הכתבה נכתבה בשיתוף דרך הבריאות שלי

שיער בריא ושופע מושפע מגורמים כמו גיל, גנטיקה והורמונים משפיעים גם הם על צמיחת השיער, תזונה נכונה עשויה לשחק תפקיד מרכזי בטיפוח ובריאות השיער.

אם אתם חווים נשירת שיער או התדלדלות, ייתכן שאתם תוהים אם נטילת תוסף תזונה וויטמינים יכולה לעזור לשפר את צמיחת השיער שלכם. תוספי תזונה אכן עזרו להמון נשים ברחבי הארץ והעולם להתמודד עם הנשירה שלהם. אחד התוספים שכבשו את ישראל לאחרונה נקרא רבילד, הוא כשר ומיוצר בישראל ומכיל אבץ, ברזל, ביוטין, ויטמין B12+5 ופולאט. הם אפילו מציעים החזר כספי מלא במידה ולא קיבלת תוצאות ויש מגוון תמונות של לפני ואחרי של נשים שקיבלו תוצאות באתר שלהם. לעוד פרטים כנסי לאתר הרשמי של רבילד לשיער.

ויטמינים ומינרלים חשובים לצמיחת שיער וטיפול בנשירת שיער
 
תזונה מאוזנת ונכונה חשובה לבריאות השיער. מחסורים תזונתיים נקשרו לנשירת שיער. מחקרים מצאו כי חוסרים בויטמינים ומינרלים החשובים לגדילה ותפקוד תקינים של תאים עשויים לתרום להדלדלות ונשירת שיער. הנה כמה מהחשובים ביותר:

ויטמינים מקבוצת B
 
ויטמיני B ממלאים תפקיד בצמיחה וחיזוק השיער. הם חיוניים לחילוף החומרים ולתפקוד מערכת העצבים, ונחשבים לאחד הויטמינים החשובים לטיפול בנשירת שיער. חוסרים בריבופלבין (B2), ביוטין, חומצה פולית וויטמין B12 נקשרו לנשירת שיער. ביוטין, הידוע גם בשם ויטמין B7, הוא ויטמין B שלעתים קרובות נחשב כבעל יתרונות לצמיחת שיער.

לביוטין יש תפקידים ביצירת תאי דם אדומים, הנושאים חמצן וחומרי הזנה לקרקפת ולזקיקי השיער. הוא גם ממלא תפקיד בייצור קרטין, שהוא המרכיב העיקרי של השיער. ניתן להשיג את הכמות היומית של ויטמיני B באמצעות תזונה מאוזנת הכוללת דגנים מלאים, בשר, דגים, שקדים, בטטה, ביצים שלמות, אגוזים, בננות ואבוקדו.

כדורים לנשירת שיער נשים - איזה ויטמינים טובים לשיער? (צילום: דרך הבריאות שלי בע''מ)
כדורים לנשירת שיער נשים - איזה ויטמינים טובים לשיער? (צילום: דרך הבריאות שלי בע''מ)

ויטמין C
 
ויטמין C הוא נוגד חמצון רב עוצמה בעל מספר תפקידים חשובים שיכולים להשפיע על בריאות השיער. תפקידיו כוללים סינתזה של קולגן, המהווה חלק חשוב ממבנה השיער, ושיפור ספיגת הברזל. הוא גם עוזר בהגנה על השיער מלחץ חמצוני, אשר נקשר לנשירת שיער.

ויטמין D
 
נמצא קשר בין מחסור בוויטמין D לנשירת שיער. ויטמין D עובר חילוף חומרים בעור על ידי קרטינוציטים, תאי עור שמייצרים קרטין. כאשר לגוף אין מספיק ויטמין D, הקרטינוציטים בזקיקי השיער מתקשים לסייע בצמיחת השיער, וכתוצאה מכך מתפתחת הדלדלות של השיער.

ברזל
 
ברזל הוא מינרל חשוב לתפקודים גופניים רבים, כולל צמיחת שיער. ברזל מגביר את זרימת הדם ועוזר להעביר חמצן לתאים בצורה יעילה יותר, מה שעשוי לסייע בצמיחת שיער. מחסור בברזל, שהוא המחסור התזונתי הנפוץ ביותר בעולם, עלול להוביל לאנמיה ונשירת שיער, במיוחד אצל נשים. מומלץ לאכול מזונות עשירים בברזל, כמו בשר אדום, תרד ועדשים. ייתכן שכדאי להוסיף לשגרה גם תוסף ברזל או תוסף תזונה בצורת כדורים לנשירת שיער אם אתם בסיכון למחסור, אך מומלץ להתייעץ עם הרופא שלכם קודם.

אבץ
 
אבץ הוא מינרל חשוב נוסף התורם לתפקוד מערכת החיסון, סינתזת DNA, צמיחה של תאים וריפוי פצעים. רמות נמוכות של אבץ נקשרו לנשירת שיער וריפוי פצעים לקוי. מומלץ לאכול מזונות עשירים באבץ, כמו חומוס, שעועית, בשר, אגוזים וזרעים. אם אתם מתמודדים עם נשירת שיער או התדלדלות שיער, ייתכן שכדאי להתייעץ עם הרופא ולבדוק אם תוסף אבץ יכול להתאים לכם.

גורמים לנשירת שיער
 
נשירת שיער, בין אם התקרחות או התדלדלות, יכולה לקרות מסיבות שונות. לעיתים נשירת שיער היא תופעה של מחסור תזונתי או תופעת לוואי של בעיה בריאותית שיש לטפל בה ותתקן את עצמה כאשר הבעיה הבריאותית תטופל כראוי. אם אתם מתמודדים עם שיער דליל או התקרחות, חשוב לפנות לרופא עור כדי להבין את הגורם ולקבל טיפול מתאים. כמה סיבות נפוצות לנשירת שיער כוללות חוסר איזון הורמונלי, לחץ ומתח, טיפולים אינטנסיביים בשיער, בעיות בתפקוד בלוטת התריס, צריכת תרופות מסוימות, מחלות אוטואימוניות ודיאטות קיצוניות.

טיפים לטיפוח שיער

  1.  הימנעו מהחלקת השיער: שימוש יתר במחליקי שיער עלול לגרום לשיער להפוך יבש ושביר, וכתוצאה מכך להיווצרות שיער מקורזל או נשירה.
  2. הימנעו מקשירה הדוקה מדי של השיער: קוקו או צמות הדוקים מדי יכולים לעשות נזק לשיער ולגרום להתקרחות כתוצאה מהמתיחה.
  3. תדירות חפיפה: תדירות חפיפת השיער חשובה לתחזוקת שיער בריא. חפיפת יתר עלולה לגרום לקרקפת להיות מגורה ולייבש את השיער. מצד שני, אם לא חופפים את השיער לעתים קרובות מספיק, זה עלול לגרום לקרקפת להיות שמנונית ולגרום לבעיית קשקשים. מומלץ לחפוף את השיער כל יומיים-שלושה ולבחון איך השיער מגיב.
     

הכתבה נכתבה בשיתוף דרך הבריאות שלי