הכתבה נכתבה בשיתוף בנק לאומי

בשנים האחרונות עברו רבים משירותי הבנקאות למסלול דיגיטלי, שבו יכולים הלקוחות לנהל ולבצע העברות, משיכות, פקדונות, השקעות, מעקב אחרי חשבון ועוד, מהאפליקציה בסלולרי או באתר הבנק. למעשה, מעל 90% מהפעולות ניתן לעשות כיום מרחוק. על פניו, מדובר בשיפור משמעותי בזמינות הפעולות ובלוח הזמנים הפנוי של הלקוחות, שכבר כמעט אינם מכירים את הסיטואציה הידועה עד לפני עשור - תור בבנק.

בבנק לאומי הציבו לעצמם מטרה: מקסימום פעולות בנקאיות במקסימום נוחות. לשם כך, חיברו את הצורך במפגש עם בנקאי לאפשרויות הדיגיטליות והשיקו את שירות "בנקאי בזום". השירות מאפשר ללקוחות שחשובה להם פגישה אישית עם הבנקאי, או לקוחות הנדרשים לפעולה שמצריכה נוכחות של אנשים נוספים, לבצע גם את הפעולות האלה מרחוק, כשאין ביכולתם או ברצונם להגיע פיזית לסניף.

"פעם בשביל לקחת משכנתא היה צריך שבוע תיאומים בין בני הזוג, פלוס שעה חיפוש חניה", אומר ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי, אייל בן-חיים. "היום זה פשוט להכניס ליומן זום משותף עם הבנקאי. כל אחד מתחבר לפגישה מהמקום שבו הוא נמצא, והתהליך כולו מתבצע במרחב הדיגיטלי".

תיאום בלי כאב ראש
שירות הבנקאות בזום מקל גם על ועדי בית כשהם נדרשים לשנות הרכב חותמים בחשבון – הליך שדורש פעמים רבות תיאומים רבים וחוסר נוחות. באמצעות הזום – התיאום הופך למשימה פשוטה שאינה מחייבת איש להתפנות לעניין ליותר מכמה דקות.

בנוסף, שירות "בנקאי בזום" מאפשר לאנשים שמעדיפים לנהל שיחה אישית בטרם ביצוע פעולות, לדבר עם יועץ ההשקעות מהבנק, אפילו אם הם יודעים לבצע את הפעולות בעצמם באפליקציה.

"הצבנו לעצמנו כמטרה לאפשר לכל לקוח שרוצה בכך, להיפגש עם הבנקאי שלו בזום", אומר בן-חיים, שהריאיון עמו מובא כחלק מסדרת כתבות מיוחדת עם מומחי בנק לאומי בנושאים פיננסיים המשפיעים על חיי היום-יום של כולנו. "זה אפילו לא עניין של גיל, כמו שרבים חושבים. אני מכיר צעירים שהם ממש לא דיגיטליים ומכיר מצד שני גם את אימא שלי, בת ה-82, שמבצעת בקלות פעולות בדיגיטל. המטרה שלנו היא להיות זמינים לכל מי שזקוק לבנק שלו, בכל ערוץ שירות שבו הוא בוחר".

אייל בן חיים (צילום: אורן דאי)
אייל בן חיים (צילום: אורן דאי)

זמינות בכל תנאי
 
עניין הזמינות מעסיק את בן-חיים וצוות הבנק מסביב לשעון. וכשאנחנו אומרים מסביב לשעון – הכוונה היא מבוקר עד לילה, כולל מוצ"ש. "אנחנו עם מודעות גדולה לעובדה שיש אנשים שיושבים בבית בשעות הערב אחרי העבודה, נכנסים לחשבון ומתלבטים לגבי פעולה מסוימת", הוא אומר. "עוד אנחנו יודעים שיש אנשים שרק בסוף השבוע מתפנים פתאום לחשוב על ההשקעות שלהם ועל הצעד הבא. בדיוק לאנשים האלו חשוב לנו להיות זמינים גם בשעות ובימים האלה, באופן בלעדי במערכת הבנקאית. ואנחנו מבטיחים עוד הפתעות בקרוב".

טיפ קטן לשירות גדול

שם השירות: בנקאי בזום.

עושה בשבילכם: מאפשר לכם את הנוחות המקסימלית של גם וגם: להישאר בבית ולהיפגש עם בנקאי. השירות מאפשר גם לבצע את רוב הפעולות הבנקאיות מרחוק, במקרה של פעולה שאינה אפשרית בדיגיטל.

עלות: ללא עלות.

איך מצטרפים: מתאמים פגישה בלחיצה, באפליקציה או באתר.

*מתן השירות בכפוף לתנאי הבנק.

הכתבה נכתבה בשיתוף בנק לאומי