לחמים
מאפיית לחמים של אורי שפט הוציאה השנה מהדורה מיוחדת של חלות, קישים ועוגות גבינה שונות. כמו תמיד, במרכז הקולקציה, עוגת גבינה קלאסית על בצק ברטון. עוגה עשירה בטעם עם תחתית עדינה וטעימה. כזאת שבכמה ביסים מזכירה לכם זיכרונות ילדות. לצדה אפשר למצוא עוגת טירמיסו על בסיס קרם מסקרפונה, ליקר אמרטו ובישקוטים טבולים באספרסו.

לכבוד חג השבועות: הפעילות הייחודית שתתקיים במהלך ימי החג
מדגמנים לבן: הפקת אופנה באווירת שבועות

עוגה שעשויה בצורה מדויקת ופשוט אי אפשר להסתפק בפרוסה אחת. לצד כל אלה, השנה לא כדאי לפספס את הקישים המצוינים או את החלה הענקית שלו, שמעוטרת בשיבולים - ופשוט מושלמת לשולחן החג.
מחיר: 150־69 שקלים
ציון: 9.5

מאפיית לחמים שבועות 2024, עוגת גבינה קלאסית (צילום: צילום- דניאל לילה, סטיילינג- אוריה גבע)
מאפיית לחמים שבועות 2024, עוגת גבינה קלאסית (צילום: צילום- דניאל לילה, סטיילינג- אוריה גבע)

מימי
כמו בכל שנה, מימי יוצאים בסדרת עוגות גבינה אלגנטיות ולרוב גם ללא תוספת קמח, כך שהן מתאימות גם לנמנעים מגלוטן. האפויה הקלאסית עם גרידת הלימון תהיה, כי אין כמו קלאסית אוורירית, וגם וניל גבינה עם פירות יער על סבלה שקדים קראנצ'י, ששנה שעברה טעמנו אותה בגרסה רעננה אחרת. אבל השוס האמיתי, ויסלחו לנו כל שומרי הדיאטה, הוא עוגת הניו יורק צ'יז קייק שוקולד. כמה שחיתות מענגת בביס אחד. שילוב מושלם של עוגת גבינה עשירה ושמנתית עם שוקולד המשלבת גם פאדג' שוקולד וגם קרם שוקולד מריר ורכות שלא נגמרת.
מחיר: 144־135 שקלים
ציון: 9

מימי (צילום: דניאל לילה)
מימי (צילום: דניאל לילה)

ביסקוטי
קונדיטוריית ביסקוטי תשיק לקראת החג קולקציית עוגות ומאפים חלביים, שפונה לאוהבי המתוק והמלוח כאחד. במרכז הקולקציה, עוגות גבינה אפויות וקרות בהשראת קינוחים אהובים. לא כדאי לפספס את הגבינה פילי – עוגת גבינה אפויה בסגנון ניו־יורקי, שעוברת שדרוג בזכות פראנג'יפן פיסטוק, קרם לימון עדין, קרם שנטילי וקרם פיסטוק. תענוג אמיתי. לא פחות מעניינת היא הקוקי בראוני צ'יזקייק - שורט ברד, גבינה אפויה, צ'אנקים של קוקיס, בראוניס, קרם קרמל מלוח. עוגה סופר־מעניינת עם משחקי מרקמים וטעמים, שתתאים לכל מי שחייב בוסט שוקולד, אך לא רוצה לוותר על הטעמים הגבינתיים.
מחיר: 154־74 שקלים
ציון: 9

ביסקוטי (צילום: בועז לביא)
ביסקוטי (צילום: בועז לביא)

רולדין
לרגל שבועות השיקו ברולדין קולקציה עשירה עם מגוון עוגות גבינה, שמרים, קישים, לחמי מחמצת ועוד. בין הקינוחים המיוחדים לחג: עוגת גבינה באסקית עשירה עם סבלה ברטון, גבינת שמנת ומסקרפונה אפויה. ביצוע מצוין לאחת העוגות האהובות עלינו. עוד ביצוע מוצלח היה לעוגת שיש שוקולד, שהיא גם גרסה מסוימת לגבינה באסקית אפויה אך הפעם בשילוב שוקולד מריר, שיוצר משחק טעמים כיפי בפה. אחרונה חביבה שאהבנו היא עוגת טירמיסו לימון - גבינה אפויה עם קרמו לימון, בישקוטים בסירופ הדרים וקרם מסקרפונה. עוגה מרעננת ויפה, ולא מתוקה מדי.
מחיר: 149־46 שקלים
ציון: 8.5

רולדין (צילום: רונן מנגן)
רולדין (צילום: רונן מנגן)

קונדיטוריה שני
כמדי שנה, קולקציית חג שבועות בקונדיטוריה שני כוללת מבחר רחב מאוד של עוגות וקינוחי גבינה. החל מטורטים, ועד טירמיסו, גבינה פירורים, גבינה בראוניז, באסקית וגבינה אפרסק. ההפתעה השנה היא עוגת הוריקן לימון ומרנג. אולי לא תופתעו, אך העוגה עוצבה ברוח התקופה. קרם הלימון מסמל את הצער והרצון להשבת החטופים, קרם הגבינה המתוק מסמל את הרצון לתקווה והציפוי מבטא את הרגשות היומיומיים של כולנו. מבחינת הטעם, אפשר לומר שהעוגה זכתה להצלחה מסחררת. שילוב נהדר של חמיצות עם מתיקות עדינה.
מחיר: 149 שקלים לעוגה
ציון: 8.5

