אלקטרונית וכפתורי תפעול עם מנגנון שליטה בעוצמת הלהבה. בעל עוצמה כוללת של 55,000 BTU, ומצויד במשטח עבודה צדי מתקפל ומגש איסוף נוזלים. 1,199 שקל.ברשת עולם הקולנוע.

היברידי: גריל גז היברידי Gas2Coal של המותג Char Broil עם שלושה מבערים, שהופך ברגע לגריל פחמים. הצלייה בפחמים מתבצעת בקלות, והדלקת הפחמים מבוצעת בקלות בעזרת מבער הגז של הגריל. לאחר הדלקת הפחמים, מכבים את מבערי הגז וצולים על גבי הפחמים הלוחשות. ניתן גם להשתמש בו כגריל גז רגיל, ללא שימוש בפחמים. 2,500 שקל באתר הרשמי של המותג.

גריל גז 6 מבערים (צילום: יחצ עולם הקולנוע)
גריל גז 6 מבערים (צילום: יחצ עולם הקולנוע)

בידוד אופטימלי: גריל גז של Coleman מדגם Revolution, בעל ארבעה מבערי נירוסטה עם הספק חום של 50,000 BTU וכירת צד. רשתות הצלייה מברזל יצוק מצופה פורצלן מיועדות לאגירת חום ופיזורו באופן אחיד. מבנה הרשתות מפחית באופן משמעותי את נזילת השומנים ומונע התלקחויות. מכסה הגריל כפול לבידוד אופטימלי מבטיח שליטה בטמפרטורה ויכולת צלייה מיטבית. לגריל מערכת הצתה מתקדמת INSTASTARTואפשרות להוספת יחידות מודולריות למטבח חוץ (יחידת כיור, אחסון, מקרר). 3,590 שקל אצל המשווקים המורשים.

professional core credit charbroil usa 1 (צילום: יחצ)
professional core credit charbroil usa 1 (צילום: יחצ)

900 מעלות: סדרת Professional PRO של Char Broil משלבת ביצועים טובים, נוחות בתפעול ועיצוב מרשים, והיא כוללת את הטכנולוגיה TRU-Infrared. בסדרה מגוון גרילים בעלי שניים־ארבעה מבערים, עם כירת צריבה שעובדת בשיטת IR המגיעה עד לכ־900 מעלות לסגירה של הבשר בתחילת הצלייה או בסיומו, תאורה בכפתורי ההדלקה לשליטה משופרת על זרימת הגז ופותחן בקבוקים מובנה. 2,300־4,500 שקל בהתאם לדגם. באתר הרשמי.

אמישרגז  (צילום: יחצ)
אמישרגז (צילום: יחצ)

למרפסת: גריל קומפקטי Bistro שכולל את טכנולוגיית  TRU-Infrared, שבמסגרתה פיזור חום המבערים על פני משטח הצלייה מתבצע בצורה מהירה ואחידה - וכתוצאה מכך זמן הצלייה קצר יותר מגרילים אחרים, וברמת עשייה מדויקת. מתאים לכל מרפסת וגינה גם בשל מידותיו הקטנות וגם בשל עיצובו המרשים. הגריל מעוצב בקווים עגולים ונקיים, ומגיע בצבעים אדום ושחור. בעל משטח צלייה בקוטר של 44 ס"מ, וכן מד טמפרטורה והצתה אלקטרונית מובנים. 1,300 שקל באתר Char Broil.

Patio Bistro 240 (צילום: יחצ)
Patio Bistro 240 (צילום: יחצ)

היישר מסקנדינביה: הטאבון החדש ETNA ROTANTE של המותג הסקנדינבי WITT משלב חומרים איכותיים, עיצוב וטכנולוגיה מתקדמת. כולל אבן פיצה מסתובבת ומבער כוח נוסף להבטחת פריכות. מתחמם לטמפרטורה של עד 500 מעלות, ואופה פיצות ב־60 שניות. כולל חלונית ביקורת לבדיקת פעילות מבער הכוח, אזור בישול גדול במיוחד ומפתח רחב של 16 אינץ'. למכשיר יש ארבע רגלי אלומיניום מתקפלות עם תחתית גומי למניעת החלקה. הטאבון פועל על גז, ואבן הפיצה המסתובבת מופעלת על ידי סוללות או חיבור לחשמל. 3,990 שקל אצל המשווקים המורשים.

