ידידותי לסביבה: מותג הקוסמטיקה הצרפתי פאיו (PAYOT) משיק סדרת שמש PAYOT SOLAIRE הכוללת תחליב הגנה לפנים SPF50, קרם הגנה לפנים ולגוף SPF50, ספריי הגנה לפנים ולגוף SPF30 וסטיק הגנה שקוף SPF50 שמתאים גם לאזור הפנים, סביב העיניים וסביב השפתיים. המוצרים מכילים קומפלקס OCEA+ להגנה מקרני השמש. הפורמולה בעלת הגנה כנגד מים, 100% אקו־פרנדלי ללא רכיבי בישום. 89ׁ־109 שקל. בנקודות המכירה של פאיו, ברשתות הפארם ובאתר לילית קוסמטיקה.

צעיף להגנה: מותג הטיפוח  Shiseido משיק קרם הגנה לפנים Shiseido Sports BB Compact עם גוון והגנה גבוהה לפניםSPF50+, אידיאלי לשימוש בעת פעילות בחוץ וספורט. בעל הגנה חזקה מהשמש עם טכנולוגיית SynchroShield, המהווה "צעיף מגן" שהופך עוצמתי יותר בעת מגע עם מים או זיעה. נעשה שימוש גם בטכנולוגיית ה־Quick Dry, המייבשת במהירות את הזיעה כדי לשמור על מראה רענן. הקרם מגיע בחמישה גוונים. 200 שקל. באתר לילית.

Shiseido Sports (צילום: באדיבות המותג)
Shiseido Sports (צילום: באדיבות המותג)

נגד מדוזות: בין מוצרי ההגנה מהשמש שמציעה סבוקלם מצאנו קרם לחות קלאסיק SPF30 ו־SPF50 שמעניקים לחות עם נוסחה ייחודית להרגעת כל סוגי העור. הקרם נספג בקלות ולא משאיר תחושת שמנוניות מכבידה. יש גם את סי אנד סאן ספריי, תחליב הגנה מהשמש  SPF50 בעל פטנט ייחודי להגנה מצריבת ריר מדוזות. 74־96 שקל. להשיג באתר או ברשתות הפארם המובחרות.

ספריי הגנה מהשמש סבקולם (צילום: יחצ)
ספריי הגנה מהשמש סבקולם (צילום: יחצ)

אפקט מטשטש: המותג דרמלוג'יקה משיק קרם הגנה מינרלי 40 Porscreen SPF דמוי פריימר המעניק לעור מראה בריא וחלק. מועשר במרכיבים פעילים כגון ניאצינמיד להבהרה של העור וחומצות להחלקת העור, ממזער את מראה הנקבוביות ובעל אפקט מטשטש. 272 שקל. באתר המותג ובנקודות המכירה של דרמלוג'יקה.

protection פרוטקשן (צילום: פרוטקשן ספורט)
protection פרוטקשן (צילום: פרוטקשן ספורט)

לעור ים תיכוני: ד"ר מרינה לנדאו מציעה מסנני קרינה בהתאמה אישית, בהתאם לגוון העור ולסוג הקרינה הייחודי שכל גוון רגיש אליה במיוחד. בין המוצרים: SUN Barrier+ לבעלי עור בגוון אמצע עד כהה (ים תיכוני). מדובר במקדם הגנה SPF50 שמתאים את עצמו לגוון העור המועשר ברכיב סודי לתמיכה במחסום האפידרמלי ולחיזוק ההגנה הטבעית מפני קרינת השמש. 305־320 שקל. אצל קוסמטיקאיות ובאתר MAHUT.ME.

סאן באריאר של דר מרינה לנדאו (צילום: הילה חן)
סאן באריאר של דר מרינה לנדאו (צילום: הילה חן)

מעטפת של הגנה: חוה זינגבוים מציגה את SILKY FILTER CLEAR שמתאים לכל סוגי העור, לרבות עור שומני ומשלב פריימר בטכנולוגיה מתקדמת, מקדם הגנה SPF50 ורכיבי אנטי־אייג'ינג. בעל מרקם קטיפתי שנספג במהירות ומעניק לעור מראה אחיד וחלק, מתאים כבסיס לאיפור, או ללא איפור. מבוסס על רכיבים טבעיים כדוגמת תמצית החוחובה וביסבולול שהוא רכיב טבעי בעל תכונות ריפוי, המופק מפרח הקמומיל ותמצית פרח הלוטוס. 295 שקל. אצל קוסמטיקאיות PME מורשות.

חוה זינגבוים, סילקי פילטר (צילום: משה איבון)
חוה זינגבוים, סילקי פילטר (צילום: משה איבון)

הגנה רחבה: קרם הגנה מינרלי לפנים ולגוף SPF50 להגנה מהשמש של דוקטור עור מכיל 100% מסנן קרינה מינרלי יציב ויעיל המספק הגנה רחבת טווח נגד קרני UVA/UVB  ומתאים לעור רגיש. בעל מרקם עדין וקליל הנספג במהירות. הפורמולה מכילה אנטי־אוקסידנטים ורכיבים הידועים כמסייעים בשיקום והרגעת העור, במניעת יובש ובחיזוק מחסום ההגנה העורי. הקרם היפואלרגני, מתאים לכל סוגי העור ולשימוש באזור העיניים. 130 שקל ל־125 מ"ל. באתר, בבתי מרקחת פרטיים וברשתות הפארם.

