הכתבה נכתבה בשיתוף פיורווטר

טוחן אשפה - פופולריות הולכת וגוברת
כמה מילים כלליות על טוחני אשפה באופן כללי, אם אתם כבר מכירים את המוצר, דלגו לפסקה הבאה. 

 טוחן אשפה הוא מכשיר המאפשר לכם לפנות פסולת ושאריות מזון בצורה נוחה ומהירה. טוחן אשפה מותקן בבסיסי הכיורים וטוחן פסולת ישירות לביוב בלי ליצור סתימות בצנרת. באמצעות טוחן אשפה ניתן לשטוף כל פסולת מזון היישר לכיור בלי לפנות אותם לפח האשפה ולמזער את האשפה בפח האשפה בכ-80%. טוחן אשפה מונע סתימות באינסטלציה, שומר על סביבת עבודה נקייה במטבח ומרחיק מכם את ההתמודדות עם שאריות מזון רטובות ובלתי אסתטיות. הנוחות, הקלות והיעילות של המכשיר הפכו אותו למוצר הדגל של השנים האחרונות ועם הזמן הוא הולך ונכנס כמכשיר בסיסי ביותר בכל מטבח. 

פיור ווטר החברה המובילה בישראל לטוחני אשפה מספקת לנו מדריך לבחירה נבונה של טוחן אשפה למטבח הביתי: 

איך לבחור טוחן אשפה איכותי לבית?
למרות שהמוצר הזה נפוץ כל כך, ריבוי המשווקים והחברות המספקות טוחני אשפה יוצר בלבול בקרב הצרכנים שמקשה עליהם בבחירת החברה והדגם המומלצים. מחפשים טוחן אשפה לבית? מומחים מטעם פיורווטר המשווקים את טוחני האשפה של חברת insinkerator החברה הגדולה בעולם לייצור טוחני אשפה בעוד שדגם ה evolution הנחשב טוחן אשפה המתקדם בעולם, מציינים מספר נקודות אותן חשוב לבדוק בבחירת מכשיר טוחן אשפה מתקדם לבית:

שאלות שחשוב לשאול לקראת קניית טוחן אשפה

מה הביצועים וכוח המנוע של טוחן האשפה?
 
אחד המאפיינים החשובים ביותר בטוחן אשפה הוא עוצמת מנוע הטוחן ורמת ביצועים אותה הוא מספק למשתמשים. העדיפו דגם טוחן אשפה שמפנה וטוחן ביעילות את כל סוגי פסולת המזון המצויות במטבח שלכם: לדוגמה: קליפות ירקות ופירות, עצמות עוף ושאריות של מזון יבש ורטוב בכל רמות הקשיחות. חשוב שתבחרו את טוחן האשפה לפי צרכי המטבח שלכם. אם אתם מבשלים הרבה למספר סועדים גבוה בין אתם משפחה גדולה ובין אם אתם אוהבים לארח - חשוב שתבחרו בטוחן אשפה עוצמתי. עם כמה שלבי טחינה ויכולת פינוי מהירה שמסוגל להתמודד עם פירוק של פסולת רבה וקשיחה בצורה יעילה.

שימו לב כי דגמים רבים בשוק לא מסוגלים להתמודד עם טחינה של מזונות שונים כגון: ירקות עלים ועשבי תיבול, חרצנים גדולים וקשים, ארטישוק, קליפות של תירס, עצמות בשר, דג לא מבושל ועור של עופות. דגמים אחרים אמנם מציעים טחינה של מוצרים סיביים או קשים אבל דורשים חיתוך דק כדי למנוע עומס יתר על המכשיר. אנו מאמינים שאם אתם רוכשים טוחן אשפה אתם לא ממש מתכוונים לעזור לו בטחינה - ומעוניינים במנוע חשמלי חזק שיספק לכם מטחנה איכותית לכל סוגי המזון.

כושר הטחינה של המכשיר נגזר מהספק המנוע ושלבי הטחינה. ההספק נמדד בכוח סוס ונע בין ⅓ כוח סוס ל-1 כוח סוס. אם אתם מעוניינים בטחינה של מזונות רכים בלבד - תוכלו להסתפק במנוע של עד ½ כוח סוס אולם, אם אתם מייעדים את טוחן האשפה לכל סוגי המזונות ולכמות גדולה של מזון בכל העמסה - בחרו בטוחן אשפה בעל הספק חשמל גבוה המבצע כמה שלבי טחינה 
מה עוצמת הרעש של המכשיר?

טרטור של מכשור חשמלי לא מהווה מוזיקה מועדפת של אף אחד מאיתנו. אם אתם רגישים לרעש, מנוע מטרטר יפריע לכם אף יותר. חפשו דגם של טוחן אשפה המבצע את עבודתו בשקט ולא מודיע בקול גדול על עבודתו במטבח. פעילות שקטה המאפיינת טוחני אשפה בעלי תכונות מזעור רעש, יעילה במיוחד עבור מטבחים הממוקמים בסמוך לחללי עבודה ביתיים או לחדרי שינה. 