שני (צילום: יפעת כהן)
שני (צילום: יפעת כהן)

בוטיק סנטרל
לקראת שבועות משיקה רשת הפטיסרי בוטיק סנטרל מגוון עוגות על טהרת החג, כך שכל אחד ימצא את הפייבוריטית שלו. אנחנו ניסינו שתי קלאסיקות, עוגת גבינה גזר - שכבות של עוגת גזר ומסקרפונה עשירה, שהייתה פשוט נפלאה. כל מה שאנחנו אוהבים בעוגת גזר עם פינוק של קרם עשיר. גם הבאסקית - עוגת גבינה אפויה, עם מעטה חרוך שמחביא לב קרמי ומענג מבפנים, הייתה מצוינת. מרקם מענג ומתיקות מדויקת.
מחיר: 168־76 שקלים
ציון: 8.5

בוטיק סנטרל (צילום: באדיבות בוטיק סנטרל)
בוטיק סנטרל (צילום: באדיבות בוטיק סנטרל)

מאפה נאמן
רשת "מאפה נאמן" יצאה עם קולקציית שבועות המשלבת עוגות, קישים, לזניות, פוקאצ'ות, בשיתוף פעולה עם הבלוגר רון יוחננוב. מה אפשר למצוא בה: עוגת גבינה פירורים קלאסית, שהייתה נפלאה, רכה ומתוקה במידה, עוגת גבינה עם טופ מרענן של פירות יער וכמו כן, מאפי גביניות עם אוכמניות, שפשוט אי אפשר להפסיק לאכול.
מחיר: 170־49 שקלים
ציון: 8.5

נאמן (צילום: גיל אבירם,גיל אבירם)
נאמן (צילום: גיל אבירם,גיל אבירם)

שואורום בייקהאוס X אסם נסטלה
לכבוד החג יצאו שואורום בייקהאוס ואסם נסטלה בשיתוף פעולה מיוחד שתוצאתו היא קולקציית קינוחים במילויי פודינג המבוססים על במבה מתוקה ובייגלה. יש שם ברלינר במילוי קרם פודינג בייגלה וקרם פודינג במבה מתוקה; קרואסון ממולא ובאן וניל בציפוי שוקולד חלבי וקרם פודינג בייגלה/קרם פודינג בטעם במבה מתוקה ושברי במבה. קולקציה צבעונית ושמחה שגרמה לנו לחשוב שהלכנו אחורה בזמן לחנוכה. שתי הגרסאות של הקרמים היו מוצלחות, והיצירתיות גם כן, רק היינו שמחים עם הבצק של הברלינר היה יותר אוורירי.
מחיר: 25 שקלים לקינוח
ציון: 8

שואורום ופודינג אסם (צילום: חגית גורן)
שואורום ופודינג אסם (צילום: חגית גורן)

מיקי שמו
השף־קונדיטור מיקי שמו משיק קולקציה חגיגית ועשירה בגבינות, הכוללת מגוון רחב של מאפים מתוקים ומלוחים: עוגות, קישים, פוקאצ'ות ולחמים. עוגת הגבינה האפויה של שמו היא אחת האהובות עלינו. היא "פשוטה", רכה וטעימה, כזאת שהטעם שלה נשאר בזיכרון. גם עוגת גבינה פירורים שטעמנו הייתה קרמית וכיפית. מתוקה, אך קלילה. עוגת שמרים גבינה שטעמנו הייתה הכי פחות מרגשת מהשלוש, אולי בגלל עודף המילוי שגרם לבצק להיות קצת מושי.
מחיר: 200־69 שקלים
ציון: 8 

שבועות אצל מיקי שמו  (צילום: דניאל לילה)
שבועות אצל מיקי שמו (צילום: דניאל לילה)

ביגה
רשת ביגה השיקה לראשונה לכבוד החג עוגת מוס גבינה עם פירורים לא אפויה, ללא סוכר וללא גלוטן. לא היו לנו הרבה ציפיות מעוגה ללא גלוטן וללא סוכר, אך הופתענו לטובה. העוגה טובה, יש לה מרקם קרמי ואין לה טעמי לוואי שיש לעיתים כשמשתמשים בתחליפי סוכר. 
מחיר לפס: 64 שקל.
ציון 8

עוגת גבינה של ביגה ללא סוכר (צילום: איתמר גינזבורג)
עוגת גבינה של ביגה ללא סוכר (צילום: איתמר גינזבורג)

בונז'ור
למי שמחפש קלאסיקה לא מתחכמת, בונז'ור מציעה לרגל שבועות עוגת בריוש גבינה. העוגה עשויה מבצק רך ועדין עם מלית גבינה מתקתקה. אין כאן הרבה הפתעות, עוגה טובה בסך הכל, שכיף לנשנש לצד הקפה. 
מחיר על פי אתר פרייסז : 20.00-33.90 שקל
ציון: 7

עוגת גבינה של בונז'ור  (צילום: סטודיו אסם)
עוגת גבינה של בונז'ור (צילום: סטודיו אסם)