 דוקטור עור להגנה מהשמש (צילום: באדיבות המותג)
דוקטור עור להגנה מהשמש (צילום: באדיבות המותג)


טכנולוגיית פנינים: מקדם ההגנה של פולה בליק עם הפורמולה +SUN ACTIVE DEFENSE מיוצר בטכנולוגיית הפנינים שמתיישבות על שטח פני העור ונצמדות אליו, כך שפעולת נטרול הקרינה נעשית על שטח פני העור ובשכבות העליונות של האפידרמיס ולא בתוך העור. כך נמנעת חדירת המסננים הכימיים וקרני ה־UV לעור. התכשיר מסייע במניעת ובהפחתת פיגמנטציה, כתמי שמש וגיל וכן במניעת הזדקנות מוקדמת של העור. 180 שקל ל־50 מ"ל. במרכז לרפואה טבעית פולה בליק, באתר, בדיוטי פרי ובמטוסי אל־על.

קרם הגנה של פולה בליק (צילום: מאגר תמונות פולה בליק)
קרם הגנה של פולה בליק (צילום: מאגר תמונות פולה בליק)

מנטרל קרינה: מותג הקוסמטיקה NEOX Dermacare מציג את מוצרי ההגנה מסדרת NEOGUARD. שלושה קרמי הגנה בטכנולוגיית פנינים UV PEARL TECHNOLOGY המבצעת את פעולת נטרול הקרינה מעל שטח פני העור ולא בתוכו להגנה יעילה. המוצרים מתאימים לשימוש יומיומי כמו גם למצבי חשיפה מוגברת ואחרי הליכים אסתטיים כגון פילינגים, טיפולי אנטי־אייג׳ינג והסרת שיער בלייזר. שלושת הקרמים הם: מקדם בעל הגנה SPF50, מקדם עם גוון דמוי מייקאפ ומקדם בעל מרקם קליל SPF30. מחירו 190 שקל. אצל הקוסמטיקאיות המורשות.

 נאוקס (צילום: באדיבות המותג)
נאוקס (צילום: באדיבות המותג)

מותאם לפעילות ולגיל: ד"ר פישר מציעה את סדרת אולטרסול להגנה מהשמש שמתאימה לצרכים השונים בהתאם לגיל, לסגנון חיים, לפעילות, לסוג עור ולרגישויות. בסדרה יש ספריי, תחליבים, סטיק, רול און, ג'ל ועוד. 22־90 שקל. ברשתות השיווק והפארם ובאתר החברה.

סדרת אולטרסול (צילום: יעל האן)
סדרת אולטרסול (צילום: יעל האן)


דוחה חול: מותג הדרמו־קוסמטיקה לה רוש־פוזה מציע ספריי ותחליב ג'ל SPF50 מסדרת אנתליוס המיועדים לילדים להגנה מלאה מפני השמש. התחליב נוח למריחה על עור רטוב או יבש, אינו שומני ואינו דביק. לא משאיר סימנים לבנים בעת מריחה על עור רטוב. הג'ל שקוף ויוצר שכבה הידרופובית שמסייעת להדוף מים מהעור. נטול בושם. ללא פראבן. 149 שקל ל־250 מ"ל. הספריי מגיל 3 ומעלה, לא משאיר סימנים לבנים, דוחה חול ואינו שומני. 119 שקל. 200 מ"ל. ברשתות הפארם, בבתי מרקחת פרטיים ובבתי המרקחת של מכבי ומאוחדת.

 לה רוש פוזה ספריי הגנה משמש לילדים (צילום: יחצ)
לה רוש פוזה ספריי הגנה משמש לילדים (צילום: יחצ)

תמציות קריסטל: מותג היוקרה השווייצרי לה פררי מציג את LA PRAIREI CELLULAR SWISS UV PROTECTION VEIL SPF50 - קרם הגנה עם "קומפלקס התא האקסקלוסיבי", בעל מרקם משיי, רכיבים נוגדי חמצון, לחות ברמה גבוהה, תמציות קריסטל לבנייה מחדש של מחסום העור נגד נזקים חיצוניים וריכוז גבוה של רכיבים מסירים שמנקים את העור מזיהום אוויר. 1,000 שקל ל־50 מ"ל. בבוטיק BEYONDSKIN בקניון רמת אביב, בקניון הזהב בראשון לציון ובאתר.

La Prarie celullar swiss (צילום: לה פררי)
La Prarie celullar swiss (צילום: לה פררי)

שלישיית הגנה: הקוסמטיקאית קרן בר טוב השיקה את ה־Triple Active Cream SPF50 שמכיל חומצה טראנקסאמית לטיפול בפיגמנטציה ללא גירוי, לחות במרקם עדין ונוגדי חמצון. מתאים גם כבסיס לאיפור. 420 שקל ל־50 מ"ל. ברודצקי 43 בתל אביב או באתר.

