הכתבה נכתבה בשיתוף הפניקס סמארט

לצאת לחופשה חלומית גם בהריון: הכיסויים שיגנו עליכם
 
רגע לפני שהמשפחה מתרחבת ומגיע אחד הרגעים הכי מאושרים בחיים, אין כמו להרגיש בעננים עם נסיעה מפנקת לחו"ל. עד איזה שבוע אפשר לנסוע לחו"ל? מה מכסה ביטוח נסיעות בהיריון ומה לא? כל מה שחשוב לדעת על נסיעה לחו"ל עם הבייבי שבדרך. 

בשנים האחרונות עולה המודעות לחשיבותם של ביטוחי נסיעות לחו"ל, שאמורים לסייע לנו במקרים שבהם נזדקק לסיוע רפואי הרחק מהבית. החשיבות הזו רק גדלה כשנוסעים לחו"ל במהלך תקופת ההיריון. ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת ביטוח נסיעות לחו"ל עם הרחבת היריון, כדי שתוכלו לטוס לחופשה בראש שקט. 

עד איזה שבוע מותר לטוס?
 
כדי להקטין את הסיכוי ללידה מוקדמת או סיבוכים במהלך השהייה בחו"ל, ההמלצה היא להימנע מנסיעה לחו"ל לאחר השבוע ה- 32. חברות התעופה מאפשרות טיסה עד השבוע ה- 35, או עד השבוע ה- 28-35 במקרה של היריון מרובה עוברים. כאשר מדובר בטיסה בהיריון, חברת התעופה עשויה לבקש אישור רפואי שמעיד שהכול תקין ושאין מניעה רפואית לטוס. פרק הזמן המומלץ ביותר לטוס בהיריון הוא השליש השני, זאת לעומת השליש הראשון המאופיין בחוסר נוחות והשליש השלישי הנחשב לרגיש יותר מבחינה רפואית. 

ומה לגבי הביטוח, עד איזה שבוע הוא מכסה? ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון מכסה היריון עד השבוע ה- 32 בלבד, במידה שמדובר בהיריון רגיל של עובר אחד. בהתאם לכך, נסיעה בשבועות מתקדמים יותר לא תכוסה ע"י חברות הביטוח, גם אם חברות התעופה יאפשרו לכם לטוס. 

מה מכסה ביטוח נסיעות לחו"ל בהריון?
 
ביטוח נסיעות בסיסי נועד לכסות הוצאות רפואיות בחו"ל, כגון אשפוזים, ניתוחים, ביקור רופא ותרופות. הרובד הבסיסי של ביטוח הנסיעות יכול לכסות גם היריון, במידה שהוא התגלה לראשונה במהלך השהייה בחו"ל ועד השבוע ה- 12. 
במידה שההיריון ידוע  צריך להוסיף לביטוח נסיעות לחו"ל הרחבת הריון ייעודית, כדי לקבל סיוע רפואי הקשור בהריון. איזה כיסויים כוללת ההרחבה הייעודית? הכוונה היא למקרי חירום הקשורים בהחמרה בהיריון אשר מתרחשים במהלך השהייה בחו"ל. זאת להבדיל מביצוע בדיקות שגרתיות ומעקב שוטף אחר ההיריון, שאינם מכוסים בפוליסה. 

כך למשל ביטוח נסיעות בהריון של קבוצת הפניקס מכסה ביקור רופא, רכישת תרופות, פנייה למיון ואשפוז בבית חולים. בנוסף, מכסה הפוליסה גם תרחישים של לידה מוקדמת, אשפוז וולד או פג ובעת הצורך גם הטסה רפואית שלהם ושל האם. כל זאת בהתאם לתנאי הפוליסה. 

באיזה מצבים מומלץ להימנע מטיסה?
 
כמו שכבר הבנו, ניתן לטוס ולרכוש ביטוח נסיעות עד השבוע ה- 32. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם כדי לשקול את הנסיעה לחו"ל, כגון היריון מרובה עוברים שמצריך מעקב צמוד יותר ומקרים שבהם יש היסטוריה של לידה מוקדמת. ומה לגבי נסיעה במקרה של היריון בסיכון? הוא מצריך מעקב רפואי צמוד והמלצה להימנע ממאמץ גורף לרבות נסיעות לחו"ל. יחד עם זאת, בהתאם למצב הרפואי הרופא עשוי להעניק אישור לטוס. כמובן שחשוב לקבל אישור בכתב ולוודא שאפשר לעלות למטוס ולרכוש ביטוח נסיעות בנסיבות מסוג זה. 

לצאת לחופשה חלומית גם בהריון: הכיסויים שיגנו עליכם (צילום: Pixabay)
לצאת לחופשה חלומית גם בהריון: הכיסויים שיגנו עליכם (צילום: Pixabay)

איך להתכונן לטיסה – ולעבור אותה בשלום?
 
כשאת עולה לטיסה בהריון, מילת המפתח היא נוחות. הדרך לטיסה כמה שיותר נוחה, מתחילה כבר בשלב רכישת הכרטיס: בעת הזמנת כרטיס הטיסה מומלץ לשריין מקום ליד המעבר, כדי שתוכלי לקום בצורה חופשית בכל פעם שצריך ללכת לשירותים. בנוסף, אפשר בתוספת תשלום לשריין את המושבים ליד יציאת החירום. היתרון: מרווח יותר גדול בשל העובדה שאין מושבים נוספים מלפנים. ומה לגבי שעת הטיסה? כדי שגם היא תהיה נוחה ולא למשל באמצע הלילה, כדי להימנע משיבוש שעות השינה שככל הנראה הן לא רבות ממילא. לטיסה עצמה מומלץ להגיע עם נעלים ובגדים נוחים ולהימנע מגרביים לוחצות. 

במהלך הטיסה עצמה חשוב מדי שעה לקום ולהתמתח, לעשות הליכות ולחלץ עצמות (אם כבר קמים לשירותים)... כמובן שחשוב גם לשתות הרבה, במיוחד בהיריון ובמיוחד לנוכח העובדה שהאוויר הקר במטוס מייבש. 

איך נערכים לחופשה עצמה?
 
ברמת בחירת היעד לחופשה, חשוב כבר בשלב התכנון לבחור ביעד שבו יש שירותי רפואה טובים במרחק סביר, ולהימנע מנסיעה למקומות שבהם גדל הסיכוי להיחשף למחלות ולזיהומים. תכננתם את הנסיעה, עשיתם ביטוח נסיעות ועברתם את הטיסה בשלום? ברכות, אפשר סופסוף ליהנות מהחופשה החלומית בחו"ל! לשם כך חשוב לתת לגוף את הזמן להסתגל לאקלים המקומי – ולהקפיד בימים הראשונים על סדר יום רגוע. בכל הקשור לתזונה, לצד ההגבלות הרגילות של ההיריון כמו הימנעות ממזונות כמו דגים נאים, חשוב לוודא שהמקומות שבהם אוכלים מסודרים ונקיים.

חופשה במהלך ההיריון יכולה להיות חוויה מופלאה ומפנקת רגע לפני שמרחיבים את המשפחה. היערכות נכונה ורכישת ביטוח נסיעות עם הרחבת היריון, יאפשרו לך לטוס בראש שקט ולהגן על עצמך והבייבי שלך. 

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

הכתבה נכתבה בשיתוף הפניקס סמארט