היישר מסקנדינביה  (צילום: יחצ)
היישר מסקנדינביה (צילום: יחצ)

מטבח חוץ שלם: גריל גז של WEBER מדגםSpirit II E-210, בעל גוף מיציקת אלומיניום. מגיע עם מערכת צלייה עוצמתית בעלת 26,500 BTU, שני מבערים איכותיים ועיצוב קומפקטי עם מדפי צד הניתנים לקיפול גם לחללים קטנים. ניתן להוסיף לגריל יחידות מודולריות שהופכות אותו למטבח חוץ שלם. 2,690 שקל באתר הרשמי.

Spirit II E-210 (צילום: יחצ)
Spirit II E-210 (צילום: יחצ)

שלושה מצבים: המותג Broil King מציע את דגם ברון 420 לחוויה מקצועית לאלו שמומחים בצלייה, עם עוצמת חום 40,000 BTU וארבעה מבערי נירוסטה בטכנולוגיית DUAL TUBE - השוכנים בתוך גוף עשוי יציקת אלומיניום. שטח הצלייה עצום ומתבסס על רשתות בעלות פטנט ייחודי, שמאפשר צלייה בשלושה מצבים לפי רמות השומן של הבשר. מדחום איכותי שמותקן חיצונית לגוף הגריל מאפשר מעקב אחר הצלייה ללא צורך בפתיחת המכסה. לגריל תאורת לד בכפתורים, והוא מגיע עם אחריות ל־25 שנים. 3,990 שקל, כולל הובלה והרכבה, סט כלים וכיסוי תואם. בסניפי אמישראגז ובאתר החברה.

אפשר גם לעשן
רוכשים קופסת עישון ושבבי עץ. מדליקים מבער אחד בלבד. מניחים את קופסת העישון על מקרן החום כשהיא מלאה בשבבים, בצדו השני של הגריל מניחים את הבשר או העוף וסוגרים את המכסה. בגרילים של ברויל קינג תיבת הצלייה והמכסה, העשויים מיציקת אלומיניום, אוגרים חום ושומרים על טמפרטורה קבועה. כך שניתן לעשן בשר בטמפרטורה נמוכה לזמן ממושך.

כך תנקו את הגריל
יש להרים את כל חתיכות הבשר והשומן השרוף שנפלו לתוך תיבת הגריל, כולל מיכל איסוף השומנים, ולדאוג שמעברי השומן פנויים. ניתן לפרק את מפזרי חום והרשתות ולהכניסם למדיח הכלים. רשתות מיציקת פלדה - אחרי כל שימוש יש לדאוג שיהיו נקיות ויבשות ולשמן בשמן בישול למניעת חלודה. את הגריל הפנימי ניתן לנקות בספוג לשטיפת כלים. לא
להשתמש במסיר שומנים לניקיון גריל.
את חלקי הנירוסטה החיצוניים של
הגריל ניתן לנקות ולהבריק עם
תרסיס לניקוי נירוסטה

טיפים לצליית בשר
יש לחמם את הגריל עם מכסה סגור עד להגעה ל־250־300 מעלות צלזיוס. בעת עשיית בשר שומני יש להפוך את רשת הצלייה לצד הקעור (הצד עם התעלות), ולהנמיך מבערים כדי למנוע התלקחויות. בכל גריל יש רשת חימום עליונה, שתישאר במצב מאוזן גם כשהגריל סגור. אפשר
לשים על הרשת העליונה תבנית עם כל הבשר המוכן, כך שיישאר
חם וטעים.