כל חופש עולה אצל ההורים אותה המחשבה: מה יעשו בני הנוער בכל השעות החופשיות שהתפנו להם? בעוד חלק ימצאו לעצמם עבודה זמנית, רבים ימצאו את עצמם מבלים שעות בחדר ומול המסכים. 

אם אתם רוצים להציע להם יותר מדרך להעביר את הזמן, חברת BIG IDEA, המתמחה בהפעלת מחנות קיץ בינלאומיים, הודיעה כי תפעיל לראשונה מחנה קיץ בסלוניקי יוון בו ייקחו חלק משתתפים מהארץ ומהעולם. המחנה מתקיים בשפות עברית ואנגלית.

המחנה, שמתאים לגילים 15-18, יארך 15 ימים בהם המשתתפים ייקחו חלק בקורסים ובסדנאות  במגוון נושאים. למשל, סדנת Python לפיתוח מיומנויות חשיבה יצירתית ופתרון בעיות באמצעות AI , תכנית במדעי הביולוגיה עם התמקדות בפעילויות הנערכות במסגרת מעבדת מחקר, רשתות תקשורת מחשבים, אומנות פתרון בעיות מתמטיות, פיתוח אתרי אינטרנט, קורס יזמות ופיתוח עסקי, העצמה נשית לנערות, צילום, מפגשים עם נוער מכל העולם, פעילויות חברתיות אחר הצהריים, בערבים ובסופי השבוע. כמו גם סיורים, שייט חופים, פעילויות ספורט מים, שופינג ועוד.

מתוך 15 הימים, ישנם 10 ימי לימודים בשעות הבוקר עד הצהריים. 

הלינה הינה במלון CAPSIS ארבעה כוכבים, הממוקם במיקום מרכזי בעיר סלוניקי יוון, מרחק נסיעה של 20 דקות מהמכללה. האירוח במחנה על בסיס פנסיון מלא.

כמה זה יעלה: המחנה מתקים ב-7-21 ביולי, בעלות של 14,900 כולל טיסות, לינה וארוחות. 

בנוסף, BIG IDEA תפעיל גם השנה מחנה קיץ בכפר הנוער בכרמל צמוד לזיכרון יעקב, אליו מגיעים מזה 16 שנים מאות ילדים ובני נוער..

המחנות בישראל מוצעים בשני מסלולים ומתאימים גם לשומרי שבת: מסלול ביג 13 ימים בעלות של 12,500 שקלים (מיועד לכיתות ב'-י"ב); ומסלול ביגי 7 ימים, בעלות של 6,900 שקלים (מיועד לכיתות ב'-ט').

צורי זרור מנכ"ל BIG IDEA : "החזון שלנו, לטפח דור סקרן, חוקר וחושב, לצייד כל אחד ואחת בכלים למימוש הפוטנציאל האישי, ולהיות מקור השראה לרעיונות גדולים מחוללי שינוי, מתוך ערכים של קהילה, רב-תרבותיות וחדשנות ישראלית. השנה, יותר מתמיד, חשוב לנו לאפשר לילדי ישראל ובני נוער חוויות שיעצימו אותם וישכיחו מהם את המאורעות הקשים בשל המלחמה."

במחנה הקיץ מעל ל-20 סדנאות בתחומי המחשבים, גיימינג, עיצוב, מוזיקה, רובוטיקה צילום ועוד.