דגמים שקטים הם דגמים הכוללים בידוד ייעודי מסביב למנוע הסופג הרבה מרעש הטחינה, בנוסף, טבעת גומי גמישה המחברת בין הטוחן לצינור הניקוז מפחיתה באופן משמעותי רעידות מרעישות של הצינור.

מהן דרישות ההתקנה וגודל המכשיר?
 
בדרך כלל מקובל להתקין טוחן אשפה מתחת לכיור. וודאו לפני שאתם רוכשים טוחן אשפה שהשטח במטבח שלכם תואם את דרישות הגודל למיקום המכשיר במטבח. מדדו בצורה מדויקת את החלל מתחת לכיור שלכם ולפי מידות השטח בחרו בדגם קומפקטי או בדגם גדול יותר.     שימו לב כי יש חברות ודגמים המאפשרים התקנה עצמאית לעומת דגמים אחרים שניתן להתקין רק על ידי איש מקצוע.

מה רמת העמידות ומה כוללת אחריות יצרן?
 
העדיפו לרכוש דגם איכותי ועמיד של טוחן אשפה. שימו לב כי דגמים ידועים המוכרים כעמידים במיוחד יתומחרו גבוה יותר, אבל יחד עם זאת, הם שווים את ההשקעה משום שהם איכותיים ומחזיקים מעמד זמן ארוך יותר. חפשו דגמי טוחני אשפה העשויים מחומרים העמידים בפני קורוזיה כגון: נירוסטה ורכיבים אייכותים נוספים. בנוסף, בדקו את תעודת האחריות של היצרן שתלמד אתכם על רמת איכות המוצר ותספק לכם כיסוי בכל מקרה של תקלה בתוך תקופת האחריות. 

האם קיימים אמצעי בטיחות ואם כן, מהם?
 
כדי למנוע סיכון בשימוש בטוחן אשפה חשוב שהמכשיר יכלול אמצעי בטיחות ומנגנונים מובנים בעיקר עבור ילדים. מומלץ לבדוק תכונות בטיחות כגון טבעת מגנטית משולבת וכפתור איפוס לצורך הגנה ומניעת הפעלת המכשיר בטעות. מנגנונים נוספים כוללים הפסקת פעולת טחינה כשיש עומס גבוה על טוחן האשפה וכן מפתח אחזקה המיועד לחילוץ חתיכות מזון או פריטים זרים שנקלעו לבסיס המכשיר בטעות.

איך לבחור טוחן אשפה לבית? (צילום: Freepik)
איך לבחור טוחן אשפה לבית? (צילום: Freepik)

איזה סוג מפסק לבחור?
 
בבחירת טוחן אשפה רצוי שתחליטו על צורת ההפעלה הרצויה בהיבט הבטיחותי ובהתאם לעוצמת הרעש של המכשיר:

  • לחצן פנאומטי
     
    לחצן המותקן ליד הכירו על השיש ונוח מאוד לתפעול. כדי לקבעו באזור המתאים יש לבצע קידוח מקצועי המהווה פעולה חיצונית פשוטה ואינו פגוע בתשתיות הקיימות. לחצן זה בטיחותי יותר בהתאם לכך שהוא פועל על לחץ אוויר ולא על חשמל וניתן להשתמש בו גם בסביבה רטובה ללא חשש.
  • מפסק תת כיורי
     
    מפסק זה פשוט להתקנה אך המיקום שלו נחשב לפחחות נוח. אם תרצו להסיט את המפסק למקום אחר בסמוך לכיור תצטרכו לחצוב בקיר לצורך החיווט החשמלי. 
  • שלט חשמלי
     
    קיימת אפשרות להפעלת טוחן אשפה בעזרת שלט רחוק השולח פקודת הפעלה לחיישן שמותקן מתחת לכיור. את השלט ניתן להציב במקום נגיש. בחירה במפסק הרצוי תיעשה לפי נתוני המטבח שלכם ולפי סוג הטוחן בו תבחרו.

 פיורווטר - אמריקה אצלכם במטבח
פיורווטר - החברה המובילה לייבוא ושיווק טוחני האשפה המובילים בעולם משווקת מוצרי insinkerator מקוריים המציגים את הסטנדרטים הגבוהים ביותר מבחינת עוצמה וביצועים. פיור ווטר היא יבואנית מקבילה של מוצרי insinkerator בישראל מה שמאפשר לה לבטל פערי תיווך ולהביא ללקוחותיה את המוצרים המקוריים במחירים הנמוכים בשוק. טוחני האשפה של insinkerator על הדגמים השונים שלהם מציגים רמת ביצועים מושלמת, מינימום רעש ובטיחות מלאה. 

טוחני האשפה של החברה כאן בישראל כדי לעשות לכם סדר במטבח ולנהל את הפסולת עבורכם בצורה הקלה והנוחה ביותר. התקדמו עוד היום לטוחן אשפה של insinkerator לאיכות חיים במטבח והזמינו טוחן אשפה מדגם עוצמתי, נוח ועמיד.

הכתבה נכתבה בשיתוף פיורווטר