קרן ברטוב, 420 ש''ח (צילום: אודי דגן)
קרן ברטוב, 420 ש''ח (צילום: אודי דגן)

לילדים ולתינוקות: ספריי שקוף להגנה מהשמש של מוסטלה SPF50 מתאים לגוף ולפנים ומציע פורמולה משופרת המחזקת את שכבת ההגנה של העור ושומרת על המשאבים הטבעיים שלו לאורך זמן. מתאים במיוחד לעורם של תינוקות וילדים. קל למריחה, אינו שומני, מקנה כיסוי והגנה מקרני UVA/UVB וטוב לשימוש מגיל חצי שנה. 170 שקל. באתר המותג, בבתי מרקחת פרטיים וברשתות הפארם.

מוסטלה ספריי הגנה מהשמש (צילום: באדיבות המותג)
מוסטלה ספריי הגנה מהשמש (צילום: באדיבות המותג)


 הזול ביותר: רשת הלואו קוסט ביוטיקייר מציעה ספריי מקדם הגנה SPF50 לכל הגוף. בעל פורמולה קלילה ולא דביקה, נספג בעור ומתייבש תוך שניות. מועשר ברכיב האנטי־אייג'ינג, ויטמין E, הנלחם בהזדקנות העור ומעניק מראה טבעי ובריא. ללא שימוש ברכיב הכימיקלי אוקסיבנזון וללא פראבנים. 18 שקל בחנות האונליין.

 sunforcare 50spf מקדם ההגנה החדש של ביוטיקייר (צילום: יחצ)
sunforcare 50spf מקדם ההגנה החדש של ביוטיקייר (צילום: יחצ)

לבריאות השיער: סדרת Color Care שמציעה חברת MOROCCANOIL כוללת תכשירים להגנה ושמירה על בריאות השיער וחיי הצבע שלו מהשפעות סביבתיות ושמש: שמפו ומרכך לשיער צבוע מבוססים על טכנולוגיה האוטמת את השיער ושומרת על חיוניות הצבע. 95 שקל ל־250 מ"ל. ספריי הגנה לשיער צבוע מבוסס על טכנולוגיה ייחודית ArganID שמונעת באופן משמעותי מצבע השיער לדהות או להפוך לנחושתי, תוך הגברת רכות וברק. 110 שקל ל־160 מ"ל. במספרות ובאתר.

moroccanoil (צילום: יחצ מורוקנאויל)
moroccanoil (צילום: יחצ מורוקנאויל)

כך תבחרו קרם הגנה

לדברי מומחית העור ד"ר להבית אקרמן, "מסנן קרינה צריך להיות של חברה או מותג מוכר, וחשוב לבדוק שהוא עומד בתו תקן איכותי ואמין. יש להקפיד שיהיה רשום על האריזה גם SPF (שיגן מפני UVB) וגם את המשפט 'מסנן קרני UVA'". אקרמן ממליצה "לא לבחור מסנני קרינה עם SPF פחות מ־30 אבל גם אין צורך ביותר מ־50. יש להתאים את מרקם התכשיר לגיל, לסוג העור ולאופי הפעילות.

בזמן פעילות ממושכת בחוץ, מומלץ לחזור על המריחה בכל שעתיים ולמרוח חצי שעה לפני היציאה מהבית. היא מציינת כי "לילדים מומלץ להשתמש בתחליב הגנה ייעודי עבורם". אקרמן מוסיפה שמומלץ למרוח תכשיר אחד שמכיל חומרי לחות יחד עם הגנה מהשמש.  לדבריה, "מסנן קרינה בצורת סטיק נוח לנשיאה בתיק ומתאים לאזורים רגישים כמו עיניים ושפתיים". לסיום היא מזהירה "לא לשמור בקיץ את מסנן הקרינה ברכב מאחר שהטמפרטורה הגבוהה מפרקת את הרכיבים".

לדברי רפי פרחי, רוקח ומנהל מעבדות הכנות רוקחיות בסופר־פארם, "מקדם ה־SPF מהווה אינדיקציה לכמות הזמן שייקח לעור שלנו לפתח אדמומיות ומשתנה בהתאם לנטייה הטבעית של העור. ההמלצה היא לבחור מקדם הגנה עם SPF30 לפחות כאשר האופטימלי הוא מקדם הגנה עם SPF50. חשוב לבחור מקדמי הגנה שיגנו על עורנו לא רק מקרני ה־UVB אלא גם מקרני ה־UVA והקרינה האינפרא אדומה העלולות לגרום להזדקנות מואצת, נזק בלתי הפיך ובמקרים קשים אף לסרטן העור. רצוי מאוד שמקדם ההגנה יהיה עמיד למים, קודם כל מכיוון שרובנו משתמשים בהם בסמוך למקורות מים - בים ובבריכה, אבל גם בגלל שבקיץ אנו נוטים להזיע יותר - דבר שעלול לפגוע בעמידות מקדם ההגנה".